خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
کاخ کاترین در تزار سکویه سلو (Tsarskoye Selo) به معنای دهکده ی تزارها که در ۳۰ کیلومتری سنت پترزبورگ است، قرار گرفته. این بنا در واقع قصر تابستانی کاترین اول همسر پتر کبیر است. کاخ کاترین را به عنوان یکی از نمادهای جاه طلبی خاندان سلطنتی روسیه می دانند.
این مجموعه ی سلطنتی از قصر کاترین، گالری کامرون، پارک زیبای کاترین همراه با دریاچه ی مصنوعی آن، قصر و پارک الکساندر از جمله ی مهم ‌ترین قسمت ‌های این محل هستند. منطقه ی تزار سکویه تا قرن ۱۸ میلادی در اشغال کشور سوئد قرار داشت و پس از پیروزی روسیه بر ارتش سوئد باز پس گرفته شد. پتر کبیر در سال ۱۷۰۸ این منطقه را به همسر خود هدیه داد. طی سال های ۱۷۱۷ تا ۱۷۲۳ با دستور کاترین اول، برانشتین معمار بزرگ روس قصری سنگی در آن احداث نمود و چون قصد داشت این قصر را به عنوان هدیه ‌ای غیر منتظره به پتر کبیر اهدا کند، بودجه ی بسیار زیادی را برای آن هزینه کرد.





پس از بازگشت پتر کبیر از میدان نبرد، به جای خوشحالی کاترین را بسیار سرزنش نمود. طی سال ‌های ۱۷۵۲ تا ۱۷۵۶ دختر پتر کبیر، الیزابت اول معمار ایتالیایی دربار راسترلی را برای توسعه ی کاخ به یادبود مادرش به خدمت گرفت. این قصر از سالن بزرگ و با شکوهی به طول ۳۰۰ متر با پله ‌های بزرگ و اتاق ‌های دلنشین تشکیل شده است.
در تزئینات این بنا از آب طلا و آینه‌ کاری استفاده شده است و وسایل مورد استفاده ی خانواده ی تزار و شخص تزار در حال حاضر در این قصر قرار گرفته اند. در مرکز این پارک دریاچه ‌ای مصنوعی به یادبود پیروزی ارتش روسیه بر نیروی دریایی عثمانی در سال ۱۷۷۰ در دریای سیاه ساخته شده است. در سال ‌های ۱۷۹۲ تا ۱۸۰۰ میلادی قصر الکساندر به سبک کلاسیک پایانی به این مجموعه اضافه شد. در سال ۱۸۱۱ مدرسه‌ ای مخصوص اشراف زادگان و تیزهوشان در این مجموعه ساخته شد. این مدرسه اشخاصی هم چون الکساندر پوشکین بنیانگذار ادبیات کلاسیک روس را در خود پرورش داد. دهکده ی تزارها تا سال ۱۹۱۷ میلادی و قبل از پیروزی انقلاب آنان در ماه اکتبر همچنان قصر تابستانی تزارها بود و بعد از انقلاب، این مکان با فرمان لنین، ملی اعلام شده و به موزه ای عمومی تبدیل شد.






درباره ی معماری داخلی قصر کاترین باید بگوییم که یکی از بهترین معماری های دنیا در داخل این قصر است. تالار بزرگ کاخ به نام اتاق طلایی شهرت دارد. تالار طلایی درست رو به‌ روی ورودی کاخ است. این تالار طلایی نخستین مکانی است که با ورود به داخل قصر می توانید آن را ‌بینید. نور اتاق از پنجره‌ های بزرگ قوسی‌ شکل تامین می ‌شود. انعکاس نور روی دیوار طلایی، روشنایی اتاق را صد چندان می‌ کند و به دلیل همین روشنایی است که به این تالار اتاق نور هم می ‌گویند. سقف این تالار به نوعی تاریخ پیروزی‌ های روسیه در جنگ ‌ها است زیرا به صورت کامل با طرح جنگ ها طراحی شده است.



کاخ کاترین در روسیه

 
  • تشکر
Reactions: * رهــــــا *

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • Add bookmark
  • #2
لباس مخصوص ملکه کاترین





نقاشی از دهکده تزارها در سال1865







استراحتگاه تابستانی



کاخ کاترین در روسیه

 
  • تشکر
Reactions: * رهــــــا *

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
اتاق سبز
اتاق سبز در ابتدای بخش خصوصی کاخ قرار دارد که در سال ۱۷۷۰ به دستور کاترین کبیر برای پسرش پل اول و همسرش ناتالیا اکسونیا ساخته شد. دیوارهای اتاق سبز کم‌رنگ است و با گچبری‌های سفید رنگ تزیین شده است. مجسمه‌هایی که به دیوار چسبیده زن و مردی با لباس‌های سنتی روسیه هستند. در اطراف این مجسمه‌ها طرح‌ گلدان‌های یونانی و درخت انگور از دیوارهای اتاق بالا رفته است. این اتاق در سال ۱۸۲۰ بر اثر آتش‌سوزی تقریبا از بین رفت اما به دستور امپراتور الکساندر اول دوباره قسمت‌های سوخته اتاق به همان سبک گذشته‌اش بازسازی شد.



تالار پرتره
یکی دیگر از تالارهای زیبای این کاخ، تالار پرتره است که در آن پرتره‌های زیبایی از کاترین، الیزابت، پتر کبیر و بقیه شاهزادگان و شاهان روسیه وجود دارد.



اتاق کهربا






اتاق سفید
اتاق سفید پذیرایی کاخ همان سبک تالار زرین را در اندازه‌ای کوچک‌تر دارد. این اتاق با رنگ‌های سفید و آبی آرامش بیشتری نسبت به تالار طلایی دارد.



اتاق کامرون
یکی دیگر از اتاق‌های جذاب این کاخ اتاقی است معروف به اتاق کامرون. این اتاق به وسیله معمار محبوب کاترین، چارلز کامرون طراحی شده است. سلیقه شخصی کاترین کبیر، دیوارهای آبی‌رنگ و سقف‌های نقاشی شده را می‌شود در این اتاق دید. در سال ۲۰۰۹ مجسمه‌ای از الیزابت با لباس سلطنتی را در این اتاق گذاشتند. مجسمه الیزابت را مجسمه‌ساز معروف بلژیکی، ایزابل دو بولچگواردا برای سیصدمین سالگرد تولد الیزابت ساخت. بعد از آن مجسمه الیزابت را به اتاق پرتره بردند تا در کنار پرتره‌ها و مجسمه‌های خاندان سلطنتی جاخوش کند.


کاخ کاترین در روسیه

 
  • تشکر
Reactions: * رهــــــا *
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا