خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
در قرن شانزدهم، ایتالیا بخش زیادی از آزمایش‌های جادوگری شامل جادوی عشقی داشت. این کشور تعداد زیادی از افراد مجرد داشت، زیرا مردان در این مدت در اواخر زندگی خود ازدواج کردند. این امر بسیاری از زنان را در جستجوی ناامیدانه برای ازدواج قرار داد و آن‌ها را در برابر اتهام جادوگری آسیب پذیر کرد، خواه در آن شرکت کرده باشند یا نه. سوابق محاکمه از دادگاه‌های تفتیش عقاید و دادگاه‌های سکولار، ارتباطی را بین روسپی‌ها و اعمال ماوراء طبیعی کشف کردند. روسپی‌های حرفه‌ای در عشق متخصص به حساب می‌آمدند و بنابراین می‌دانستند که چگونه معجون‌های عاشقانه درست کنند و طلسم‌های مربوط به عشق را انجام دهند. تا سال 1630، اکثریت زنان متهم به جادوگری روسپی بودند. یک زن جلیقه‌ای در مورد استفاده‌اش از جادو به دلیل رابـ*ـطه‌اش با مردان صاحب قدرت در ایتالیا و ثروتش مورد بازجویی قرار گرفت. اکثر زنان متهم به دلیل اینکه فقیر بودند، آداب مذهبی متفاوتی داشتند، به زبانی متفاوت صحبت می‌کردند، یا صرفاً از شهر/شهرک/منطقه متفاوت بودند، «خارجی» محسوب می‌شدند. کاساندرا از فرارا، ایتالیا، هنوز یک خارجی در نظر گرفته می‌شد، زیرا بومی رم جایی که در آن زندگی می‌کرد نبود. او همچنین به عنوان یک شهروند نمونه دیده نمی‌شد زیرا شوهرش در ونیز بود.

از قرن 16 تا 18، کلیسای کاتولیک نظم و انضباط اخلاقی را در سراسر ایتالیا اعمال کرد. با کمک دادگاه‌های محلی، مانند ونیز، این دو مؤسسه رفتارهای مذهبی یک زن را هنگامی که او به جادوگری متهم شد، بررسی کردند.


اسپانیا

گالیسیا در اسپانیا به دلیل ریشه‌های اساطیری که در اطراف مردم، فرهنگ و سرزمین آن وجود دارد، "سرزمین جادوگران" نامیده می‌شود. کشور باسک همچنین تحت آزار و اذیت جادوگران قرار گرفت، مانند مورد جادوگران زوگارراموردی، که شش مورد از آن‌ها در لوگرونیو در سال 1610 سوزانده شد، یا شکار جادوگران در کشور باسک فرانسه در سال قبل، که هشتاد جادوگر فرضی را سوزانده بود. در معرض خطر. این در مطالعات خوزه میگل د باراندیاران و خولیو کارو باروخا منعکس شده است. Euskal Herria افسانه‌های متعددی را حفظ می‌کند که اسطوره‌های باستانی جادوگری را توضیح می‌دهند. شهر زالا با نام مستعار "شهر جادوگران" شناخته می‌شود.

اقیانوسیه
جزایر کوک


در دوران پیش از مسیحیت، جادوگری یک عمل رایج در جزایر کوک بود. نام بومی جادوگر تانگاتا پیپوره (مردی که دعا می‌کند) بود. دعاهایی که توسط تائونگا (کاهنان) به خدایان پرستیده شده در معبدهای ملی یا قبیله ای، کاراکیا خوانده می‌شد. کسانی که در موارد جزئی به خدایان کوچکتر بودند، پاک نامیده شدند. همه این دعاها متریک بود و از نسلی به نسل دیگر با نهایت دقت منتقل شد. برای هر مرحله از زندگی دعاهایی وجود داشت. برای موفقیت در نبرد؛ برای تغییر باد (برای غلبه بر دشمن در دریا، یا اینکه سفر مورد نظر مساعد باشد.) تا محصولات او رشد کنند. نفرین کردن یک دزد؛ یا برای دشمنانش آرزوی بدبختی و مرگ کند. تعداد کمی از مردان میانسال فاقد تعدادی از این دعاها یا طلسمات بودند. جانشینی جادوگر از پدر به پسر یا از عمو به برادرزاده بود. در مورد جادوگران هم همینطور: از مادر به دختر یا از خاله به خواهرزاده. جادوگران و جادوگران اغلب توسط بستگان قربانیان فرضی خود کشته می‌شوند.

یک افسون منحصر به فرد برای کشتن شوهر زنی زیبا که مورد نظر شخص دیگری بود به کار گرفته شد. گل منبسط شده گاردنیا در یک فنجان (یعنی نیمی از پوسته نارگیل بزرگ) آب به حالت عمودی گیر کرده بود - یک عملکرد بسیار دشوار. سپس دعایی برای مرگ سریع شوهر خوانده شد، جادوگر با جدیت گل را تماشا می‌کرد. در صورت سقوط، افسون موفقیت آمیز بود. اما اگر گل همچنان صاف بماند، زنده خواهد ماند. در آن صورت جادوگر روزی دیگر مهارت خود را امتحان می‌کند، شاید موفقیت بهتری داشته باشد.

به گفته بئاتریس گریمشاو، روزنامه نگاری که در سال 1907 از جزایر کوک بازدید کرد، اعتقاد بر این بود که ملکه بدون تاج و تـ*ـخت ملکه ماکیا دارای قدرت عرفانی به نام مانا است که به صاحب آن قدرت می‌دهد تا به میل خود بکشد. همچنین شامل هدایای دیگری مانند دید دوم تا حدی و همچنین قدرت خوش شانسی یا بد شانسی بود.


تعریف جادوگر و جادوگری!

 

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
پاپوآ گینه نو

یک روزنامه محلی گزارش داد که بیش از پنجاه نفر در دو استان هایلند پاپوآ گینه نو در سال 2008 به اتهام انجام جادوگری کشته شدند. تخمین زده می‌شود که هر سال 50 تا 150 جادوگر ادعا شده در پاپوآ گینه نو کشته می‌شوند.

روسیه اسلاوی

در میان کلمات روسی برای جادوگر، ведьма ( ved'ma ) به معنای واقعی کلمه به معنای "کسی که می‌داند" از اسلاوی قدیم вѣдъ "دانستن" است.

طلسم

اعمال بت پرستان بخشی از فرهنگ روسی و اسلاوی شرقی را تشکیل می‌داد. مردم روسیه عمیقاً خرافاتی بودند. جادوگری که انجام می‌شد بیشتر شامل جادوی زمین و گیاه شناسی بود. گیاهان خاص به اندازه نحوه جمع آوری این گیاهان مهم نبودند. تشریفاتی با محوریت برداشت محصول و محل تابش خورشید بسیار مهم بود. یک منبع، نویسنده بت پرست Judika Illes، می‌گوید که اعتقاد بر این بود که گیاهانی که در شب نیمه تابستان چیده می‌شوند، قوی‌ترین هستند، به خصوص اگر در کوه طاس در نزدیکی کیف در طول جشن عیاشی سالانه جادوگران جمع شوند. گیاه شناسی را باید "در دقیقه هفدهم ساعت چهاردهم، زیر ماه تاریک، در مزرعه سیزدهم، با لباس قرمز، گل دوازدهم را در سمت راست بچینید" جمع آوری شود.

طلسم‌ها همچنین برای مامایی، تغییر شکل، وفادار نگه داشتن عشاق و آداب و رسوم عروس استفاده می‌شد. طلسم‌های مربوط به مامایی و زایمان بر سلامت معنوی نوزاد متمرکز بود. جادوهای تغییر شکل شامل فراخوانی از گرگ به عنوان یک حیوان روح بود. برای وفادار نگه داشتن مردان، عشاق روبانی به طول انـ*ـدام بدن او در حالت نعوظ می‌بردند و بعد از رابـ*ـطه **** در حالی که او خواب بود، آن را در ترشحات منی او غوطه‌ور می‌کردند، سپس هفت گره در آن می‌بندند. نگه داشتن این طلسم جادوی گره وفاداری را تضمین می‌کند. بخشی از یک سنت ازدواج باستانی بت پرستی شامل حمام آیینی عروس در یک حمام قبل از مراسم بود. عرق او با استفاده از ماهی خام از بدنش پاک می‌شد و ماهی پخته می‌شد و به داماد می‌خورد.

شیطان پرستی یا جادوی سیاه رایج نبود. آزار و شکنجه برای جادوگری بیشتر شامل انجام جادوی ساده زمین بود که بر پایه گیاه‌شناسی توسط تمرین‌کنندگان انفرادی با نفوذ مسیحی بنا شده بود. در یک مورد، بازرسان یک جعبه قفل شده حاوی چیزی بسته بندی شده در یک دستمال و سه بسته کاغذی، پیچیده و بسته شده، حاوی علف‌های خرد شده پیدا کردند. بیشتر آداب جادوگری بسیار ساده بود - یک طلسم پیشگویی شامل نشستن به تنهایی در بیرون از مراقبه و درخواست از زمین برای نشان دادن سرنوشت فرد است.


تعریف جادوگر و جادوگری!

 

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
در حالی که این آداب و رسوم منحصر به فرهنگ روسیه بود، اما منحصر به این منطقه نبود. اعمال مشرکانه روسی اغلب شبیه به بت پرستی در سایر نقاط جهان بود. مفهوم چینی چی، شکلی از انرژی که اغلب در جادوگری دستکاری می‌شود، در شیوه‌های روسی به عنوان بیوپلاسما شناخته می‌شود. مفهوم غربی "چشم بد" یا "هگز" به روسیه به عنوان "خراب کننده" ترجمه شد. یک اسپویلر ریشه در حسادت، حسادت و بدخواهی داشت. می‌توان با جمع‌آوری استخوان از یک قبرستان، گره‌ای از موهای هدف، خرده‌های چوبی سوخته و چندین توت هرب-پاریس (که بسیار سمی هستند)، اسپویلرها را ساخت. قرار دادن این وسایل در یک کیسه در بالش قربانی یک اسپویلر را کامل می‌کند. سومری‌ها، بابلی‌ها، آشوری‌ها و مصریان باستان چشم بد را از 3000 سال قبل از میلاد تشخیص دادند. در رویه‌های روسی به عنوان یک مفهوم قرن شانزدهمی دیده می‌شود.

نگاه اجتماعی به جادوگری

نگرانی غالب جامعه در مورد کسانی که جادوگری می کنند این نبود که آیا این سحر موثر است یا خیر، بلکه این بود که آیا می‌تواند باعث آسیب شود. دهقانان در جوامع روسیه و اوکراین اغلب از جادوگری اجتناب می‌کردند، مگر اینکه در برابر نیروهای ماوراء طبیعی به کمک نیاز داشته باشند. ناتوانی ج**ی، دردهای معده، عقیمی، فتق، آبسه، تشنج صرع، و تشنج همه به شر (یا جادوگری) نسبت داده می‌شد. این در زبان شناسی منعکس شده است. کلمات متعددی برای تمرین کنندگان مختلف شفا دهنده‌های مبتنی بر بت پرستی وجود دارد. دهقانان روسی از جادوگر به عنوان chernoknizhnik (کسی که تجارت خود را با کمک کتاب سیاه انجام می داد)، شپتون/شپتونیا (نجواگر زن یا مرد)، لکار/لکارکا یا زنخار/زناخارکا یاد می‌کردند.(شفا دهنده مرد یا زن)، یا zagovornik (یک شفا دهنده).

به اندازه کافی طعنه آمیز، اتکای جهانی به شفادهنده های عامیانه وجود داشت - اما مشتریان اغلب آن‌ها را در صورت بروز مشکل به آنها تحویل می دادند. به گفته مورخ روسی Valerie A. Kivelson، اتهامات جادوگری معمولاً متوجه دهقانان طبقه پایین، مردم شهر و قزاق‌ها می‌شد. مردم به جادوگری به عنوان وسیله ای برای حمایت از خود روی آوردند. نسبت اتهامات مرد به زن 75 درصد به 25 درصد بود. مردان بیشتر مورد هدف قرار گرفتند، زیرا جادوگری با انحرافات اجتماعی همراه بود. از آنجایی که افراد مجرد بدون خانه مسکونی نمی‌توانند مشمول مالیات شوند، مردان معمولاً قدرت بیشتری نسبت به زنان در مخالفت خود داشتند.

تاریخچه جادوگری حول محور جامعه شکل گرفته بود. بیشتر مفهوم روانشناختی در ایجاد و استفاده از جادوگری می‌تواند این فرض را ایجاد کند که چرا زنان بیشتر از اعمال پشت جادوگری پیروی می‌کنند. همذات پنداری با روح خود فرد اغلب در جامعه به عنوان "زنانه" تلقی می‌شود. شواهد اجتماعی و اقتصادی تحلیل شده‌ای برای ارتباط بین جادوگری و زنان وجود دارد.


تعریف جادوگر و جادوگری!

 

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
محاکمه جادوگران روسی

محاکمه‌های جادوگری اغلب در روسیه قرن هفدهم اتفاق می‌افتاد. از آنجایی که در این دوران شور و شوق محاکمه جادوگری در کشورهای کاتولیک و پروتستان فراگیر شد، اروپای مسیحی ارتدوکس نیز در به اصطلاح "هیستری جادوگر" شرکت کرد. این شامل آزار و اذیت مردان و زنانی بود که اعتقاد بر این بود که مشرک، گیاه‌شناسی، هنر سیاه یا نوعی جادوگری را در داخل و/یا خارج از جامعه خود انجام می‌دادند. در اوایل، جادوگری به طور قانونی تحت صلاحیت هیئت کلیسایی، کلیسا، در روسیه کیوان و روسیه مسکوی قرار گرفت. منابع صلاحیت جادوگری کلیسایی به اوایل نیمه دوم قرن یازدهم برمی‌گردد، یکی از آن‌ها اولین ویرایش ولادیمیر کبیر از اساسنامه دولتی یا Ustav است.یکی دیگر از ارجاعات متعدد در Primary Chronicle که در سال 1024 شروع شده است.

حکم فردی که در این مدت و همچنین در قرون گذشته به جادو یا جادوگری مجرم شناخته شد، معمولاً شامل سوزاندن در چوب یا آزمایش شدن با " مصائب آب سرد " یا judicium aquae frigidae بود. آزمایش آب سرد در درجه اول یک پدیده اروپای غربی بود، اما به عنوان یک روش حقیقت در روسیه هم قبل و هم بعد از محاکمه‌های جادوگری قرن هفدهم در مسکووی مورد استفاده قرار گرفت. متهمانی که زیر آب می‌رفتند بی‌گنـ*ـاه تلقی می‌شدند و مقامات کلیسایی آنها را «بازگردانده‌شده» اعلام می‌کردند، اما کسانی که شناور می‌شدند به‌خاطر انجام جادوگری مجرم شناخته می‌شدند و یا در آتش سوزانده می‌شدند یا به شیوه‌ای نامقدس اعدام می‌شدند. اسقف قرن سیزدهمی ولادیمیر، سراپیون ولادیمیرسکی، در سرتاسر حومه شهر مسکو موعظه کرد و در یک موعظه خاص نشان داد که سوزاندن مجازات معمول برای جادوگری است، اما بیشتر اوقات از آزمایش آب سرد به عنوان مقدمه‌ای برای اعدام استفاده می‌شد.

اگرچه این دو روش شکنجه در غرب و شرق مورد استفاده قرار می‌گرفت، روسیه سیستم جریمه‌های قابل پرداخت برای جنایت جادوگری را در قرن هفدهم اجرا کرد. بنابراین، اگرچه روش‌های شکنجه در مسکووی در سطحی مشابه با روش‌های اروپای غربی مورد استفاده قرار می‌گرفت، روشی مدنی‌تر وجود داشت. در معرفی مجموعه‌ای از سوابق محاکمه‌ای که توسط محقق روسی نیکلای نوومبرگسک گردآوری شده است، استدلال می‌کند که مقامات مسکووی از همان درجه ظلم و سختی کشورهای کاتولیک و پروتستان اروپای غربی در آزار و اذیت جادوگران استفاده کردند. در اواسط قرن شانزدهم، مظاهر بت پرستی، از جمله جادوگری، و هنرهای سیاه - طالع بینی، فال گویی و پیشگویی - به یک نگرانی جدی برای کلیسا و دولت مسکو تبدیل شد.

پس از زمان مشکلات، حاکمان مسکووی قرن هفدهم تحقیقات مکرری در مورد جادوگری در خانوارهای خود انجام دادند و زمینه را همراه با اصلاحات قبلی تزاری، برای محاکمه‌های گسترده جادوگری در سراسر ایالت مسکو فراهم کردند. بین سال‌های 1622 و 1700، نود و یک نفر به جرم جادوگری در دادگاه‌های مسکو محاکمه شدند. اگرچه روسیه در شور و شعور جادوگران که سراسر اروپای غربی را فرا گرفت، شرکت کرد، دولت مسکویت تقریباً به همان اندازه مردم را به دلیل جادوگری تحت تعقیب قرار نداد، چه رسد به اعدام تعدادی از افراد در هر نقطه‌ای نزدیک به تعداد اعدام شده در غرب در طول هیستری جادوگران.


تعریف جادوگر و جادوگری!

 

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
امروز

یک مطالعه در سال 2022 نشان داد که اعتقاد به جادوگری هنوز در برخی از نقاط جهان رایج است. این نشان داد که اعتقاد به جادوگری از 9 درصد مردم در برخی کشورها تا 90 درصد در کشورهای دیگر متفاوت است و با عوامل فرهنگی و اجتماعی - اقتصادی مرتبط است. اعتقاد قوی تر به جادوگری با توسعه اقتصادی ضعیف تر، مؤسسات ضعیف، سطوح پایین‌تر تحصیلات، امید به زندگی کمتر، رضایت کمتر از زندگی و دینداری بالا مرتبط است.

این دو فرضیه را در مورد تغییرات آینده در باور جادوگری در تضاد قرار داد:

  • باورهای جادوگری باید "در فرآیند توسعه به دلیل بهبود امنیت و سلامت، قرار گرفتن کمتر در معرض شوک‌ها، گسترش آموزش و رویکرد علمی برای توضیح رویدادهای زندگی" بر اساس تئوری مدرنیزاسیون استاندارد کاهش یابد.
  • بر اساس ادبیاتی که عمدتاً از مشاهدات کشورهای جنوب صحرای آفریقا الهام گرفته شده است، "برخی از جنبه های توسعه، یعنی افزایش نابرابری، جهانی شدن، تغییرات تکنولوژیکی و مهاجرت، ممکن است در عوض با برهم زدن نظم اجتماعی مستقر، باورهای جادوگری را احیا کند."
جادوگران در هنر

جادوگران سابقه طولانی در به تصویر کشیده شدن در هنر دارند، اگرچه به نظر می‌رسد بیشتر اولین تصویرهای هنری آن‌ها از اروپای مدرن اولیه، به ویژه دوره‌های قرون وسطی و رنسانس سرچشمه می‌گیرد. بسیاری از محققان تجلی آنها را در هنر الهام گرفته از متونی مانند Canon Episcopi ، اثری ادبی با محوریت شیطان‌شناسی، و Malleus Maleficarum، کتابچه راهنمای «شور جادوگران» است که در سال 1487 توسط هاینریش کرامر و یاکوب اسپرنگر منتشر شد.

اپیسکوپی کانن، متنی قرن نهم که موضوع شیطان شناسی را بررسی می‌کرد، در ابتدا مفاهیمی را معرفی کرد که پیوسته با جادوگران مرتبط بود، مانند توانایی آن‌ها در پرواز یا زناکاری و روابط - آن‌ها با شیطان. این متن به دو زن به نام‌های دیانا شکارچی و هیرودیاس اشاره دارد که هر دو بیانگر دوگانگی جادوگران زن هستند. دیانا به عنوان دارای بدنی آسمانی و به عنوان "حافظ زایمان و باروری" توصیف شد، در حالی که هرودیا نماد "حساسیت افسارگسیخته" بود. بنابراین آن‌ها قدرت‌های ذهنی و تمایلات - حیله گرانه‌ای را نشان می‌دهند که جادوگران از آن‌ها به عنوان سلاح برای فریب مردان برای انجام اعمال گنـ*ـاه آلود استفاده می‌کردند که منجر به مجازات ابدی آن‌ها می‌شد.


تعریف جادوگر و جادوگری!

 

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از اولین افرادی که به طور منظم جادوگران را پس از شوق جادوگران دوره قرون وسطی به تصویر می‌کشد، آلبرشت دورر، هنرمند رنسانس آلمانی بود. حکاکی معروف او در سال 1497، چهار جادوگر، چهار جادوگر برهنه جذاب و فریبنده را به تصویر می‌کشد. هویت فراطبیعی آنها توسط جمجمه‌ها و استخوان‌هایی که در زیر پای آن‌ها قرار دارد و همچنین شیطان که با احتیاط از سمت چپ به آن‌ها نگاه می‌کند تأکید می‌شود. ارائه حسی زنان از ماهیت - آشکارا صحبت می‌کند که در اروپای مدرن اولیه به آن وابسته بودند. علاوه بر این، این جذابیت به عنوان خطری برای مردان عادی تلقی می‌شد که می‌توانستند آن‌ها را اغوا کنند و به دنیای گنـ*ـاه آلود خود وسوسه کنند. برخی از محققین این قطعه را به استفاده از منطق اسقف قانون تفسیر می کنند، که در آن زنان از قدرت ذهنی و اغوای - خود برای بردگی و هدایت مردان به مسیر لعنت ابدی استفاده می‌کردند که با تصویر غیرجذاب جادوگرانی که در سال‌های بعدی رنسانس دنبال می‌شد متفاوت بود.

دورر همچنین از عقاید دیگری از قرون وسطی استفاده کرد که معمولاً با جادوگران مرتبط بود. به طور خاص، هنر او اغلب به شمایل نگاری قرون وسطی قرن دوازدهم تا سیزدهم اشاره دارد که به ماهیت جادوگران زن می‌پردازد. در دوره قرون وسطی، ترس گسترده‌ای از جادوگران وجود داشت که بر این اساس باعث ایجاد ارتباطی از ویژگی‌های تاریک و ترسناک با جادوگران می‌شد، مانند آدم‌خواری (جادوگران به عنوان "[مکیدن] خون نوزادان تازه متولد شده توصیف می‌شوند") یا به عنوان داشتن توانایی پرواز، معمولاً روی پشت بزهای سیاه توصیف می‌شود. با شروع دوره رنسانس، این مفاهیم جادوگری سرکوب شد، که منجر به تغییر شدید در ظاهر جادوگر شد، از موجودات صریح ج**ی به خانه‌دارهای معمولی معمولی این دوره زمانی. این تصویر، که به عنوان جادوگر والدنسی شناخته می‌شود، به یک پدیده فرهنگی هنر اولیه رنسانس تبدیل شد. این اصطلاح از راهب قرن دوازدهم پیتر والدو سرچشمه می‌گیرد، که فرقه مذهبی خود را تأسیس کرد که به صراحت با سبک زندگی تجملاتی و متاثر از کالاهای روحانیان کلیسای مسیحی مخالف بود و فرقه او قبل از تحت تعقیب قرار گرفتن به عنوان "عمل کنندگان جادو و جادو" تکفیر شد.

آثار هنری بعدی که جادوگران را به نمایش گذاشتند به طور مداوم بر کلیشه‌های فرهنگی در مورد این زنان تکیه داشتند. این کلیشه‌ها معمولاً ریشه در گفتمان مذهبی اولیه رنسانس داشتند، به‌ویژه این باور مسیحی مبنی بر اینکه یک "اتحاد زمینی" بین یاران زن شیطان که "توطئه برای نابودی جهان مسیحیت " داشتند، رخ داده است.


تعریف جادوگر و جادوگری!

 

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
هنرمند مهم دیگری که هنرش به طور مداوم جادوگران را به تصویر می‌کشید، شاگرد دورر، هانس بالدونگ گرین، هنرمند آلمانی قرن پانزدهمی بود. حکاکی روی چوب کیاروسکورو او، جادوگران، که در سال 1510 ساخته شد، از نظر بصری تمام ویژگی‌هایی را که به طور منظم به جادوگران در دوره رنسانس اختصاص می‌دادند، در بر می‌گرفت. باورهای اجتماعی جادوگران را به عنوان موجوداتی ماوراء الطبیعه که قادر به انجام آسیب های بزرگ هستند، دارای توانایی پرواز و آدم خواری می‌دانند. کوزه در جادوگرانبه نظر می‌رسد که حاوی قطعاتی از بدن انسان است که جادوگران به عنوان منبع انرژی مصرف می‌کنند. در همین حال، برهن*گی آن‌ها در هنگام جشن گرفتن، کنایه‌ای از اشتهای - آن‌ها شناخته می‌شود و برخی از محققان، جادوگر سوار بر پشت بز دیو را به عنوان نماینده "قدرت [قدرت] پروازشان" می‌خوانند. این ارتباط بین ماهیت - زنان و گناهان در آثار بسیاری از هنرمندان رنسانس، به ویژه هنرمندان مسیحی، به دلیل باورهای فرهنگی که زنان را به عنوان موجوداتی آشکارا - که توانایی کمتری (در مقایسه با مردان) در مقاومت در برابر وسوسه گنـ*ـاه آلود دارند، مشخص می‌کرد، موضوعی بود.

جادوگران در داستان

جادوگران در داستان‌های تخیلی طیف گسترده‌ای از شخصیت پردازی‌ها را در بر می‌گیرند. آن‌ها معمولاً، اما نه همیشه، زن هستند و عموماً به عنوان شرور یا قهرمان به تصویر کشیده می‌شوند.

افسانه کلاسیک "هانسل و گرتل" نمونه‌ای از شخصیت "شرور جادوگر" را ارائه می‌دهد. داستان در مورد یک جادوگر آدمخوار است که در نهایت توسط بچه‌هایی که می‌خواهد بخورد فریب خورده و در تنور خودش می‌سوزد. "سفید برفی" یک جادوگر قاتل و وسوسه انگیز را برای آنتاگونیست اصلی خود به تصویر می‌کشد. جادوگر یک ملکه شیطان صفت نامیده می‌شود و پس از اینکه مجبور می‌شود با کفش‌های آهنی داغ برقصد، با مرگ خود روبرو می شود. "شش قو"شامل نامادری است که به طرز جادویی فرزندان ناتنی خود را از روی کینه و حسادت به قو تبدیل می‌کند. در تلافی، شخصیتی که به عنوان جادوگر نامگذاری شده است در نهایت در آتش سوزانده می‌شود. چنین نمونه‌هایی در آثار برادران گریم نه تنها شواهدی از این شخصیت را نشان می‌دهد. از "شور جادوگر" اما همچنین مجازات آن‌ها را با جراحت یا مرگ خشونت آمیز نشان می‌دهد. جادوگران دال . _

Living Alone که در سال 1919 منتشر شد، از "قهرمان جادوگر" به عنوان عاملی برای حمایت از آزادی.. زنان استفاده می‌کند. رمان استلا بنسون، تفکرات یک جادوگر زن را احاطه می‌کند که به عنوان یک نیروی آنارشیک در زندگی لندنی‌های طبقه متوسط عمل می‌کند. هدف جادوی غیر مضر او این است که "سرکوب‌ترین زنان را از خود راضی و عادی بیرون کند" تا به حالت رهایی دست یابند. اهمیت چنین قهرمانی، تأثیرات مثبت مرتبط با جادو و جادوگری را روشن می‌کند، که تغییری نسبت به تصاویر اغلب وحشیانه و شکنجه‌شده در ادبیات اوایل قرن نوزدهم است. از دیگر نمونه‌های جادوگران قهرمان در ادبیات داستانی می‌توان به گلیندا از جادوگر شگفت‌انگیز شهر اوز (1900) اشاره کرد.از مواد تاریک او (1995-2000)، و هرمیون گرنجر از مجموعه هری پاتر.

منبع: ویکی‌پدیا


تعریف جادوگر و جادوگری!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا