خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,903
امتیاز واکنش
11,126
امتیاز
328
زمان حضور
46 روز 14 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
ممکن است به نظر برسد که در یک جامعه محافظه کار باستانی مانند مصر، ازدواج نیز یک تصمیم اجباری بود که توسط خانواده برای نسل جوان گرفته می شد. با این حال، واقعیت در خرابه های دیرالمدینه نهفته است و خلاف آن ادعا می شود. دیرالمدینه روستایی کارگری بود که در دره پادشاهان واقع شده بود و در دوران پادشاهی جدید شکوفا شد. مردان جوان شریک زندگی خود را انتخاب می کردند و پس از توافق بر سر «ازدواج»، والدین و دوستان نزدیک خود را از تصمیم خود مطلع می کردند.
مفهوم ازدواج وجود داشت، اما در زبان آفریقایی-آسیایی که در آن زمان صحبت می شد، هیچ معادلی برای فعل ازدواج کردن وجود ندارد. با این حال، این تصمیم به شدت مورد احترام قرار گرفت و حتی امکان طلاق وجود داشت.

چگونه یک مرد همسر خود را انتخاب می کرد
سن معمولی برای ازدواج مردان حدود 20 سال بود. دختری که انتخاب می‌شد معمولاً جوان‌تر بود: شاید 12 یا 13 سال. مرد ممکن بود او را در مزارع، بازار یا صرفاً در خیابان‌ها ملاقات کرده باشد. به هر حال عشق یک احساس ارزشمند بود و شعر مصری شاهد آن است. پس از چند بار ملاقات، مرد خواستگاری می کرد و دختر با او موافقت می نمود. آنها ممکن است لزوما عاشق نبودند، اما هیچ کس آنها را مجبور به کاری هم نمی کرد.

مراسم ازدواج مصری
شواهد نشان می دهد که مراسم ازدواج رسمی وجود ندارد. زمانی که زوجی تصمیم می گرفتند زندگی مشترک خود را شروع کنند و آن را به والدین و دوستان خود اعلام می کردند، به سادگی شروع به زندگی مشترک می کردند. با این حال، قراردادی مبنی بر انتقال اموال وجود داشت که هر دوی آنها را از نظر مالی نسبت به یکدیگر متعهد می کرد.
طلاق نیز رایج بود، اگرچه ترجیح داده نمی شد. در صورت طلاق، زوجه مستحق یک سوم اموال زوجیت بود. با این حال، برخی از مردان زن را بدون رعایت قوانین و قراردادها از خانه بیرون می کردند. با این وجود مصر باستان از هدف ازدواج غافل نبود: فرزندان.

بچه دار شدن در مصر باستان
داشتن شش یا هفت فرزند عادی بود، اما داشتن ده یا بیشتر نیز نادر نبود. وضعیت ایده آل این بود که زن مدت کوتاهی پس از ازدواج باردار شود. بچه ها به شدت مورد علاقه بودند، اما هیچ مدرکی مبنی بر ارجحیت داشتن پسر به دختر وجود ندارد. اگر بعد از مدتی زوجه باردار نمی شد، راه حل هایی وجود داشت.


ازدواج در مصر باستان: نظام خانواده مصری

 

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,903
امتیاز واکنش
11,126
امتیاز
328
زمان حضور
46 روز 14 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
راه حل هایی برای مشکلات بارداری
اولین راه حل خرید یک طلسم جادویی بود. جادو نقش مهمی در مصر داشت و اعتقاد بر این بود که بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات بارداری را حل می کند. علاوه بر این، زن می توانست در زیارتگاه هاثور نماز بخواند. هاثور الهه ای با سر گاو بود که ارتباط نزدیکی با زنان و باروری داشت. هدایایی که به این الهه داده می شد معمولاً به شکل انـ*ـدام های **** زنانه، سـ*ـینه های زن و انـ*ـدام بدن بود. با این حال، اگر الهه نمی توانست کاری انجام دهد، زوج می توانستند فرزندانی را به فرزندی قبول کنند.
آخرین راه که معمولاً توسط همسر ترجیح داده نمی شد، خرید یک کنیز بود. در چنین مواقعی هدف از خرید بیان می شد و کنیز می دانست که برای بارداری خریداری شده است. همیشه این احتمال وجود داشت که زن به کنیز حسادت کند. اگر یکی از روش ها جواب می داد، آیا همه نوزادان زنده می ماندند؟

مرگ و میر نوزادان و روش های پیشگیری از بارداری
برخی از کودکان مرده به دنیا می آمدند یا در عرض چند ماه پس از تولد می مردند. دلیل مرگ و میر بالای نوزادان نه تنها بیماری ها بلکه مارها و عقرب ها نیز بودند. هنگامی که زوج به اندازه کافی بچه داشتند، روش های پیشگیری از بارداری را امتحان می کردند.
رایج ترین راه این بود که زن واژن خود را با سرگین تمساح بپوشاند. جلوگیری از بارداری تنها حق پذیرفته شده زنان مصری نبود.

حقوق یک زن مصری
یک زن مصری حق ارث، وصیت، مالکیت زمین و اداره تجارت خود را داشت. او می‌توانست شکایت کند، در هیئت منصفه شرکت کند یا در دادگاه شهادت دهد. علاوه بر این، او می‌توانست روی زمین کار کند، کالاها را در بازار بفروشد، و به طور حرفه‌ای پارچه ببافد. با این حال، او نقش واقعی در زندگی عمومی نداشت.
با همسران با احترام رفتار می شد و به آن nebet per که به معنای «حاکم یا معشـ*ـوقه یا بانوی خانه» بود، می گفتند. با این حال، احترام برابر با وفاداری نبود و یک مرد می توانست بیش از یک زن داشته باشد. این رفتار عمدتاً اشرافی بود و افراد عادی توانایی پرداخت آن را نداشتند.
پس از مرگ، زوج متاهل مقبره مشترکی داشتند تا در ابدیت با هم زندگی کنند. بنابراین، ازدواج در مصر باستان پایه و اساس مهمترین چیز در زندگی بود: خانواده.
منبع: حقوق نیوز


ازدواج در مصر باستان: نظام خانواده مصری

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا