خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


حدود نیمی از ستارگان جهان تنها نیستند و با یک ستاره دیگر، منظومه دو ستاره‌ای را تشکیل می‌دهند. در اطراف این ستارگان سیارات سنگی در فاصله‌ای مشابه فاصله زمین و خورشید قرار دارند. ستاره شناسان به تازگی یک سیاره سنگی در اطراف یک منظومه دو ستاره ای کشف کرده اند که در فاصله مناسبی از نظر شکل گیری حیات تا ستاره ی مادری اش قرار دارد.


یک سیاره جدید در فاصله ۳۰۰۰ سال نوری از سیاره زمین قرار دارد که در اطراف یکی از ستارگان یک منظومه دو ستاره ای گردش می کند و می تواند شانس کشف حیات را افزایش دهد. این سیاره بر مبنای اطلاعات گردآوری شده توسط تلسکوپ OGLE که در دانشگاه ورشو قرار دارد، OGLE-2013-BLG-0341Bb نامگذاری شد. کشف این سیاره به طور اتفاقی و زمانی که دانشمندان یک سیگنال عجیب در نور را از این ریزهمگرایی گرانشی رصد می کردند رخ داد.


در سمت راست این تصویر هنری ،سیاره ی تازه کشف شده را مشاهده می کنید که در حال چرخش به دور یکی از ستاره های این منظومه ی دو ستاره ای میباشد.

تا پیش از این کشف هیچ کس نمی دانستسیارات سنگی می توانند مدارهای ثابتی را در اطراف یکی از اعضای یک سیستم دو ستاره ای شکل دهند، اما به نظر می رسد وجود سیارات اطراف جفت ستاره ها نسبتا رایج است. این سیاره در فاصله ۰.۸ واحد نجومی از ستاره های مادر خود قرار دارد و جرم آن حدود دو برابر زمین است، اما ستاره آن که یک کوتوله قرمز است حدود ۴۰۰ برابر کم نورتر از خورشید است که در نهایت باعث سرد شدن سیاره می شود. این موضوع تا حد زیادی وسعت مکان های بالقوه برای کشف سیارات قابل سکونت را در آینده افزایش می دهد.​


کشف سیاره ای با دو ستاره میزبان !

 
  • تشکر
Reactions: Parya_n و Shahin_79
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا