خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

مرسانا

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/8/19
ارسال ها
760
امتیاز واکنش
1,903
امتیاز
198
سن
21
محل سکونت
در کوچه پس کوچه های خیال
زمان حضور
1 روز 1 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
کیانوش رستمی (زاده ۱ مرداد ۱۳۷۰ در اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه)، عضو تیم ملی وزنه‌برداری ایران است. او دارندهٔ یک مدال طلا و یک نقره المپیک (به ترتیب از المپیک ۲۰۱۶ ریو و المپیک ۲۰۱۲ لندن) و رکورددار مجموع جهانی و المپیک در دستهٔ ۸۵کیلوگرم مردان است.

نام بومی کیانوش رستمی

ملیت ایران

زادهٔ ۲۳ ژوئیهٔ ۱۹۹۱ ‏(۲۵ سال)

اسلام‌آباد غرب، استان کرمانشاه

قد ۱٫۷۵ متر (۵ فوت ۹ اینچ)

وزن ۸۵ کیلوگرم (۱۸۷ پوند)

ورزش وزنه‌برداری -۸۵ کیلوگرم

بهترین دستاوردها و عنوان‌ های شخصی

یک‌ضرب: ۱۷۹ کیلوگرم (۲۰۱۶)

دوضرب: ۲۲۰ کیلوگرم (۲۰۱۶)

مجموع: ۳۹۶ کیلوگرم (۲۰۱۶)

موفقیت‌های بین‌المللی
وی در سال‌های ۲۰۱۱ میلادی و ۲۰۱۲ میلادی موفق به کسب نشان نقره مسابقات قهرمانی آسیا شد. وی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۱۱ در شهر پاریس فرانسه به مدال طلا دست یافته‌است و همچنین در رقابت‌های المپیک لندن موفق به دریافت مدال نقره شد.

المپیک ریو
رستمی در دومین دوره حضور خود در مسابقات المپیک توانست در مسابقات وزنه‌برداری وزن ۸۵ کیلوگرم المپیک ریو، ضمن کسب مدال طلا، هم رکورد مجموع المپیک را بشکند و هم برای دومین بار رکورد مجموع جهانی را از آن خود کند. وی در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ در دستهٔ ۸۵ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا و جابجایی رکورد به میزان ۳۹۶ کیلوگرم مجموع المپیک شد. بنابراین رستمی برای دومین دوره پیاپی اولین ورزشکار ایران در المپیک بود که اولین مدال کاروان ورزشی ایران را به دست آورد.

المپیک لندن
در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن، در وزن ۸۵ کیلوگرم مردان با ۱۷۱ کیلوگرم در یک ضرب، ۲۰۹ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم پس از آدریان زیلنسکی از لهستان و آپتی آیوکادوف از روسیه، موفق به دریافت مدال برنز شد؛ و پس از ۴ سال و در پی مثبت اعلام شدن نتیجه دوپینگ آپتی آیوکادوف مدال نقره بازیها به کیانوش رسید.

مسابقات جهانی قزاقستان
رستمی در حالی کار خود را در مسابقات جهانی قزاقستان آغاز کرد که تمام نگاه‌ها به او بود تا بالاخره ایران نیز در این رقابتها صاحب مدال شود.

در گروه Aدسته ۸۵ کیلوگرم ۱۰ وزنه‌بردار حضور داشتند که رقابت اصلی میان کیانوش رستمی، آپتی آیوکادوف و آرتیم اوکولوف از روسیه، ایوان مارکوف از بلغارستان، اندری ریباکو از بلاروس بود.

رستمی در پایان با ثبت رکورد ۱۷۸ کیلوگرم در یک ضرب، ۲۱۳ کیلوگرم در دوضرب و ۳۹۱ کیلوگرم در مجموع مدال طلا جهان را برگردن آویخت.

او در یک ضرب مدال نقره کسب کرد و در دوضرب مدال طلا را بدست آورد.

شکستن رکورد جهان
کیانوش رستمی در مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر در حرکت ۲ضرب وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را مهار کرد تا ضمن شکست رکورد این حرکت، به حدنصابی جدید از رکورد مجموع دست پیدا کند.

سابقه حضور رستمی در مسابقات بین‌المللی
2016 : المپیک (مدال طلا) در دسته 85 کیلوگرم

2016 : رقابت‌های جام فجر (مدال طلا) در دسته 85 کیلوگرم

2015 : قهرمانی جهان (مدال نقره) در دسته 85 کیلوگرم

2014 : باشگاه‌های آسیا (مدال طلا) در دسته 85 کیلوگرم

2014 : قهرمانی جهان (مدال طلا) در دسته 85 کیلوگرم

2014 : بازی‌های آسیایی (مدال نقره) در دسته 85 کیلوگرم

2012 : المپیک (مدال برنز) در دسته 85 کیلوگرم

2012 : قهرمانی آسیا (مدال نقره) در دسته 85 کیلوگرم

2011 : قهرمانی جهان (مدال طلا) در دسته 85 کیلوگرم

2011 : جوانان جهان (مدال طلا) در دسته 85 کیلوگرم

2011 : قهرمانی آسیا (مدال نقره) در دسته 85 کیلوگرم

2010 : بازی‌های آسیایی (مقام ششم) در دسته 85 کیلوگرم

2010 : قهرمانی جهان (مقام چهارم) در دسته 77 کیلوگرم

2010 : جوانان جهان (مدال طلا) در دسته 85 کیلوگرم

در ستایش کیانوش رستمی
شب طولانی ایرانی ها که هزاران کیلومتر دورتر از ریو پای تلویزیون منتظر نشسته بودند پایان خوشی داشت، پایانی به زیبایی بالا بردن یک هالتر سرخ و آبی و فریاد زدن نام ایران، سجده شکر و البته در آن لابلا لبخندن غرور آمیزی که نمونه اش را کمتر همراه ورزشکاران ایرانی ریو ٢٠١۶ دیده ایم. لبخندی حاکی از اطمینان، قدرت و به نشانه فتح طلایی که فقط حق کیانوش رستمی بود.

این طلا اما به این سادگی ها به دست نیامد.

یک وزنه بردار عجیب و غریب چینی سابه به سایه کیانوش رستمی پیش می رفت و البته مثل کابوسی برای رویای امشب ما در تعقیب مدال طلا بود.

او که 6بار برای برداشتن وزنه روی تخته آمد تنها دوبار در برداشتن وزنه ها موفق بود و هر دو بار در آخرین حرکت یک ضرب و دو ضرب سنگین وزنه ها را بالای سر برد، چیزی که به عقیده گزارشگر مصاحبه دسته 85 کیلوگرم وزنه برداری شگرد این چینی قدرتمند برای به هم زدن اعصاب حریفانش بود.

اما کیانوش رستمی از آن دسته وزشکارهاست که فقط برای کسب طلا به میدان آمده بود و کاری به مشکلاتی مثل داوری، آب و هوا و سایر بهانه های معمول ندارد بنابراین او ابتدا در 3 حرکت یک ضرب و سپس در 3 حرکت دو ضرب کار خود را به نحواحسن انجام داد و با شکست رکورد المپیک قهرمانی خود را قطعی کرد و ایرانیان را در ساعتی غیر معمول به جشن طلبید.

از کیانوش اولین قهرمان طلا ایران در ریو اکت تماشایی اش بعد از برداشت وزنه ها؛ دست راست روی سـ*ـینه و سری به نشانه تعظیم را به یاد خواهیم آورد. همین طور آن لبخند لعنتی و دوست داشتنی روی وزنه نهایی217 کیلویی که شیطنتی خاص در آن بود. شیطنتی دوست داشتنی و خواستنی و از همان چیزهایی که لابد باید هر 4 سال بگذرد و المپیک بشودو تا شبیه اش را ببینیم. البته کیانوش شبیه به هیچ کس نبود. او بعد از سالها تمرینات مشقت بار در حالی که با تشویق ایرانی های حاضر درسالن وزنه برداری روی سکوی اول ایستاد که از اول هم معلوم بود قهرمان می شود ، حتی اگر سنگ از آسمان ریو می بارید و زلزله می آمد . چه خوب که فعلا یکی مثل او هست ؛ یکی که اشتباه نمی زند!

نمی‌گذاریم خون شهیدان پایمال شود
کیانوش رستمی پس از کسب نخستین مدال طلای ایران در المپیک 2016 ریو اظهار داشت: نمی‌گذاریم خون شهیدان پایمال شود. ایرانیان همه جا نشان بدهند که می‌توانند.

وی افزود: در بدترین شرایط و تک و تنها تمرین کردم. خیلی سخت است، اما خدا را شکر که طلای المپیک را کسب کردم. از رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تشکر می‌کنم.

زندگینامه کیانوش رستمی



کیانوش رستمی وزنه بردار المپیک 2016



عکسهای شخصی کیانوش رستمی



کیانوش رستمی قهرمان المپیک ریو 2016



آلبوم تصاویر وزنه بردار قهرمان ایرانی کیانوش رستمی



زیباترین تصاویر کیانوش رستمی وزنه بردار



بیوگرافی کیانوش رستمی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا