خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,945
امتیاز واکنش
11,338
امتیاز
328
زمان حضور
47 روز 14 ساعت 37 دقیقه
نویسنده این موضوع
در خیاطی از وسایل و تجهیزات متنوعی استفاده می‌شود که هر یک از آن‌ها نقش اساسی در کیفیت انجام کار دارند. لیستی که در ادامه برای شما آورده‌ایم، شامل لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای شروع خیاطی از پایه است، و به شما کمک می‌کند تا پیش نیاز‌های لازم و اصلی برای دوخت لباس را در خانه و محیط کار داشته باشید.
اگر روی شغل خیاطی به عنوان حرفه‌ی اصلی و دائمی خود سرمایه گذاری کرده‌اید و پیشرفت در آن برایتان مهم است، تجهیزاتی که در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم را به خوبی بشناسید.

برای شروع به خیاطی چه وسایلی را تهیه کنیم؟
اولین قدم شناخت وسایل ضروری و مهم برای شروع خیاطی است. اگر لوازم خیاطی‌ به صورت کامل فراهم باشد، روند خیاطی به تعویق نمی‌افتد و سرعت کارتان بالا می‌رود.
معمولا لیست لوازم مورد نیاز برای شروع خیاطی در آموزشگاه‌ها یا دوره‌های آموزش رایگان خیاطی از پایه به شما اعلام می‌شود. ما هم در ادامه این مطلب، لیست وسایل خیاطی را به همراه کاربرد هر یک از آن‌ها آورده‌ایم.

نکات مهم زمان خرید انواع لوازم خیاطی
بهتر است با کاربرد هریک از لوازم خیاطی آشنا باشید.
قبل از خرید، لیست کاملی از وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید.
از مربی خود یا افرادی که می‌دانید در این زمینه تخصص کافی دارند کمک بگیرید.
اگر بودجه کمی دارید، فقط لوازم ضروری و مورد نیاز برای شروع خیاطی را تهیه کنید.
لیست کامل وسایل خیاطی شامل چه مواردی است؟
در ادامه شما را ۱۸ مورد از انواع لوازم خیاطی و کاربرد‌های آن، آشنا خواهیم کرد.

سوزن ته گرد
برای علامت گذاری روی پارچه و متصل کردن قسمت‌‌های مختلف، قبل از انجام دوخت استفاده می‌شود. بهتر است از سوزن ته گرد برای پارچه‌های خیلی نازک مانند ابریشم استفاده نکنید. چرا که با هر بار سوراخ کردن پارچه، اثر آن با چشم قابل رویت است.

جای سوزن
جای سوزن یک توپ پارچه‌‌ای است که می‌توانید تعداد زیادی سوزن و سنجاق را به آن وصل کنید. از آنجایی که برداشتن تک تک سوزن‌ها از روی میز کار سختی است و در میان شلوغی‌ها گم می‌شوند، پیشنهاد می‌کنیم خرید جای سوزن را در اولویت قرار دهید.

بشکاف
از جمله لوازم مورد نیاز برای خیاطی، بشکاف است. اگر قسمتی از پارچه را به اشتباه دوخته باشید، به کمک بشکاف می‌توانید لبه‌های آن را از هم باز کنید.
توجه داشته باشید که قیچی جایگزین مناسبی برای بشکاف در باز کردن نخ دوخته شده نیست و به پارچه آسیب می‌رساند.


انواع لوازم خیاطی و کاربرد آن

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,945
امتیاز واکنش
11,338
امتیاز
328
زمان حضور
47 روز 14 ساعت 37 دقیقه
نویسنده این موضوع
اتو و میز اتو
اتو عضو جدانشدنی تمام افراد برای داشتن یک استایل تمیز و آراسته است؛ اما برای خیاطان ارزش دیگری هم دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

اتوکشی و برطرف کردن چروک‌های پارچه به منظور برش دقیق‌تر
ایجاد خط تا در لبه پارچه برای اتصال زانفیکس
اتو زنی درز‌ها برای باز شدن پارچه
داخل انداختن قسمت‌های زیرین پارچه
بهترین انتخاب در میان انواع لوازم خیاطی و کاربرد‌های آن، خرید اتو بخار و میز اتوی ساده به همراه میز اتوی مخصوص آستین است.

انگشتانه
برای قسمت‌هایی از پارچه که می‌خواهید آن را با دست بدوزید، بهتر است از انگشتانه استفاده کنید. این وسیله قدرت بیشتری به شما در زمان فشار آوردن به سوزن می‌دهد و از قرمزی پوست جلوگیری می‌کند.
انگشتانه در سه مدل فلزی، چرمی و پلاستیکی از خرازی‌ها قابل تهیه است.

کاغذ الگو
پیش از اینکه فرایند دوخت لباس انجام شود، باید مدلسازی اولیه و برش آن را روی کاغذ الگو انجام دهید.
در کل سه مدل کاغذ الگو داریم که می‌توانید بسته به راحتی خودتان از آن استفاده کنید.

کاغذ سفید
کاغذ روغنی
کاغذ پوستی

سوزن خیاطی
یکی از مهم‌ترین لوازم مورد نیاز برای خیاطی سوزن است که بدون آن خیاطی بی معنی می‌شود! البته سوزن‌ها انواع مختلفی دارند که بسته به نوع پارچه می‌توانید آن را تهیه کنید.

متر، قیچی و صابون خیاطی
این سه وسیله عضو اصلی تمام مراحل خیاطی هستند که وظیفه اندازه گیری، علامت گذاری‌ روی پارچه و برش آن را دارند.

خط کش ماری و پیستوله
برای رسم بهتر خطوط صاف روی پارچه می‌توانید از خط کش ماری استفاده کرده و در زمان رسم خطوط منحنی، از خط کش پیستوله کمک بگیرید.

چسب کاغذی، نواری و ماتیکی
برای مواقعی که الگو اجزای زیادی دارد آن را با چسب به پارچه متصل کنید. البته اگر می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، استفاده از سوزن ته گرد هم برای ثابت نگه داشتن الگو مناسب است.

رولت خیاطی
رولت خیاطی از لبه‌های نسبتا تیز برای انتقال طرح به کاغذ و پارچه کاربرد دارد. شما می‌توانید مدل‌های فلزی و چوبی آن را بسته به نیازتان تهیه کنید.

لایی لباس
از لایی لباس برای بالا بردن دوام و استحکام پارچه در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود. لایی‌ لباس شامل مدل‌های مختلفی است.

لایی ارگانزا
لایی حریر
لایی چسب

نخ
نخ هم مانند سوزن یکی از انواع لوازم اصلی برای شروع خیاطی است که مدل‌های متفاوتی دارد. در ادامه چهار مدل نخ اصلی را معرفی می‌کنیم.

نخ مخصوص درز دوزی
نخ کوک
نخ رودوزی
نخ اورلوک

سخن پایانی
پس از شناخت لوازم مورد نیاز برای خیاطی، نوبت به خرید یک چرخ خیاطی خوب و با کیفیت می‌رسد. خوشبختانه دوخت برتر لیستی از بهترین چرخ خیاطی‌های بازار مخصوص افراد مبتدی را در محتوایی جداگانه برای‌تان معرفی کرده‌ است.

اگر به دنبال شروع یک ماجراجویی جذاب در دنیای خیاطی هستید و تجربه قبلی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم یادگیری خود را با دوره‌های رایگان آموزش خیاطی از صفر شروع کرده و بعد از آن، نسبت به خرید لوازم خیاطی مناسب اقدام کنید.

منبع: دوخت برتر


انواع لوازم خیاطی و کاربرد آن

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا