خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Sarh

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/5/23
ارسال ها
4
امتیاز واکنش
21
امتیاز
63
زمان حضور
8 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
1- خواب کافی داشته باشید:
خواب شما برای بالا بودن انگیزه برای کنکور بسیار مهمه.خواب باید به میزان کافی باشد اگر کم یا زیاد شود شما را کسل و بی انگیزه می کند، مخصوصاً اگر خواب زیاد شود معمولاً ۶ تا ۸ ساعت خواب در ۲۴ ساعت برای بدن کافیست. سعی کنید بیشتر از این ساعت نخوابید چرا که بازدهی بدن شما را به شدت پایین می آورد.
2- غذای خوب و مفید بخورید:
سعی کنید از خوردن غذاهای چرب و سنگین در ایام کنکور خودداری کنید.همچنین سعی کنید از مغزیجات و میان وعده های مفید در زمان مطالعه استفاده کنید.همچنین اگر مواد قندی مصرف نمیکنید در مواقع مطالعه هر چند وقت یک بار یک شکلات یا… مصرف کنید.

3- محل مطالعه خوبی انتخاب کنید.این کار انگیزه برای کنکور شما را زیاد میکند!
محل مطالعه انتخاب می کنید باید دارای نور کافی، دمای مناسب و گردش هوای مناسب باشد. اگر محل مطالعه دارای نور نامناسب یا دمای سرد یا زیاد گرم باشد شما را کسب کرده و انگیزه برای کنکور شما را می گیرد.

4-یک تابلوی آرزوها یا تابلوی اهداف درست کنید:
این کار خیلی برای افزایش انگیزه برای کنکور مفید است برای این کار فقط باید یک محل که زیاد جلوی چشم شماست انتخاب کنید و اهداف خود را روی آن بچسبانید.مثلا اگر به رشته پزشکی علاقه دارید عکس یک پزشک را روی آن آن بچسبانید یا…همچنین نوشتن جمله های انگیزشی در تابلو می تواند کمک خیلی زیادی به شما بکند. این کار از خیلی جهت ها مفید است: اول اینکه شما تصویر سازی ذهنی می کنید و این کار از از نظر علم نوروساینس (علوم اعصاب)کمک خیلی زیادی به شما می کند.و همچنین باعث می شود شما از یک تکنیک علمی به نام اهرم رنج ولذت استفاده کنید و با استفاده از لـ*ـذت های خود به رنج های خود غلبه کنید.


چند روش برای بهبود و افزایش انگیزه برای کنکور

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا