- عضویت
- 22/8/19
- ارسال ها
- 83
- امتیاز واکنش
- 400
- امتیاز
- 183
- زمان حضور
- 1 روز 8 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
عکاسی هنری است که در سال 1830 میلادی اختراع شد و به طور عمومی ده سال بعد به رسمیت شناخته شد امروزه عکاسی بزرگ ترین سرگرمی رو به رشد در جهان با سخت افزار به تنهایی یک صنعت چند میلیارد دلاری است.
همه نمی دانند تاریک خانه یا حتی سرعت شاتر چیست و یا حتی بسیاری نام هانری کارتیر برسون یا حتی آنی هم نشنیده اند.امروزه ما یک گام به عقب برمی داریم و نگاهی می اندازیم به این که چگونه این روش شگفت انگیز خلق و توسعه یافت.
تاریک خانه و آغاز هنر عکاسی
قبل از اینکه عکاسی ایجاد شود، مردم قبلا اصول نحوه کار آن را می دانستند آن ها می توانستند تصویر را روی دیوار یا تکه کاغذ پردازش کنند، با این حال چاپ کردن در آن زمان امکان پذیر نبود زیرا حفظ نور ، کاری بسیار سخت تر از طرح ریزی آن بود ابزار مورد استفاده برای پردازش تصاویر تاریک خانه نامیده می شد و چند قرن طول کشید تا عکاسی به راه بیفتد.
اعتقاد بر این است که تاریک خانه حدود قرن 13 تا 14 اختراع شده با این حال یک نسخه خطی از یک دانشمند عربی به نام حسن ایبن در قرن دهم وجود دارد و اصولی را توصیف می کند که در کدام تاریک خانه کار می کند و در آن عکاسی مشابه امروز بر پایه آن است.
تاریک خانه در اصل یک فضای تاریک و بسته به شکل یک جعبه با یک سوراخ در یک طرف آن است. این سوراخ باید به اندازه کافی کوچک باشد تا دوربین به درستی کار کند روشی که کار می کند این است که به خاطر قوانین نوری، نوری که از حفره ریز وارد می شود تبدیل به یک تصویر بر روی سطح می شود و آن را تشکیل می دهد، یعنی دیوار جعبه.
با این حال، تصویر وارونه نشان داده شد، بنابراین همه چیزی که امروز اصول دوربین آنالوگ را متفاوت می سازد، آینه و فیلم است که برای ثبت و حفظ تصویر ایجاد شده توسط نور مورد استفاده قرار می گیرد.
اعتقاد بر این است که اصول عکس به طور گسترده توسط هنرمندان رنسانس مانند لئوناردو، میکلانژ و دیگران مورد استفاده قرار می گرفتند.
در اواسط قرن 16، جووانی باتیستا ، یک محقق ایتالیایی، مقاله ای درباره نحوه استفاده از تاریک خانه در کمک به فرآیند آسان تر نوشت. او تصویر مردم بیرون از تاریک خانه را بر روی بوم داخل آن تصویر کرد سپس تصویر را کنار کشید و سعی کرد آن را کپی کند.
این روش کاملا شبیه آن است که در طراحی روتوروسکوپی در صنعت انیمیشن در اوایل قرن بیستم مورد استفاده قرار گرفت روند استفاده از تاریک خانه در آن زمان ها بسیار عجیب و ترسناک به نظر می رسید و جووانی باتیستا بعد از اینکه دستگیر شد و به اتهام جادوگری تحت تعقیب قرار گرفت، مجبور به کنار گذاشتن این ایده شد.
با وجود اینکه تنها تعداد کمی از هنرمندان دوره رنسانس قبول کرده اند که از تاریک خانه به عنوان یک کمک در نقاشی استفاده کنند، این باور وجود دارد که بسیاری از آن ها این کار را انجام دادند.
دلیل عدم پذیرش آزادانه آن، ترس از متهم شدن یا عدم تمایل به اعتراف به چیزی است که بسیاری از هنرمندان آن را تقلب می نامند.
امروزه ما می توانیم بگوییم که تاریک خانه یک نمونه اولیه از دوربین عکاسی مدرن بود با اینکه امروزه به نظر بیهوده می رسد، بسیاری از مردم هنوز هم آن را جالب می دانند و از آن برای دلایل هنری و یا صرفا برای سرگرمی استفاده می کنند. برای نصب فیلم و ثبت دائمی یک تصویر پیشرفت منطقی بود.
عکاسی، به مفهومی که امروزه می شناسیم، در اواخر دهه 1830 در فرانسه آغاز شد. جوزف از یک دوربین قابل حمل استفاده کرد تا یک بشقاب مفرغی پوشیده شده با قیر را در معرض نور قرار دهد این اولین تصویری است که به سرعت محو نشد.
موفقیت جوزف منجر به تعدادی از آزمایش ها و تجربیات دیگر شد کلیشه چاپ،صفحه حساس عکاسی و صفحات خیس تقریبا در نیمه اواخر دهه 1800 رشد یافتند.
با هر نوع امولسیون کننده، عکاسان با مواد شیمیایی و تکنیک های مختلف آزمایش انجام دادند. موارد زیر، سه عامل هستند که در توسعه عکاسی مدرن نقش داشتند.
کلیشه ی چاپ
آزمایش جوزف منجر به هم کاری با لویی شد نتیجه آن ایجاد کلیشه چاپ پیش گام فیلم مدرن بود. یک صفحه مسی با نقره پوشانده شده بود و قبل از اینکه در معرض نور قرار گیرد، در معرض بخار ید قرار می گرفت.
برای ایجاد تصویر روی صفحه، کلیشه چاپ اولیه باید تا 15 دقیقه در معرض نور قرار گیرد ؛ این کلیشه تا زمانی که در اواخر دهه 1850 توسط صفحات امولسیون جایگزین شد، بسیار محبوب بود.
صفحات حساس عکاسی
صفحات حساس یا صفحات مرطوب ارزان تر از کلیشه چاپ بودند و تنها به دو یا سه ثانیه زمان نوردهی نیاز داشتند. این کار آن ها را برای عکس های صورت بسیار مناسب تر کرد، که در آن زمان رایج ترین کاربرد عکاسی بود. بسیاری از عکس های جنگ داخلی بر روی صفحات مرطوب تولید شدند.
این صفحات مرطوب از یک فرآیند امولسیون کننده به نام فرآیند کلودیون استفاده کردند، به جای یک پوشش ساده بر روی صفحه تصویر .در این زمان بود که برای کمک به تمرکز بر روی دوربین اضافه شد.
دو نوع معمولی از صفحات حساس عکاسی آمبروتیپ و تاینی تیپ بود.آمبروتیپ به جای صفحه مسی از یک صفحه شیشه ای استفاده می کردند.تاینی تیپ از یک بشقاب حلبی استفاده کردند در حالی که این صفحات بسیار حساس به نور بودند، باید به سرعت توسعه یابند.
همه نمی دانند تاریک خانه یا حتی سرعت شاتر چیست و یا حتی بسیاری نام هانری کارتیر برسون یا حتی آنی هم نشنیده اند.امروزه ما یک گام به عقب برمی داریم و نگاهی می اندازیم به این که چگونه این روش شگفت انگیز خلق و توسعه یافت.
تاریک خانه و آغاز هنر عکاسی
قبل از اینکه عکاسی ایجاد شود، مردم قبلا اصول نحوه کار آن را می دانستند آن ها می توانستند تصویر را روی دیوار یا تکه کاغذ پردازش کنند، با این حال چاپ کردن در آن زمان امکان پذیر نبود زیرا حفظ نور ، کاری بسیار سخت تر از طرح ریزی آن بود ابزار مورد استفاده برای پردازش تصاویر تاریک خانه نامیده می شد و چند قرن طول کشید تا عکاسی به راه بیفتد.
اعتقاد بر این است که تاریک خانه حدود قرن 13 تا 14 اختراع شده با این حال یک نسخه خطی از یک دانشمند عربی به نام حسن ایبن در قرن دهم وجود دارد و اصولی را توصیف می کند که در کدام تاریک خانه کار می کند و در آن عکاسی مشابه امروز بر پایه آن است.
تاریک خانه در اصل یک فضای تاریک و بسته به شکل یک جعبه با یک سوراخ در یک طرف آن است. این سوراخ باید به اندازه کافی کوچک باشد تا دوربین به درستی کار کند روشی که کار می کند این است که به خاطر قوانین نوری، نوری که از حفره ریز وارد می شود تبدیل به یک تصویر بر روی سطح می شود و آن را تشکیل می دهد، یعنی دیوار جعبه.
با این حال، تصویر وارونه نشان داده شد، بنابراین همه چیزی که امروز اصول دوربین آنالوگ را متفاوت می سازد، آینه و فیلم است که برای ثبت و حفظ تصویر ایجاد شده توسط نور مورد استفاده قرار می گیرد.
اعتقاد بر این است که اصول عکس به طور گسترده توسط هنرمندان رنسانس مانند لئوناردو، میکلانژ و دیگران مورد استفاده قرار می گرفتند.
در اواسط قرن 16، جووانی باتیستا ، یک محقق ایتالیایی، مقاله ای درباره نحوه استفاده از تاریک خانه در کمک به فرآیند آسان تر نوشت. او تصویر مردم بیرون از تاریک خانه را بر روی بوم داخل آن تصویر کرد سپس تصویر را کنار کشید و سعی کرد آن را کپی کند.
این روش کاملا شبیه آن است که در طراحی روتوروسکوپی در صنعت انیمیشن در اوایل قرن بیستم مورد استفاده قرار گرفت روند استفاده از تاریک خانه در آن زمان ها بسیار عجیب و ترسناک به نظر می رسید و جووانی باتیستا بعد از اینکه دستگیر شد و به اتهام جادوگری تحت تعقیب قرار گرفت، مجبور به کنار گذاشتن این ایده شد.
با وجود اینکه تنها تعداد کمی از هنرمندان دوره رنسانس قبول کرده اند که از تاریک خانه به عنوان یک کمک در نقاشی استفاده کنند، این باور وجود دارد که بسیاری از آن ها این کار را انجام دادند.
دلیل عدم پذیرش آزادانه آن، ترس از متهم شدن یا عدم تمایل به اعتراف به چیزی است که بسیاری از هنرمندان آن را تقلب می نامند.
امروزه ما می توانیم بگوییم که تاریک خانه یک نمونه اولیه از دوربین عکاسی مدرن بود با اینکه امروزه به نظر بیهوده می رسد، بسیاری از مردم هنوز هم آن را جالب می دانند و از آن برای دلایل هنری و یا صرفا برای سرگرمی استفاده می کنند. برای نصب فیلم و ثبت دائمی یک تصویر پیشرفت منطقی بود.
عکاسی، به مفهومی که امروزه می شناسیم، در اواخر دهه 1830 در فرانسه آغاز شد. جوزف از یک دوربین قابل حمل استفاده کرد تا یک بشقاب مفرغی پوشیده شده با قیر را در معرض نور قرار دهد این اولین تصویری است که به سرعت محو نشد.
موفقیت جوزف منجر به تعدادی از آزمایش ها و تجربیات دیگر شد کلیشه چاپ،صفحه حساس عکاسی و صفحات خیس تقریبا در نیمه اواخر دهه 1800 رشد یافتند.
با هر نوع امولسیون کننده، عکاسان با مواد شیمیایی و تکنیک های مختلف آزمایش انجام دادند. موارد زیر، سه عامل هستند که در توسعه عکاسی مدرن نقش داشتند.
کلیشه ی چاپ
آزمایش جوزف منجر به هم کاری با لویی شد نتیجه آن ایجاد کلیشه چاپ پیش گام فیلم مدرن بود. یک صفحه مسی با نقره پوشانده شده بود و قبل از اینکه در معرض نور قرار گیرد، در معرض بخار ید قرار می گرفت.
برای ایجاد تصویر روی صفحه، کلیشه چاپ اولیه باید تا 15 دقیقه در معرض نور قرار گیرد ؛ این کلیشه تا زمانی که در اواخر دهه 1850 توسط صفحات امولسیون جایگزین شد، بسیار محبوب بود.
صفحات حساس عکاسی
صفحات حساس یا صفحات مرطوب ارزان تر از کلیشه چاپ بودند و تنها به دو یا سه ثانیه زمان نوردهی نیاز داشتند. این کار آن ها را برای عکس های صورت بسیار مناسب تر کرد، که در آن زمان رایج ترین کاربرد عکاسی بود. بسیاری از عکس های جنگ داخلی بر روی صفحات مرطوب تولید شدند.
این صفحات مرطوب از یک فرآیند امولسیون کننده به نام فرآیند کلودیون استفاده کردند، به جای یک پوشش ساده بر روی صفحه تصویر .در این زمان بود که برای کمک به تمرکز بر روی دوربین اضافه شد.
دو نوع معمولی از صفحات حساس عکاسی آمبروتیپ و تاینی تیپ بود.آمبروتیپ به جای صفحه مسی از یک صفحه شیشه ای استفاده می کردند.تاینی تیپ از یک بشقاب حلبی استفاده کردند در حالی که این صفحات بسیار حساس به نور بودند، باید به سرعت توسعه یابند.
تاریخچه عکاسی
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com
آخرین ویرایش توسط مدیر: