خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ĤaŊaŊeĤ~

دستیار تالار کتاب گویا
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
17/7/21
ارسال ها
731
امتیاز واکنش
9,739
امتیاز
263
سن
17
محل سکونت
فضول آباد
زمان حضور
61 روز 11 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
شاید به عنوان یک تماشاچی و شنونده گویندگی خبر را کاری غیر تخصصی و آسان فرض کنید‌. اما کار گویندگان خبر از آنچه تصور می‌کنید پیچیده‌تر بوده و به تخصص زیادی نیاز دارد. مجریان خبر در عین جدی بودن، باید به نحوی طبیعی عمل کرده و لحنی باورپذیر داشته باشند.


گویندگی خبر از شاخه‌های مهم کار گویندگی است که انجام آن از آنچه تصور می‌شود سخت‌تر است. گویندگان خبری باید چندین کار را به طور همزمان انجام دهند تا اخبار برای مخاطبان جذابیت داشته باشد. سبک خواندن اخبار مهم‌ترین مسئله‌ای است که گوینده‌ی خبر باید رعایت کند. هر چند در این شاخه از گویندگی نیز داشتن صدای خوب اهمیت زیادی دارد. اما سبک و لحن مطالعه‌ی خبر از صدای خوب و شیوا نیز مهم‌تر است. گوینده باید اخبار را با لحنی کاملا طبیعی بیان کند، در عین حال لازم است در شیوه‌ی بیان این اخبار نیز عملکرد درستی داشته باشد.

برای گویندگی خبر به شکل حرفه‌ای، از بیان متن خبر به شکل خیلی سریع یا خیلی آهسته و با صدایی خیلی بلند یا آرام خودداری شود. شنوندگان باید با شنیدن صدا و لحن گویندگان، به حساسیت اخبار پی ببرند. برای گویندگی به شکل حرفه‌ای، لازم است علاوه بر کسب مهارت‌ها و تسلط بر اصول گویندگی در این زمینه، تمرینات مداوم داشته باشید. گوینده‌ی خبر باید بر متن خبر تسلط کامل داشته باشد تا در زمان کوتاهی که در اختیار دارد، اخبار را با سرعت و بدون تپق بیان کند.

برای تمرین گویندگی خبر می‌توانید اخبار تلویزیونی را چندین بار مشاهده کنید. از این طریق با سبک گویندگان خبری، لحن مناسب برای انجام این سبک از پروژه‌های گویندگی و مهم‌ترین اصول انجام این کار آشنا خواهید شد. علاوه بر آن می‌توانید متن‌های مهم خبری را چندین بار مرور کنید و مهارت لازم برای ذکر اخبار پیچیده و طولانی را به دست آورید.

تمرینی عالی که به افزایش مهارت شما در گویندگی خبر کمک می‌کند، ضبط چند باره‌ی صدا در حین تمرین است. با ضبط صدای مداوم و گوش دادن به سبک گویندگی خود، می‌توانید به مشکلاتی که در این کار دارید پی ببرید. آگاهی از مشکلات و سختی‌ها در هر کاری، اولین قدم برای رفع آن‌ها است. با گرم کردن صدا، تمرین برای افزایش قدرت تکلم و مطالعه‌ی متن خبر به شکل روان و بدون تپق و انجام سایر تمرینات لازم، کار شما برای گویندگی راحت‌تر خواهد شد و می‌توانید به عنوان گوینده‌ی حرفه‌ای خبری مشغول به کار شوید. علاوه بر آن با ضبط صدای خود و نظر پرسیدن از دیگران می‌توانید به اشکال کار خود پی ببرید تا این مشکلات با تمرین برطرف شوند.



منبع:ایران تاپیست


گویندگی خبر

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا