خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.a.H.r.A☆

مدیر تالار ماورا
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,321
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 12 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
جهان ما پر از رمز و راز های حل نشده است با وجود پیشرفت های شگرف در در علم، ما انسان ها هنوز در مورد بسیاری از افسانه ها و پدیده های اطرف مان هیچ درکی نداریم و یکی از مهم ترین اسرار بزرگی که دریاها در دل خود پنهان کرده اند شهر گمشده آتلانتیس است.

علاوه بر زمینی که بر روی زندگی می کنیم انچه که برای ما عجیب تر و مرموزتر است آب ها و دریاهاست که خاستگاه بسیاری از افسانه ها و داستان ها و رمز و رازهاست. در حالی که دانشمندان موفق به حل بسیاری از این راز ها شده اند هنوز هم بسیاری از آن ها حل نشده باقی مانده اند. دنیای گمشده، گنجینه های پنهان، کشتی های ارواح همه این ها بخشی از دنیای مرموز دریاهاست و از همه مهم تر شهر گمشده آتلانتیس است که در صدر این فهرست قرار دارد. در یک شب تاریک، خدایان لشکری از آتش و زلزله را فرستادند و امپراطوری افسانه ای آتلانتیس را در اعماق دریاها غرق کردند چنان که هیچ اثری از آنان نماند.”

شهر گمشده آتلانتیس برای اولین بار توسط فیلسوف یونانی افلاطون حدود ۲۳۰۰ سال پیش یاد شد و بر سرزبان ها افتاد که هنوز هم یکی از بزرگترین و مرموز ترین اسرار جهان است بر اساس سخنان افلاطون این شهر با شکوه حدود ۹۰۰۰ سال قبل از او وجود داشته و به ناگهان در یک شب ناپدید شده است این سرزمین به زیبایی و شکوه و داشتن تمام لـ*ـذت های دنیوی مشهور بوده است.
۱- شهر گمشده آتلانتیس کجاست؟
بزرگترین معمایی که تمام دانشمندان را سردرگم می کند مکان این امپراطوری شکوهمند است. افسانه ها می گویند این شهر بعد از یک زلزله یا سونامی غرق شده است بر اساس این روایات آتلانتیس یک جزیره بزرگ نزدیک کوه گیبرالتر است و از یک معبد پوسایدون و از کانال ها و دیوار های گرد مانند تشکیل شده بود. افلاطون می گوید شهر باید در جایی در اقیانوس اطلس در اعماق آن باشد هر چند که تا بحال تجهیزات و تکنولوژی ما چنین چیزی را در بسـ*ـتر اقیانوس رویت نکرده است بعضی نظریه ها می گویند که آتلانتیس باید در دریای مدیترانه در نزدیکی سواحل اسپانیا باشد عده ای حتی گفته اند که شهر گمشده آتلانتیس در زیر یخ های قطب جنوب است.
برای سال ها جزایر آزوریس پرتغال مکان آتلانتیس نامیده می شدند در حالیکه تحقیقات دیگری نشان می دهند که کادس یا قادص بین اسپانیا و مراکش باید جایگاه شهر گمشده آتلانتیس باشد.
حقیقت این داستان به خودی خود یک راز است سوالاتی مانند آتلانتیس کجاست یا اصلا چنین چیزی حقیقت دارد یا نه، هنوز بی پاسخ مانده اند ولی تا زمانی که حقیقت پشت این داستان ها و افسانه ها آشکار شوند مردم هم چنان در مورد عظمت یکی از بزرگترین و عالی ترین شهرهای همه زمان ها به داستان سرایی می پردازند.


۱۰ حقیقت شگفت انگیز در مورد شهر گمشده آتلانتیس

 
  • تشکر
Reactions: Delvin22 و -FãTéMęH-

Z.a.H.r.A☆

مدیر تالار ماورا
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,321
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 12 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
۲-اندازه این شهر افسانه ای
افلاطون در مورد این شهر افسانه ای می نویسد؛ “شهری بود که از مجموع لیبی و آسیا بزرگتر و برای رهگذران ممکن بود که از آن شهر به جزایر دیگر و از آن جزایر به تمام قاره ها بروند.” ترتولین یکی از نویسندگان مسیحی در زمان های قدیم نیز، بر اساس نوشته های افلاطون می گوید که آتلانتیس از ترکیب آسیا و لیبی بزرگتر بوده است.

در حالی که بسیاری خاستگاه آتلانتیس را دریای مدیترانه می دانند روایت هایی نیز هست که آتلانتیس را به وسعت “کرت” بزرگترین جزیره یونان می دانند هر چند در بسیاری از داستان های بعد از زمان افلاطون، آتلانتیس شهر بسیار بزرگی توصیف شده است اما در مورد وسعت و مقیاس ان سخنی گفته نشده است.

۳-عشق خداوند
اقسانه ها می گویند که شهر آتلانتیس توسط پوسایدون ساخته شد -خداوندگار زلزله و طوفان و دریا- زمانی که او عاشق یک زن فانی به نام کلیتو شد سپس او این شهر را بالای تپه ای در جزیره دورافتاده ای ساخت تا از او محافظت کند و نام شهر را آتلانتیس نامید. بر اساس این داستان پوسایدون به این جهان آمد و به گشت و گزار پرداخت تا اینکه این به بزرگترین آن ها، آتلانتیس رسید و می خواست که در این جزیره زیباترین و باهوش ترین مردمان زندگی کنند و آن زمانی بود که او کلیتو را در جزیره یافت و عاشق او شد.
۴-کاخ اسارت
خانه جدیدی که در شهر آتلانتیس توسط پوسایدون برای عشقش ساخته شده بود با حلقه هایی از آب و خشکی احاطه شده بود، ۵ حلقه آب توسط کانال هایی به شهر وصل شده بود و یک کانال بزرگتر حلقه هایی بیرونی را به اقیانوس متصل می کرد. کانال ها امکان کشتیرانی را فراهم کرده بودند و دروازه شهر توسط برج و بارو ها و دروازه های بزرگ محافظت می شد علاوه بر این دیوار هایی که حلقه ها را احاطه کرده بودند با سنگ های سرخ و سیاه و سفید ساخته شده بودند و با زیورآلات گرانبها اراسته شده بودند. تپه دیگری نیز وجود داشت که تپه کلیتو نامیده می شد گفته می شود جایی بوده است که پوسایدون همسرش را آنجا اسیر کرده بود چون به وفاداری او تردید داشت این تپه با کانال ها و برج های بلند احاطه شده بود.


۱۰ حقیقت شگفت انگیز در مورد شهر گمشده آتلانتیس

 
  • تشکر
Reactions: Delvin22 و -FãTéMęH-

Z.a.H.r.A☆

مدیر تالار ماورا
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,321
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 12 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
۵-تندیس طلایی پوسایدون
افسانه ها می گویند که کلیتو از پوسایدون ۵ دوقلوی پسر داشت که بزرگترین آن ها اتلس بود، ۱۰ برادر شهر را به ارث بردند و اتلس اولین حاکم شهر شد. هم چنین گفته می شود که آن ها یک معبد بزرگ برای پدرشان ساختند به همراه یک تندیس بزرگ ازپوسایدون، در حالی که ارابه ای را می راند. تندیس بطور کامل از طلا ساخته شده بود و در حالی در معبد گذاشته شده بود که از عظمت سر به آسمان داشت.

۶-شهر خودکفا و ثروتمند
شهر زیبا و سرشار نعمت آتلانتیس که موجودات “نیمه خدا-نیمه انسان” در آن زندگی می کردند شهری ثروتمند و سرشار از نعمت بود مردم آن کشاورزی و دامپروری می کردند و کشاورزان در حومه شهر به کمک سیستم ابیاری یشرفته به کشت محصولات می پرداختند.
آنان ساختمان ها و بناهای باشکوهی با سنگ های سرخ و سیاه ساخته بودند و به مواد بسیار نایاب و کمیاب چون الماس و کریستال به وفور دسترسی داشتند و از آن ها برای اهداف شان و حتی برای تفریح و تزیین استفاده می کردند.
۷-ظهور دوباره آتلانتیس
تا بحال به جز افسانه های شهر گمشده آتلانتیس حقیقت دیگری از این شهر آشکار نشده است از بین محققان و مورخان، کشف “ادگار کیس هاد” چیزی متفاوت برای گفتن دارد.
ادگار کیس به ظهور دوباره شهر آتلانتیس همچون طلوع آفتاب از آب ها باور دارد او پیش بینی کرده است که یک سرزمین جدید در نزدیکی سواحل امریکای شمالی سر از آب بیرون می آورد او هم چنین گمان می کند که ارواح بسیاری از مردمی که در آتلانتیس زندگی می کردند در قالب بسیاری از آمریکایی های امروزی مجسم شده است (تناسخ).


۱۰ حقیقت شگفت انگیز در مورد شهر گمشده آتلانتیس

 
  • تشکر
Reactions: Delvin22 و -FãTéMęH-

Z.a.H.r.A☆

مدیر تالار ماورا
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,321
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 12 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
۸-ارتباطات فرا زمینی آتلانتیس
افسانه می گویند که ساکنان حقیقی آتلانتیس فرازمینی هایی بودند که ۵۰،۰۰۰ سال قبل از صورت فلکی شلیاق به انجا آمدند و بسیار بلندتر و قدرتمندتر از انسان ها بوده و میانگین عمر این مردمان نیز ۸۰۰ سال بوده است.
۹-قدرت های خارق العاده آتلانتیسی ها
همانطور که عده ای می گویند شهر گمشده آتلانتیس بر روی مریخ بوده یا فقط یک مکان زندگی برای گروهی از فرزمینی ها بوده است افسانه هایی نیز هستند که روایت می کنند ساکنان آتلانتیس دارای قدرت های خارق العاده ای چون تغییر آب و هوا و آرام کردن آتشفشان ها بوده اند عده ای هم بر این باورند آن ها دارای ابزار هایی بوده اند که به آن ها امکان می داده که در زمان سفر کنند.
هر چند که افسانه ها می گویند ساکنان آتلانتیس موجودات خارق العاده ای بودند عده ای نیز می گویند که این افسانه ها فقط نمادی از سبک وحشیانه و ابتدایی از زندگی هستند.
۱۰-افسانه ای بر پایه حقیقت؟
در حالی که بسیاری شهر گمشده آتلانتیس را فقط یک افسانه می دانند نظریاتی هستند که می گویند این افسانه بر پایه حقیقت است. کاوشگر اقیانوس رابرت بولر، این داستان را تا حدی منطقی می داند چرا که این داستان با فوران اتشفشانی بزرگ در جزیره سنتورینو یونان در دریای اژه مطابقت دارد. بولر می گوید یک تمدن بسیار پیشرفته آنجا زندگی می کردند که با فوران آتش فشانی بطور کامل نابود شدند. اگناتیوس دونلی نویسنده و نظریه پرداز امریکایی نیز وجود داشتن و نابودی قاره ای شبیه آتلانتیس را دقیقا در مکانی که افلاطون بیان کرده، تایید می کند.


۱۰ حقیقت شگفت انگیز در مورد شهر گمشده آتلانتیس

 
  • تشکر
Reactions: Delvin22 و -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا