خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

★PARDIS★

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
537
امتیاز واکنش
1,986
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
گریپ (grip) یک ابزار خارجی با باتری مضاعف است که با اتصال به خشاب باتری دوربین، مدت زمان استفاده آن را دو برابر می‌کند. در برگه راهنمایی که در این مطلب تهیه شده، نحوه عملکرد گریپ و اجزای داخلی آن نمایش داده شده است.

چه زمانی از گریپ استفاده کنیم؟
باتری منبع تغذیه تمام اجزای دوربین به حساب می‌آید. روشن کردن صفحه نمایش، پردازشگر، مدار مجتمع، موتور داخلی و فلش خارجی و … همه به این نیرو نیاز دارند. فلش دوربین، با هربار استفاده، برای شارژ دوباره، توان زیادی از باتری مصرف می‌کند. شرایطی همانند آب و هوا نیز روی این موضوع تاثیر بسزایی دارند.



در دوربین‌های فیلم‌برداری، می‌توان با اتصال دوربین به شارژر، به طور مستقیم از آن استفاده کرد، اما این کار در دوربین‌های عکاسی میسر نیست. در اینجا می‌توان گریپ را جایگزین باتری معمولی کرد. اگر قرار است زمان زیادی را بدون برق سپری کنید، استفاده از گریپ پیشنهاد می‌شود. این وسیله با دو برابر کردن توان باتری، در بی‌نیازی از شارژ باتری در زمان‌هایی که زمان عکاسی طولانی است، نقش چشمگیری ایفا می‌کند.

اجرا داخلی



طراحی
گریپ‌ها با توجه به اندازه‌شان، باعث می‌شوند دوربین به طور کامل در دست بنشیند، و آنهایی که انگشتان درشتی دارند، دیگر از کوچکی دوربین رنج نبرند. همچنین با توجه به سطح صاف و وزن گریپ، به هنگام استفاده از لنزهای بزرگتر، تعادل دوربین به خوبی حفظ می‌شود و می‌توان بدون استفاده از سه پایه دوربین را در یک سطح صاف قرار داد.



روی بعضی از گریپ‌ها یک دکمه شاتر مجزا برای عکاسی در حالت من‍ظره یا پرتره قرار گرفته است. این دکمه طوری طراحی شده که به راحتی انگشت روی آن قرار می‌گیرد، تا از کارایی دوربین، حتی زمانی که ابعاد آن بزرگ‌تر شده است، کاسته نشود.

گریپ‌ها در انواع و مدل‌های مختلف در بازار موجودند و قیمت آن تقریبا از ۳۰۰ هزار تومان به بالا است. با کمی جست‌ و جو می‌توانید باتری متناسب با دوربین‌تان را پیدا کنید.


آشنایی با گریپ دوربین

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا