خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

★PARDIS★

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
537
امتیاز واکنش
1,986
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
هنر کلاژ
کلاژ چیست؟
هنر کلاژ (Collage Art)، که در قرن 20 میلادی ایجاد و تحول یافت، یک فرم هنری است که به دنباله تحول هنری دادائیسم (دادا) معرفی گردید و اسم آن از کلمه فرانسوی (coller) به معنای چسباندن برگرفته شده است. اگرچه هنرکلاژ مدرن در فرانسه شکل گرفته است اما تاثیرات هنرمندان سایر نقاط جهان در شکل گیری آن تا بدین جا را نباید نادیده انگاشت.
گالری تصاویر
هنر کلاژ عبارتست از به هم چسباندن و مرتبط ساختن تکه های اشیائی نظیر کاعذ، تکه های روزنامه، عکس و .... بر روی یک سطح. هنر کلاژ در ابتدا در دوران هنر کوبیسم به عنوان یک فرم هنری به وجود آمد که معاصر بود با هنرمندانی نظیر پابلو پیکاسو و جرج براک. هنر کلاژ یکی از عوامل اصلی ایجاد نوآوری در هنر معاصر است. چنانچه هنرمندان رشته های فیلم و ویدئو، مونتاژ عکس و ... نیز ممکن است در توسعه هنر چندرسانه ای از المان های هنر کلاژ بهره گرفته و آثاری بدیع خلق نمایند.
بدو ایجاد
یکی از اولین نمونه های هنر کلاژ، اثری از پابلو پیکاسو شامل یک پارچه روغنی بر روی یک سطح با نام "همچنان زندگی با صندلی چوبی" در سال 1912 است که البته این اثر جزء هنر مونتاژسازی هم به شمار می رود. جرج براک (Georges Braque) یکی دیگر از هنرمندان هنر کلاژ به شمار می رود که اثری با عنوان "ظرف میوه و شیشه" (Fruit Dish and Glass) را در سال 1912 خلق نمود که در آن از یک کاغذ دیواری با تکه ها ی چوب تقلید شده بود. نمونه کارهای براک به نام "تکه کاغذهای چسبیده به هم (papier collé) نیز نام گذاری شده است که یک سبک خاص از هنر کلاژ است. علت اصلی استفاده و ایجاد هنر کلاژ به وسیله هنرمندانی نظیر پیکاسو و براک، آشنایی آنها با تحول هنری "کوبیسم" بود که می توانست به عنوان حرکت از دنیای دوبعدی به دنیای سه بعدی تعبیر شود.


هنر کلاژ

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ^moon shadow^
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا