خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) به صورت رسمی اعلام کرد طرح اینترنت‌رسانی ماهواره های استارلینک از اواسط سال 2020 شروع خواهد شد و نخست مشتریان آمریکایی از این خدمات بهره خواهند برد.

شرکت اسپیس ایکس به عنوان یک شرکت خصوصی فعال در حوزه فضا در اوایل سال 2019 میلادی ماهواره های اینترنتی استارلینک را با هدف اینترنت‌رسانی گسترده در سراسر سیاره زمین به مدار زمین ارسال کرد. البته این شرکت فضایی قصد دارد هرچه سریع‌تر طرح اینترنت ماهواره ای را عملیاتی کند؛ چراکه شرکت آمازون به عنوان یک رقیب جدی سعی دارد ماهواره‌های پهنای باند خود را راه‌اندازی کند. همچنین شرکت ماهواره‌سازی وان‌وب (OneWeb) نیز مشغول ساخت حمل کننده‌های ویژه خود است و بالن‌های مخابراتی آلفابت نیز مدتی قبل توانستند خدمات اینترنتی خود را ارائه دهند. از این رو شرکت اسپیس ایکس به همان مقدار که در اینترنت‌رسانی تاخیر داشته باشد، مشتریان خود را از دست می‌دهد.

زمان اینترنت‌رسانی ماهواره های استارلینک

طبق اعلام شرکت اسپیس ایکس از اوسط سال 2020 میلادی ماهواره های استارلینک قادر خواهند بود خدمات پهنای باند را به مشتریان آمریکایی ارائه کنند. برای ارائه مطلوب چنین خدماتی به تعداد مناسب ماهواره‌های در مدار بستگی خواهد داشت و به همین دلیل از ماه مه 6 تا 8 ماموریت جدید این شرکت صورت خواهد پذیرفت. در عملیات پرتاب ماهواره های استارلینک که اخیرا اجرایی شد، 60 ماهواره به کمک موشک فالکون 9 از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال فلوریدا به سمت فضا پرتاب شدند. در برنامه اسپیس ایکس برای ایجاد سرویس جدید و پر سرعت اینترنت، ماهواره های استارلینک نقش مهمی دارند.



ایلان ماسک از اوایل سال 2015 با کمیته ارتباطات فدرال برای دریافت مجوز تست ایده خود برای ایجاد یک پهنای باند جهانی رایزنی‌های خود را شروع کرد و سرانجام توانست در سال 2017 برنامه استارلینک را با هدف ایجاد سیستم پهنای باند ارزان‌قیمت به ثبت برساند. به کمک این برنامه کاربران می‌توانند در سراسر دنیا به اینترنت دسترسی پیدا کنند. طبق اعلام شرکت اسپیس ایکس به 24 پرتاب ماهواره‌ای دیگر برای پوشش اینترنتی سیاره زمین نیاز است.​


اینترنت‌رسانی ماهواره های استارلینک از اواسط سال 2020 آغاز می‌شود

 
  • تشکر
Reactions: علیرضا احمدی و -ZAℍЯმ-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا