خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

حدیث امن زاده

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
  
عضویت
16/5/23
ارسال ها
501
امتیاز واکنش
2,491
امتیاز
183
سن
16
زمان حضور
11 روز 17 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
635931ab2d612.png


*گرگینه حیوانی اسطوره ای است. موضوع واقعی بودن یا نبودن آنها همواره میان مردم مورد بحث قرار گرفته است. داستان گرگینه ها یکی از ژانرهای محبوب برای علاقه مندان به مطالعه و تماشای فیلم بوده و تاکنون داستان ها و فیلم های متعددی بر اساس این افسانه ساخته شده است.

افسانه های گرگینه ای واقعیت دارند؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، گرگینه حیوانی اسطوره ای است و موضوع داستان های بسیاری از کتاب ها وفیلم ها در سراسر جهان است. گرگینه ها افرادی هستند که طبق برخی افسانه ها به گرگ های شرور و قدرتمند تبدیل می شوند. برخی دیگر ترکیبی جهش یافته از انسان و گرگ هستند. اما همه آنها جانورانی تشنه به خون هستند که قادر به کنترل تمایل خود برای کشتن مردم و حیوانات نیستند.


166678982418.png


افسانه های اولین گرگینه

دقیقاً مشخص نیست که افسانه گرگینه از چه زمانی و از کجا شکل گرفت.برخی معتقد هستند افسانه گرگینه برای نخستین بار از حماسه گیلگمش اولین نثر شناخته شده غربی به وجود آمده است. زمانی که گیلگمش یک معشـ*ـوقه را به خاطر تبدیل همسر سابقش به گرگ رها می کند.

گرگینه ها ظاهر اولیه دیگری داشتند. اساطیر یونان با افسانه لیکائون به این موضوع اشاره می کنند که لیکائون، پسر Pelasgus، خدای زئوس را خشمگین کرد، هنگامی که او غذای ساخته شده از بقایای یک کودک قربانی را به او داد؛ زئوس خشمگین شد و لیکائون و پسرانش را به عنوان مجازات تبدیل به گرگ کرد.

حماسه ولسونگ ها داستان پدر و پسری را روایت می کند که به مدت ده روز پوست گرگی را کشف می کنند که قدرت تبدیل مردم به گرگ را دارد. دو نفر پدر و پسر پوست را پوشیدند، به گرگ تبدیل شدند و حمله مرگباری را در جنگل انجام دادند. خشم آنها زمانی پایان یافت که پدر به پسرش حمله کرد و باعث زخمی مرگبار شد.


*منبع: ایونا نیوز


راز بزرگ افسانه گرگینه‌ها فاش شد؛ مردم وحشت کردند!

 
آخرین ویرایش:
  • جذاب
  • عالی
Reactions: ZaHRa و Delvin22

حدیث امن زاده

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
  
عضویت
16/5/23
ارسال ها
501
امتیاز واکنش
2,491
امتیاز
183
سن
16
زمان حضور
11 روز 17 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
166678987998c411bdb78b7722c.png


گرگینه های معروف چه کسانی بودند؟
بسیاری از به اصطلاح گرگینه ها از قرن ها پیش در واقع قاتل های زنجیره ای بودند و فرانسه درست متوجه شد. در سال 1521، پیر بورگو و میشل وردون فرانسوی‌ها ظاهراً با شیطان سوگند وفاداری گرفتند و ادعا کردند که دارویی حمل می‌کنند که آنها را تبدیل به گرگ می‌کند. پس از اعتراف به قتل وحشیانه چند کودک، هر دو در آتش سوزانده شدند. (تصور بر این بود که سوزاندن یکی از معدود راه‌های کشتن گرگینه است.)

ژیل گارنیه که به "گرگ دول" معروف است، فرانسوی دیگری در قرن شانزدهم بود که ادعای شهرت او نیز دارو با توانایی های تبدیل گرگ بود. افسانه ها حاکی از آن است که او به عنوان یک گرگ به طرز وحشیانه ای کودکان را می کشت و می خورد. او نیز به دلیل جنایات وحشتناک خود به آتش کشیده شد.

اینکه آیا بورگوت، وردون یا گارنیه بیمار روانی بودند، تحت تأثیر یک ماده توهم زا عمل می کردند یا صرفاً قاتلانی خونسرد بودند، جای بحث دارد. اما برای اروپاییان خرافاتی در قرن شانزدهم، این احتمالاً اهمیتی نداشت. به گفته آنها، چنین جنایات فجیعی فقط توسط یک هیولای وحشتناک مانند یک گرگینه انجام می شود.


گرگینه بدبورگ

پیتر استابه، کشاورز ثروتمند قرن پانزدهمی در بدبورگ آلمان، ممکن است بدنام ترین گرگینه در میان آنها باشد. بر اساس افسانه های عامیانه، شب هنگام به موجودی گرگ مانند تبدیل شد و بسیاری از شهروندان بدبورگ را بلعید.

شکارچیانی که پیتر را در حالت شیفت از گرگ به انسان شکار کرده بودند او را مقصر قتل های وحشتاک دانستند. او پس از اعتراف به کشتن وحشیانه حیوانات، مردان، زنان و کودکان زیر شکنجه و خوردن بقایای آنها، به اعدام وحشتناکی دست محکوم شد. او همچنین اعلام کرد که دارای یک کمربند جادویی است که به او قدرت تبدیل شدن به گرگ را می دهد. جای تعجب نیست که این کمربند هرگز پیدا نشد.

گنـ*ـاه پیتر بحث برانگیز است زیرا برخی از مردم معتقدند که او یک قاتل نبود، بلکه قربانی یک شکار جادوگران سـ*ـیاسی یا یک جادوی مخوف بود. در هر صورت، شرایط زندگی و مرگ او با رها شدن گرگینه ها به ترس های گسترده دامن زد.


*منبع: ایونا نیوز


راز بزرگ افسانه گرگینه‌ها فاش شد؛ مردم وحشت کردند!

 

حدیث امن زاده

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
  
عضویت
16/5/23
ارسال ها
501
امتیاز واکنش
2,491
امتیاز
183
سن
16
زمان حضور
11 روز 17 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
166679002057.png


افسانه گرگینه یخی

برخی از افسانه ها معتقدند که گرگینه ها به دلخواه به دلیل نفرین شکل خود را تغییر می دهند. برخی دیگر اظهار می کنند که آنها با کمک یک ارسی جادویی یا شنل ساخته شده از پوست گرگ تغییر شکل داده اند. برخی دیگر نیز ادعا می‌کنند که انسان‌ها پس از خراشیدن یا گاز گرفتن توسط گرگینه تبدیل به گرگ شده‌اند.

در بسیاری از داستان‌های گرگینه‌ها، فرد تنها زمانی به گرگ تبدیل می‌شود که ماه کامل باشد و این نظریه قابل اغراق نیست. بر اساس مطالعه ای که در بیمارستان Calvary Mater Newcastle در استرالیا انجام شد، ماه کامل این "هیولا" را در بسیاری از مردم بیرون می آورد. این مطالعه نشان داد که 23 درصد از 91 اپیزود رفتاری خشن و حاد که در بیمارستان بین آگوست 2008 و ژوئیه 2009 رخ داده در طول ماه کامل صورت گرفته است.

بیماران به کارکنان حمله کردند و رفتار گرگ مانندی مانند گاز گرفتن، تف کردن، و خاراندن از خود نشان دادند. اگرچه بیشتر آنها در آن زمان تحت تأثیر مواد مخدر یا الکل بودند، اما مشخص نیست که چرا در زمانی که ماه کامل شده بود به رفتار خشونت آمیز متوسل شدند.



166678997760-1.png


آیا گرگینه ها واقعی هستند؟

ممکن است یک توضیح پزشکی برای پدیده گرگینه وجود داشته باشد. برای مثال پیتر پسر وحشی را در نظر بگیرید. در سال 1725، او را پیدا کردند که چهار دست و پا برهنه در یک جنگل آلمان راه می رفت. بسیاری فکر می کردند که او یک گرگینه است یا حداقل توسط گرگ ها بزرگ شده است.

پیتر با دست غذا می خورد و نمی توانست صحبت کند. او در نهایت توسط دربار شاه جورج اول و شاه جورج دوم پذیرفته شد و روزهای خود را در انگلستان به عنوان "حیوان خانگی" آنها گذراند.

تحقیقات نشان داده است که پیتر مبتلا به سندرم پیت هاپکینز است، بیماری که در سال 1978 کشف شد و باعث فقدان تکلم، تشنج، ویژگی های متمایز صورت، مشکل در تنفس و مشکلات فکری می شود.

سایر شرایط پزشکی که ممکن است در طول تاریخ باعث شیدایی گرگینه شده باشد عبارتند از:

لیکانتروپی (یک وضعیت روانی نادر که باعث می شود افراد باور کنند که به گرگ یا حیوان دیگری تبدیل شده اند)

مسمومیت غذایی

هیپرتریکوزیس (یک اختلال ژنتیکی نادر که باعث رشد بیش از حد مو می شود)

هاری

توهم، احتمالاً به دلیل گیاهان توهم زا

برای قرن ها، مردم از گرگینه ها و دیگر حیوانات افسانه ای برای توضیح چیزهای غیرقابل توضیح استفاده می کردند. با این حال، در دوران مدرن، بسیاری بر این باورند که گرگینه ها چیزی جز نمادهای ترسناک فرهنگ پاپ نیستند که توسط فیلم هالیوود در سال 1941 به شهرت رسیدند.


*منبع: ایونا نیوز


راز بزرگ افسانه گرگینه‌ها فاش شد؛ مردم وحشت کردند!

 
  • جذاب
Reactions: ZaHRa
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا