خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^Roya^

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
22/8/19
ارسال ها
83
امتیاز واکنش
400
امتیاز
183
زمان حضور
1 روز 8 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
عکاسی هنری است که در سال 1830 میلادی اختراع شد و به طور عمومی ده سال بعد به رسمیت شناخته شد امروزه عکاسی بزرگ ترین سرگرمی رو به رشد در جهان با سخت افزار به تنهایی یک صنعت چند میلیارد دلاری است.

همه نمی دانند تاریک خانه یا حتی سرعت شاتر چیست و یا حتی بسیاری نام هانری کارتیر برسون یا حتی آنی هم نشنیده اند.امروزه ما یک گام به عقب برمی داریم و نگاهی می اندازیم به این که چگونه این روش شگفت انگیز خلق و توسعه یافت.

تاریک خانه و آغاز هنر عکاسی
قبل از اینکه عکاسی ایجاد شود، مردم قبلا اصول نحوه کار آن را می دانستند آن ها می توانستند تصویر را روی دیوار یا تکه کاغذ پردازش کنند، با این حال چاپ کردن در آن زمان امکان پذیر نبود زیرا حفظ نور ، کاری بسیار سخت تر از طرح ریزی آن بود ابزار مورد استفاده برای پردازش تصاویر تاریک خانه نامیده می شد و چند قرن طول کشید تا عکاسی به راه بیفتد.

اعتقاد بر این است که تاریک خانه حدود قرن 13 تا 14 اختراع شده با این حال یک نسخه خطی از یک دانشمند عربی به نام حسن ایبن در قرن دهم وجود دارد و اصولی را توصیف می کند که در کدام تاریک خانه کار می کند و در آن عکاسی مشابه امروز بر پایه آن است.

تاریک خانه در اصل یک فضای تاریک و بسته به شکل یک جعبه با یک سوراخ در یک طرف آن است. این سوراخ باید به اندازه کافی کوچک باشد تا دوربین به درستی کار کند روشی که کار می کند این است که به خاطر قوانین نوری، نوری که از حفره ریز وارد می شود تبدیل به یک تصویر بر روی سطح می شود و آن را تشکیل می دهد، یعنی دیوار جعبه.

با این حال، تصویر وارونه نشان داده شد، بنابراین همه چیزی که امروز اصول دوربین آنالوگ را متفاوت می سازد، آینه و فیلم است که برای ثبت و حفظ تصویر ایجاد شده توسط نور مورد استفاده قرار می گیرد.

اعتقاد بر این است که اصول عکس به طور گسترده توسط هنرمندان رنسانس مانند لئوناردو، میکلانژ و دیگران مورد استفاده قرار می گرفتند.

در اواسط قرن 16، جووانی باتیستا ، یک محقق ایتالیایی، مقاله ای درباره نحوه استفاده از تاریک خانه در کمک به فرآیند آسان تر نوشت. او تصویر مردم بیرون از تاریک خانه را بر روی بوم داخل آن تصویر کرد سپس تصویر را کنار کشید و سعی کرد آن را کپی کند.

این روش کاملا شبیه آن است که در طراحی روتوروسکوپی در صنعت انیمیشن در اوایل قرن بیستم مورد استفاده قرار گرفت روند استفاده از تاریک خانه در آن زمان ها بسیار عجیب و ترسناک به نظر می رسید و جووانی باتیستا بعد از اینکه دستگیر شد و به اتهام جادوگری تحت تعقیب قرار گرفت، مجبور به کنار گذاشتن این ایده شد.

با وجود اینکه تنها تعداد کمی از هنرمندان دوره رنسانس قبول کرده اند که از تاریک خانه به عنوان یک کمک در نقاشی استفاده کنند، این باور وجود دارد که بسیاری از آن ها این کار را انجام دادند.

دلیل عدم پذیرش آزادانه آن، ترس از متهم شدن یا عدم تمایل به اعتراف به چیزی است که بسیاری از هنرمندان آن را تقلب می نامند.

امروزه ما می توانیم بگوییم که تاریک خانه یک نمونه اولیه از دوربین عکاسی مدرن بود با اینکه امروزه به نظر بیهوده می رسد، بسیاری از مردم هنوز هم آن را جالب می دانند و از آن برای دلایل هنری و یا صرفا برای سرگرمی استفاده می کنند. برای نصب فیلم و ثبت دائمی یک تصویر پیشرفت منطقی بود.


عکاسی، به مفهومی که امروزه می شناسیم، در اواخر دهه 1830 در فرانسه آغاز شد. جوزف از یک دوربین قابل حمل استفاده کرد تا یک بشقاب مفرغی پوشیده شده با قیر را در معرض نور قرار دهد این اولین تصویری است که به سرعت محو نشد.

موفقیت جوزف منجر به تعدادی از آزمایش ها و تجربیات دیگر شد کلیشه چاپ،صفحه حساس عکاسی و صفحات خیس تقریبا در نیمه اواخر دهه 1800 رشد یافتند.

با هر نوع امولسیون کننده، عکاسان با مواد شیمیایی و تکنیک های مختلف آزمایش انجام دادند. موارد زیر، سه عامل هستند که در توسعه عکاسی مدرن نقش داشتند.

کلیشه ی چاپ

آزمایش جوزف منجر به هم کاری با لویی شد نتیجه آن ایجاد کلیشه چاپ پیش گام فیلم مدرن بود. یک صفحه مسی با نقره پوشانده شده بود و قبل از اینکه در معرض نور قرار گیرد، در معرض بخار ید قرار می گرفت.

برای ایجاد تصویر روی صفحه، کلیشه چاپ اولیه باید تا 15 دقیقه در معرض نور قرار گیرد ؛ این کلیشه تا زمانی که در اواخر دهه 1850 توسط صفحات امولسیون جایگزین شد، بسیار محبوب بود.

صفحات حساس عکاسی

صفحات حساس یا صفحات مرطوب ارزان تر از کلیشه چاپ بودند و تنها به دو یا سه ثانیه زمان نوردهی نیاز داشتند. این کار آن ها را برای عکس های صورت بسیار مناسب تر کرد، که در آن زمان رایج ترین کاربرد عکاسی بود. بسیاری از عکس های جنگ داخلی بر روی صفحات مرطوب تولید شدند.

این صفحات مرطوب از یک فرآیند امولسیون کننده به نام فرآیند کلودیون استفاده کردند، به جای یک پوشش ساده بر روی صفحه تصویر .در این زمان بود که برای کمک به تمرکز بر روی دوربین اضافه شد.

دو نوع معمولی از صفحات حساس عکاسی آمبروتیپ و تاینی تیپ بود.آمبروتیپ به جای صفحه مسی از یک صفحه شیشه ای استفاده می کردند.تاینی تیپ از یک بشقاب حلبی استفاده کردند در حالی که این صفحات بسیار حساس به نور بودند، باید به سرعت توسعه یابند.


تاریخچه عکاسی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ★PARDIS★

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه


تاریخچه عکاسی جهان
شاید بتوان گفت دوربین عکاسی به شکل کنونی الهام گرفته از اتاقک تاریکی است که
ابن هیثم در قرن 5 هجری برای مشاهده کسوف از آن استفاده کرده است.
جعبه ای تاریک که تنها روزنی داشت برای عبور نور و تصویری وارونه و واضح را در سطح مقابل ایجاد می کرد.
تاریخچه عکاسی جهان از همین جعبه تاریک شروع شد.
لئوناردو داوینچی نابغه قرن 16 میلادی در یادداشت هایش این وسیله را
Camera Obscura نامید و از سوراخ ریز روی جعبه به عنوان Pine Hole نام برده است.
جعبه تاریک توانست نظر نقاشان را به خود جلب کند و نقاشان ایتالیایی از آن برای طراحی دقیق مناظر استفاده می کردند.
نقاشی به این شیوه با معیارهای واقعی هم خوانی داشته و از پرسپکتیو بسیار صحیحی نیز بهره می برد.
بعدها یک ریاضی دان به نام Jerome Cardan با نصب یک عدسی محدب بر روی روزنه جعبه توانست وضوح تصویر را تا حد بسیار خوبی افزایش دهد. این تصاویر هنوز قابل چاپ نبودند.





کشف کاغذ حساس به نور تحولی در تاریخچه عکاسی
تاریخچه عکاسی جهان با کشف کاغذ حساس به نور متحول شد.
کشفی که مانند بسیاری از موارد دیگر به صورت اتفاقی انجام شد.
شیمی دان آلمانی Schulze از نیترات نقره و آهکدر آزمایشگاه خود استفاده می کرد.
روزی برگی بر روی کاغذ آلوده به نیترات افتاد و وقتی شولدز برگ را برداشت متوجه موضوع عجیبی شد.
همه قسمت های کاغذ در اثر تابش نور سیاه شده بود و تنها قسمتی که زیر پوشش برگ بود به رنگ کاغذ مانده بود.
این اتفاق جرقه ای شد برای دستیابی به موادی که به نور حساس می باشند.
در سال 1819 استفاده از هیپوسولفیت دو سود به عنوان ماده تثبیت کننده تصویر توسط یک انگلیسی کشف شد.
Sir John Fedric William Herschel نخستین کسی بود که ماده تثبیت تصاویر را
به دنیا معرفی کرد و تاریخچه عکاسی جهان را با انقلابی بزرگ روبرو ساخت.

جالب است بدانید که استفاده از اصطلاح نگاتیو و پوزیتیو در تصاویر عکاسی نیز توسط این شخص رایج شد.


تاریخچه عکاسی

 
آخرین ویرایش:

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه


اولین عکس واقعی در دنیا توسط Joseph Nicephore Niepce ثبت شد. وی مخترعی فرانسوی بود که بین سال های 1822 تا 1826 توانست تصویری از منظره درختان جلوی منزلش را بر روی کاغذ ثبت کند. این اولین مورد استفاده از کاغذ حساس به نور بود.
جالب است بدانید که عکس ثبت شده توسط نور خورشید تابانده شده با روزن اتاقک تاریک
بود که در اثر تابش بیش از 8 ساعت نور خورشید به وجود آمده بود.
پس از مرگ این مخترع فرانسوی، ادامه کار او را یک نقاش و گالری دار فرانسوی به عهده گرفت.
Louis Jacques Mande Daguerre فردی علاقه مند بود که اطلاعات بسیار کاملی در مورد عدسی ها داشت.
سحر و جادو در تاریخچه عکاسی جهان
روند عکاسی همواره برای عموم مردم عجیب و غیرقابل باور بود.
دیدن تصویری که پیش چشمانشان وجود داشت بر روی کاغذی که ابتدا سفید می نمود، چیزی در حد اغواگری و یا سحر و جادویی غیر قابل باور بود.
عوام بر این باور بودند که حقه ای در کار است و این آینه ها دارای حافظه هستند و افکار
خرافی دیگری که خیلی زود جای خود را به باورهایی غیر قابل انکار داد.
عکاسی از فیل به چه قیمتی
در سیستم های اولیه عکاسی، تصویر منعکس شده بر روی کاغذ، تنها بخش کوچکی را ثبت می کرد.
به این ترتیب که تصویر ثبت شده با تصویر واقعی از نظر ابعاد برابر بود و این در عکاسی از مناظر و ابعاد بزرگتر مشکل ساز بود.
سال 1838 مصادف با تهیه نگاتیوهای کوچک و عکاسی از مناظر بزرگ تر بود که یک شیمی دان انگلیسی William Henry Fox Talbot توانست این مهم را به انجام برساند.
البته هنوز گرفتن عکس مستلزم پرداخت هزینه زیادی بود که به دلیل لوازم به کار رفته در عکاسی به وجود می آمد. عکاس ها به صورت دوره گرد کار می کردند و مجبور بودند مدت زیادی را صرف ظهور عکس های گرفته شده نمایند. همه لوازم عکاسی و ظهور باید حمل می شد که کاری طاقت فرسا بود.
مشکل تنها معطوف به هزینه و سختی چاپ نبود.
در عکاسی از انسان ها، عدم تحرک و ثابت بودن طولانی مدت سوژه ها به نوعی زجرآور می نمود.
با پیشرفت در عکاسی و به کارگیری وسایل مدرن زمان ثبت عکس به 2 تا 3 ثانیه نزول پیدا کرد.
Richard Maddox نامی ماندگار در تاریخچه عکاسی جهان است که توانست با اختراع امولسیون تر یا کلودیون زمان عکاسی را کوتاه کند و ریچارد مادوکس نیز با اختراع امولسیون خشک یا ژلاتین دار، عکاسی از سوژه ها را در ۱/۲۵ ثانیه ممکن کرد.

امروزه عکاسی امری عادی و روزمره در زندگی است و با پیشرفت های چشمگیری روبرو بوده است. اتاقک تاریک جای خود را به مدرن ترین دوربین های عکاسی داده و عکاسی از مناظر بسیار بزرگ و بسیار ریز نیز به سادگی امکان پذیر است.تحول تاریخچه عکاسی مدیون انسان های خلاقی است که به سادگی از کنار مسائل نگذشتند و دست از تلاش برنداشتند


تاریخچه عکاسی

 
آخرین ویرایش:

-FãTéMęH-

مدیر علم و دانش + ناظر آزمایشی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,639
امتیاز واکنش
9,716
امتیاز
288
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
40 روز 10 ساعت 29 دقیقه
تاریخچه هنر عکاسی و تغییرات آن از گذشته تا به امروز
عکاسی یا فَرتورنِگاری یا فُتوگِرافی به معنای روش عکاسی و عکسبرداری است که در سال 1830 میلادی اختراع شد اما ده سال بعد به رسمیت شناخته شد. هنر عکاسی، هنر ثبت لحظات تکرار ناپذیراست که این روزها با پیشرفت تکنولوژی به بزرگ ترین سرگرمی رو به رشد در جهان و صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است.

تاریک خانه و پیدایش هنر عکاسی
قبل از به وجود آمدن عکاسی مردم با پردازش تصویر روی دیوار و کاغذ آشنا بودند اما در آن زمان چاپ کردن امکان پذیر نبود. یکی از ابزاری که مردم برای پردازش تصاویر از آن استفاده می کردند تاریک خانه بود. نسخه خطی به جای مانده از دانشمندی به نام حسن ایبن در قرن ده نشان می دهد که او در تاریک خانه کار می کرده اما اعتقاد بر این است که تاریک خانه حدود قرن 13 تا 14 اختراع شده است.
مدت ها طول کشید که تاریک خانه منجر به تکامل عکاسی و پیدایش دوربین عکاسی شد. اتاق تاریک یا تاریک خانه عبارت از یک فضای تاریک و بسته به شکل یک جعبه است که در یک طرف آن سوراخ وجود دارد. اتاق تاریک کم کم کوچک شد و به اندازه اتاقک و جعبه درآمد.
نور وقتی از حفره ریز وارد می شود، به دیواره انتهای جعبه که روبه روی سوراخ است، می تابد و تبدیل به یک تصویر بر روی سطح شده و تصویر معکوسی تشکیل می دهد.


تاریخچه عکاسی

 

-FãTéMęH-

مدیر علم و دانش + ناظر آزمایشی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,639
امتیاز واکنش
9,716
امتیاز
288
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
40 روز 10 ساعت 29 دقیقه
در صورت ریز بودن سوراخ اتاقک تصویر پدید آمده وضوح نسبی کمرنگی خواهد داشت. در صورت گشاد بودن سوراخ اتاقک تصویر واضح نخواهد بود. برای اینکه تصویر شفاف باشد، روبه روی روزنه یک عدسی محدب نصب می شود.
امروزه آنچه سبب تفاوت اصول دوربین آنالوگ می شود، آینه و فیلم است که برای ثبت و حفظ تصویر ایجاد شده توسط نور مورد استفاده قرار می گیرد.
باتیستا محقق ایتالیایی در مورد نحوه استفاده از تاریک خانه در اواسط قرن 16مقاله ای ارائه داد. این محقق تصویر مردم خارج از تاریک خانه را بر روی بوم داخل آن تصویر کرد سپس تصویر را کنار کشید و سعی کرد آن را کپی نماید.
آن زمان روند استفاده از تاریک خانه ترسناک به نظر می رسید به همین دلیل باتیستا به جادوگری متهم شد و دستگیر شد و روش کار خود را کنار گذاشت. روشی که محقق ایتالیایی از آن استفاده می کرد بسیار شبیه به روشی است که در قرن 20 در طراحی روتوروسکوپی در صنعت انیمیشن مورد استفاده قرار گرفت.
از قرن هجدهم به بعد تاریک خانه وسیله ای در دست نقاشان برای طراحی صحیح از روی طبیعت بود. تعداد کمی از هنرمندان دوره رنسانس مانند لئوناردو، میکلانژ و... از تاریک خانه به عنوان یک کمک در نقاشی استفاده نمودند و باقی هنرمندان به دلیل ترس از متهم شدن از آن استفاده نمی کردند


تاریخچه عکاسی

 

-FãTéMęH-

مدیر علم و دانش + ناظر آزمایشی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,639
امتیاز واکنش
9,716
امتیاز
288
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
40 روز 10 ساعت 29 دقیقه
با اینکه امروزه تاریک خانه به نظر بیهوده می رسد اما تاریک خانه منجر به تکامل عکاسی و پیدایش دوربین عکاسی شد و برای نصب فیلم و ثبت دائمی یک تصویر پیشرفت منطقی بود، هم اکنون نیز برخی مردم از تاریک خانه برای دلایل هنری و یا صرفا برای سرگرمی استفاده می کنند و آن را جالب می دانند.

تاریخچه عکاسی و اولین دوربین
چنانچه در بالا گفتیم در سراسر جهان مفهوم اصلی عکاسی از قرن پنجم وجود داشت اما تا مدت ها پس از اختراع تاریکخانه و پس از آن، دوربین واقعا تصاویری را ثبت نکرد و تصاویر وارونه بودند، تا قرن هفدهم که لنزهای اصلی برای تمرکز نور در این زمان معرفی شدند، دوربین به اندازه ای نبود که قابل حمل باشد.

تاریخچه اولین تصاویر ثابت در عکاسی
در اواخر دهه 1830 عکاسی، به مفهوم امروزه شروع شد. مخترع فرانسوی به نام ژوزف نیسه فور نیپس نخستین تصویر لیتوگرافی نوری را تولید شد اما در هنگام رونوشت برداری این تصویر از بین رفت اما این مخترع از تلاش دست بر نداشت و توانست عکسی دائمی را خلق کند.
در پی موفقیت ژوزف عکاسان با هر نوع امولسیون کننده و مواد شیمیایی و تکنیک های مختلف تعدادی از آزمایش ها را انجام دادند که سبب رشد عواملی مانند کلیشه چاپ، صفحه حساس عکاسی و صفحات خشک در نیمه اواخر دهه 1800 شد که در توسعه عکاسی مدرن نقش داشتند.


تاریخچه عکاسی

 

-FãTéMęH-

مدیر علم و دانش + ناظر آزمایشی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,639
امتیاز واکنش
9,716
امتیاز
288
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
40 روز 10 ساعت 29 دقیقه
کلیشه ی چاپ
ژوزف به دلیل زمان زیاد نوردهی عکس و مشکلات نگاتیو به دنبال یافتن فرایند بهتری بود، به همین دلیل با لوئی همکاری نمود وبا همکاری لوئی آزمایش هایی را بر ترکیبات نقره براساس یافته های یوهان هاینریش شولتزدر سال 1816 میلادی انجام دادند که نتیجه آن ایجاد کلیشه چاپ پیش گام فیلم مدرن گشت.
این دو مخترع یک صفحه مسی با نقره پوشانده شده و قبل از اینکه در معرض نور قرار دهند، در معرض بخار ید قرار دادند، سپس برای ایجاد تصویر صفحه یا کلیشه چاپ اولیه را در معرض نور به مدت 15 دقیقه قرار دادند.

-4fdc6bc15369ba4a.jpeg


صفحات حساس عکاسی
کلیشه چاپ بسیار محبوب بود اما سرانجام در اواخر دهه 1850 توسط صفحات امولسیون جایگزین شد. به جای یک پوشش ساده بر روی صفحه تصویر از فرآیند امولسیون کننده به نام فرآیند کلودیون استفاده شد و صفحات حساس یا صفحات مرطوب به وجود آمدند.


تاریخچه عکاسی

 

-FãTéMęH-

مدیر علم و دانش + ناظر آزمایشی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,639
امتیاز واکنش
9,716
امتیاز
288
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
40 روز 10 ساعت 29 دقیقه
صفحات حساس به دلیل آنکه به دو یا سه ثانیه زمان نوردهی نیاز و ارزان تر از کلیشه چاپ بودند، برای عکس های صورت که در آن زمان رایج ترین بسیار مناسب بودند. روی صفحات مرطوب بسیاری از عکس های جنگ داخلی نیز تولید شدند.
آمبروتیپ و تاینی تیپ دو نوع از صفحات حساس عکاسی بودند. در آمبروتیپ از یک صفحه شیشه ای و در تاینی تیپ که بسیار حساس به نور بودند، از یک بشقاب حلبی استفاده می شد.

صفحات خشک
ریچارد مادوکس با ساخت صفحات ژلاتینی خشک که در سرعت و کیفیت برابر با صفحات مرطوب بودند، یک جهش بزرگ دیگر در عکاسی ایجاد نمود.
صفحات خشک به عکاسان اجازه آزادی بیشتر در عکاسی را می داد زیرا آنها را در زمان مورد نیازمی توان ساخت و ذخیره نمود.
همچنین این فرآیند برای دوربین های کوچکتری که می توان آنها را در دست گرفت، مجاز بوده و با کاهش زمان نمایش اولین دوربین با یک سرعت مکانیکی شاتر ایجاد شد.

دوربین برای همه
در زمان های گذشته دوربین تنها مختص افراد ثروتمند بود اما جورج ایستمن دوربینی را ارائه نمود که یک لنز کوچک بدون هیچ تنظیمی داشت و برای افراد متوسط جامعه ارزان بود.
دوربین مجهز ایستمن دارای یک رول انعطاف پذیر بود که به تغییر مداوم صفحات جامد نداشت و قابلیت نگه داری 100 فیلم را داشت. مردم با این دوربین عکس گرفته و برای چاپ فیلم دوربین را به کارخانه می فرستادند تا فیلم چاپ شود. در دهه 1880 جورج ایستمن یک شرکت به نام کودک راه اندازی کرد تا اواخر دهه 1940 که هنوز فیلم 35 میلی متری ارزان نشده بود، اکثر مصرف کنندگان از دوربین ایستمن استفاده می کردند.


تاریخچه عکاسی

 

-FãTéMęH-

مدیر علم و دانش + ناظر آزمایشی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,639
امتیاز واکنش
9,716
امتیاز
288
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
40 روز 10 ساعت 29 دقیقه
--e9ab9a152130b003.jpeg


آغاز جنگ
دوربین 35 میلی متری کم کم محبوب شد و هانری کارتیه برسون و دیگرعکاسان برای ثبت تصاویری از زندگی در حدود سال 1930، از دوربین های 35 میلی متری کوچک استفاده کردند. در جنگ جهانی دوم در سال 1939 حالت عکس برداری به تصاویر گرافیکی جنگ و عواقب آن مربوط میشد و ثبت لحظات سرنوشت ساز در جنگ مانند عکس جوئل، بالا بردن پرچم در ایوو جیما و... واقعیت جنگ را به ارمغان آورد و چهره عکاسی را شکل داد.

شگفتی تصاویر آنی
با معرفی دوربین پولاروید مدل 95، محبوبیت دوربین 35 میلی متری کمتر شد. برای پیشرفت فیلم درون دوربین در مدل 95 از یک فرآیند شیمیایی محرمانه در کم تر از یک دقیقه استفاده می شد.
گرچه این دوربین جدید گران قیمت بود، اما توجه مردم را به دلیل تصاویر لحظه ای جلب نمود.


تاریخچه عکاسی

 

-FãTéMęH-

مدیر علم و دانش + ناظر آزمایشی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,639
امتیاز واکنش
9,716
امتیاز
288
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
40 روز 10 ساعت 29 دقیقه
پولارویددر سال 2008، فیلم های مشهور خود را متوقف نمود و به رازهای آن دست یافت. بسیاری از گروه ها مانند پروژه غیر ممکن و لومو گرافی سعی کرده اند که فیلم فوری را با موفقیت محدود احیا نمایند. تکرار کیفی که در یک پولاروید یافت می شود تا سال 2018، دشوار است.

کنترل تصویر پیشرفته
گرچه تصویر دائمی در فرانسه معرفی شد اما ورود کنترل تصویر راحت تر به عکاسی کار ژاپنی ها بوده است. در دهه 1950، آساهی (که بعدها پنتاکس شد)، Asahiflex و دوربین نیکون را معرفی کرد که دوربین نوع SLR بودند.
دوربین نیکون برای استفاده از لنزهای قابل تعویض و لوازم جانبی دیگر مجاز بودند. دوربین های سبک SLR 30 سال بعد، مورد انتخاب قرار گرفتند.

-b56e40f8de773824.jpeg


تاریخچه عکاسی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا