خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

hananehn79

همراه رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
24/11/23
ارسال ها
95
امتیاز واکنش
40
امتیاز
28
زمان حضور
1 روز 1 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
⚖⚖⚖⚖ اجرت المثل ایام تصرف خودرو ⚖⚖⚖⚖

⚖ "اجرت المثل" به مفهوم بها و قیمتی بوده که آن را دادگاه یا عرف مشخص می‌کند و دو طرف بر سر این موضوع توافقی نداشته‌اند. به عنوان مثال در صورتی که شخصی ملک یا ماشین دیگری را بدون اجازه او تصرف کند؛ به این خاطر که غاصب محسوب می‌گردد می‌بایست اجرت و قیمت یا بهای مدت زمانی که خودرو را از فرد دریافت کرده است به وی پرداخت کند.
با فرض اینکه شما راننده تاکسی یا اسنپ و… هستید و از این طریق مشغول به کسب درآمد می‌باشید. اکنون بنابه عللی شخصی اتومبیل شما را تصرف کرده و آن را از دسترس شما خارج می‌سازد و یا خسارتی با تصادف به آن وارد می‌گردد که به طور مثال برای یک هفته به آن دسترسی نخواهید داشت. حال بابت هر روزی که شما با اتومبیل خود کار کرد‌ اید می‌بایست اجرت المثل و خسارت به شما پرداخت شود.
در صورتی که شخصی خودرو را از شما دریافت کند و حتی تصرفی نیز نداشته باشد و تنها آن را در پارگینگ خود نگهداری کند، باز هم می‌بایست اجرت المثل بپردازد. زیرا این مهم است که شما را از خودرو محروم ساخته و این موضوع که خود از آن بهره‌گیری نموده است یا خیر چندان اهمیتی ندارد.
به عنوان مثال چنانچه سارق خودرو شما را برباید و برای مدت یک ماه در محلی مخفی کند و حتی آن را هم مورد استفاده قرار ندهد از موقعی که می‌رباید و سپس توسط پلیس و… اتومبیل پیدا شود، آن سارق ملزم خواهد بود به میزان آن مدت به شخص مالک خسارت پرداخت کند حتی در صورتی که خود نیز از آن استفاده نکرده باشد.


اجرت المثل ایام تصرف خودرو

 
آخرین ویرایش:
  • عالی
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH- و YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا