خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 15 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
نام رمان: فریادهای بی‌کران
نویسنده: محدثه وفایی کاربر انجمن رمان ۹۸
ناظر: YeGaNeH
منتقد: Z.A.H.Ř.Ą༻
ژانر: عاشقانه، تراژدی، جنایی_پلیسی
خلاصه: جنایت‌های کوچک و بزرگی که در این کره ی خاکی رخ می‌دهد ریشه در افکار و ذات انسان دارد. همیشه این سرنوشت نیست که زندگی را برایت رقم میزند و تو را در چاه فلاکت و نگون‌بختی می‌اندازد؛ گاه انسان‌هایی از دل کینه متولد می‌شوند که دست به جنایت‌های بی‌شماری می‌زنند و آن‌گاه، فریاد‌های بی‌کران مظلومان گوش فلک را کَر می‌کند.


نقد و بررسی رمان فریاد های بی کران | ~MOHADESE~ کاربر انجمن رمان ۹۸

 
  • تشکر
  • جذاب
  • عالی
Reactions: MARIA₊✧، MĀŘÝM، لاله ی واژگون و 3 نفر دیگر

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,830
امتیاز واکنش
43,280
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
بسم رب القلم

نقد و برسی رمان فریاد‌های بی‌کران

نوشتن اما تقدیری است که به دستان نویسنده گره خورده است.
فریاد‌های بی‌کران تقدیری است نا معلوم پر از جنایات و رمز و رموز که به دستان نویسنده گره خورده است. عاشقانه‌ای متولد نشده و جماعتی اجبار!
ایده پردازی فریاد‌های بی‌کران در باب ژانر جنایی-پلیسی از سطح خوبی برخوردار است اما؛ می‌تواند قوی‌تر و مطلوب‌تر باشد. می‌توان گفت از ترکیبات کلیشه‌ای به دور بود و هدف خاصی را دنبال می‌کند. نویسنده فریاد‌های بی‌کران در ایجاد گره و معما موفق بوده است اما؛ آن پاسخی که باید به ایجاد معما داده می‌شد خیر! با توجه به سیر تند رمان و گذر سریع از اتفاقات و شخصیت‌ها به راحتی می‌شود معما ایجاد شده را حدس زد. ژانر جنایی با تزریق تعلیق و سوسپانس و همچنین اکشن همراه است که؛ دلهره را برای خواننده به ارمغان می‌آورد. متأسفانه نویسنده نتوانسته بود در این مورد موفق عمل کند و شاید بتوان گفت پوشش ژانر جنایی متوسط بود. در باب ژانر پلیسی هم عملکرد پلیس ایران در مقابل چنین جنایتی بسیار ضعیف توصیف شده است. در این مورد حتماً تحقیق کنید و با اطلاعات دقیق وارد شوید.
همان‌طور که گفتم سیر رمان تند بود. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد و این را مدیون توصیفات کم و عجله نویسنده در نوشتن دانست. حتی به هنگام عزاداری و حتی عروسی هم حس خاصی به مخاطب منتقل نمی‌شد و گاهی هم باور پذیری را زیر سوال می‌برد. و حتی توصیفات فضای قتل و قاتل هم کم بود. به شخصه برای من ارتباط گرفتن با شخصیت‌ها سخت و تصویرسازی غیر ممکن بود. توصیفات مکان، چهره، فضا، حالات و احساسات شخصیت ها!
پس این ها کجا رفتند؟
دقت کنید که؛ خواننده برای ارتباط و تصویر سازی با داستان نیاز به توصیفات و پیش زمینه نویسنده دارد. متأسفانه به خاطر این اوامر شخصیت پردازی فریاد‌های بی‌کران ضعیف است. قبل از آنکه شروع کنید به نوشتن، در ذهن، شخصیت‌ ها، مکان‌ هایشان، رنگ‌ و بویش را تصور کنید. زاویه دید و بافت نثر تعادل خوبی با هم داشتند. مشخص است که در آینده شاهد پوشش ژانر عاشقانه خواهیم بود. توازن خیلی خوبی بین دیالوگ‌ها و مونولوگ‌ها برقرار است. آمل مونولوگ‌ها بی‌کیفیت هستند. حرف و هدف خاصی ندارند. به نظر می‌رسد هدف داستان به دست دیالوگ‌ها گره خورده است. البته این امر بدی نیست اما کار غیر حرفه‌ای است. چون همه چیز را نمی‌توان با دیالوگ‌ها بیان کرد. خلاصه رمان اما گنگ و بسیار نا‌مفهوم است و حتی می‌توان گفت که ارتباطی با داستان ندارد. قلم نویسنده اما نسبت به قبل بسیار پیشرفت کرده و ما شاهد پیش‌رفت‌های بیشتر آن هم خواهیم بود و این یکی از نقاط قوت اصلی رمان است‌.
به صورت کلی می‌توانم بگویم نویسنده قلم خیلی خوبی دارد اطلاعات و ایده‌ی خوبی هم دارد اما عجول و هیجان زده است. به عنوان یک خواننده رمان خود را بخوانید و به عنوان نویسنده آن را ویرایش کنید‌. تا بهترین شدن فقط یک قدم راه است که بستگی به تلاش و روحیه کمال گرا نویسنده دارد.
موفق و مؤید باشید.
سپاس بابت انتقاد پذیری شما
تیم نقد رمان ۹۸
Z.A.H.Ř.Ą༻

پ.ن: خیلی ممنونم بابت صبر و شکیبایی نویسنده عزیز:گل:


نقد و بررسی رمان فریاد های بی کران | ~MOHADESE~ کاربر انجمن رمان ۹۸

 
  • تشکر
  • عالی
  • جذاب
Reactions: -FãTéMęH-، YeGaNeH، MĀŘÝM و 2 نفر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا