خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
طلسم، طلسم، طلسم، افسون یا جادوگری، فرمولی جادویی است که برای ایجاد یک اثر جادویی بر روی شخص یا اشیاء طراحی شده است. فرمول را می‌توان گفت، آواز خواند یا سرود. طلسم نیز می‌تواند در مراسم تشریفاتی یا نماز انجام شود. در دنیای سحر و جادو، جادوگران، جادوگران و پری‌ها ظاهراً طلسم می‌کنند.

در ادبیات قرون وسطایی، فولکلور، افسانه‌ها و داستان‌های تخیلی مدرن، افسون‌ها طلسم یا طلسم هستند. این باعث شده است که برای کسانی که از افسون استفاده می‌کنند، اصطلاحات «افسونگر» و «افسونگر» به وجود بیاید. زبان انگلیسی در اواخر قرن 14، اصطلاح "تغییر" را از فرانسوی قدیم قرض گرفت. واژه انگلیسی قدیمی مربوط به آن gealdor یا galdor، «آهنگ، طلسم» بود که همزاد ON galdr است. حس ضعیف "لـ*ـذت" (مقایسه با همان توسعه "افسون") مدرن است، برای اولین بار در سال 1593 تایید شد (OED).

کلمات افسون اغلب با عطف و تاکید بر کلمات گفته شده گفته می‌شود. لحن و قافیه نحوه بیان کلمات و قرار دادن کلمات استفاده شده در فرمول ممکن است بسته به نتیجه مطلوب اثر جادویی متفاوت باشد.

سوابق مکتوب باقی‌مانده از طلسم‌های جادویی تاریخی در بسیاری از فرهنگ‌ها به دلیل موفقیت ادیان توحیدی اصلی (اسلام، یهودیت و مسیحیت)، که برخی از فعالیت‌های جادویی را غیراخلاقی یا مرتبط با شر می‌نامند، تا حد زیادی از بین رفت.

علم اشتقاق لغات

واژه لاتین incantare که به معنای «تقدیس کردن با طلسم، افسون کردن، جادو کردن، تقویت کردن» است، اساس کلمه «جادو کردن» را تشکیل می‌دهد که ریشه‌های عمیق زبانی آن به پیشوند کان -هندواروپایی اولیه بازمی‌گردد. بنابراین می‌توان گفت که یک افسونگر یا افسونگر، طلسم‌های جادویی می‌زند، یا افسون‌ها را به زبان می‌آورد.

کلماتی که شبیه افسون است مانند طلسم، طلسم و طلسم از آثار خواندن فحش است. مسحور شدن به معنای تحت تأثیر یک طلسم است که معمولاً تصور می‌شود ناشی از طلسم یا طلسم است.


تعریف طلسم!

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~ و ZaHRa

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
کلمات جادویی

کلمات جادویی یا کلمات قدرت، کلماتی هستند که تأثیری خاص و گاه ناخواسته دارند. آنها اغلب عبارات مزخرفی هستند که در داستان‌های تخیلی یا توسط پیشتازان صحنه استفاده می‌شوند. غالباً چنین کلماتی به عنوان بخشی از یک زبان الهی، آدمی یا دیگر زبان مخفی یا قدرتمند معرفی می‌شوند. برخی از قهرمانان کتاب‌های مصور از کلمات جادویی برای فعال کردن قدرت خود استفاده می‌کنند.

نمونه هایی از کلمات جادویی سنتی عبارتند از Abracadabra ، Alakazam ، Hocus Pocus ، Open Sesame و Sim Sala Bim.

در زبان بابلی، از طلسمات می‌توان در مراسم آیینی برای سوزاندن تصاویر دشمنان خود استفاده کرد. نمونه آن را می‌توان در سلسله افسون‌های بین النهرینی سورپو و مقلو یافت. در مشرق زمین، جذابیت مارها در طلسمات گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت و هنوز هم استفاده می‌شود. شخصی که از طلسم استفاده می‌کند، مار را از مخفیگاهش بیرون می‌آورد تا از شر آنها خلاص شود.

اودوگ هول

در اساطیر بین النهرین، افسون‌های Udug Hul برای از بین بردن شیاطین (اودوگ شیطانی) استفاده می‌شود که بدبختی یا بیماری‌هایی مانند بیماری روانی یا اضطراب را به همراه دارند. این شیاطین می‌توانند اتفاقات وحشتناکی مانند طلاق، از دست دادن دارایی و یا سایر فجایع را ایجاد کنند.

در فولکلور و داستان

در افسانه‌های سنتی گاهی اوقات فرمول‌های جادویی به یک شی متصل می‌شوند. هنگامی که افسون گفته می‌شود، به تغییر شیء کمک می‌کند. در چنین داستان‌هایی، طلسم‌ها به یک عصای جادویی که توسط جادوگران، جادوگران و مادرخوانده‌های پری استفاده می‌شود وصل می‌شوند. یک مثال طلسمی است که مادرخوانده پری سیندرلا برای تبدیل کدو تنبل به مربی استفاده کرد، " Bibbidi-Bobbidi-Boo "، یک قافیه مزخرف که طلسم‌های تاریخی جدی‌تری را بازتاب می‌دهد.


تعریف طلسم!

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~ و ZaHRa

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
استفاده‌ها و تفاسیر مدرن

اجرای جادو تقریباً همیشه شامل استفاده از زبان است. چه با صدای بلند و چه ناگفته، کلمات اغلب برای دسترسی یا هدایت قدرت جادویی استفاده می‌شوند. SJ Tambiah در قدرت جادویی کلمات (1968) استدلال می‌کند که ارتباط بین زبان و جادو به دلیل اعتقاد به توانایی ذاتی کلمات برای تأثیرگذاری بر جهان است. برونیسلاو مالینوفسکی، در باغ‌های مرجانی و جادوی آن‌ها (1935)، پیشنهاد می‌کند که این باور گسترش استفاده اساسی انسان از زبان برای توصیف محیط اطرافش است، که در آن «دانش کلمات مناسب، عبارات مناسب و اشکال بسیار توسعه‌یافته‌تر گفتار، به انسان قدرتی بیش از میدان محدود کنش شخصی خود می‌دهد.» بنابراین گفتار جادویی یک عمل آیینی است و برای اجرای جادو اهمیتی برابر یا حتی بیشتر از اعمال غیر کلامی دارد.

همه گفتارها جادویی محسوب نمی‌شوند. فقط کلمات و عبارات خاص یا کلماتی که در یک زمینه خاص گفته می‌شوند دارای قدرت جادویی هستند.  زبان جادویی، بر اساس مقوله‌های گفتار سی‌کی اوگدن و IA ریچاردز (1923)، از زبان علمی متمایز است، زیرا عاطفی است و کلمات را به نمادهایی برای احساسات تبدیل می‌کند. در حالی که در زبان علمی واژه‌ها به معانی خاصی گره خورده و به یک واقعیت خارجی عینی اشاره دارند. بنابراین زبان جادویی در ساختن استعاره‌هایی که نمادها را ایجاد می‌کنند و آیین‌های جادویی را به جهان پیوند می‌دهند، مهارت خاصی دارد.

مالینوفسکی استدلال می‌کند که "زبان جادو مقدس است، تنظیم شده و برای هدفی کاملاً متفاوت از زندگی عادی استفاده می‌شود."  دو شکل زبان از طریق واژه‌گزینی، دستور زبان، سبک یا با استفاده از عبارات یا اشکال خاص متمایز می‌شوند: مثلاً دعا، طلسم، آواز، تبرک یا سرود. شیوه‌های مقدس زبان اغلب از واژه‌ها و اشکال باستانی در تلاش برای استناد به خلوص یا «حقیقت» یک «عصر طلایی» مذهبی یا فرهنگی استفاده می‌کنند. استفاده از زبان عبری در یهودیت یک نمونه است.

یکی دیگر از منابع بالقوه قدرت کلمات، رازداری و انحصار آن‌هاست. بسیاری از زبان مقدس به اندازه کافی از زبان رایج متمایز است که برای اکثریت مردم غیرقابل درک است و فقط توسط پزشکان متخصص (جادوگران، کشیشان، شمن‌ها، حتی ملاها) قابل استفاده و تفسیر است. در این رابـ*ـطه، Tambiah استدلال می کند که زبان‌های جادویی عملکرد اصلی زبان را نقض می‌کنند: ارتباط.  با این حال، طرفداران جادو هنوز هم می توانند با باور به قدرت ذاتی خود کلمات و به معنایی که باید برای کسانی که آنها را درک می کنند، از کارکرد جادویی کلمات استفاده کنند و ارزش قائل شوند. این امر تامبیا را به این نتیجه می رساند که «تفاوت چشمگیر بین زبان مقدس و ناپسند که به عنوان یک واقعیت کلی وجود دارد، لزوماً با نیاز به تجسم کلمات مقدس در یک زبان انحصاری مرتبط نیست».


تعریف طلسم!

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~ و ZaHRa

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
نمونه‌هایی از جذابیت‌ها

  • جذابیت های متریک آنگلوساکسون
  • Carmina Gadelica، مجموعه‌ای از اشعار شفاهی گالیک، بسیاری از آن جذابیت دارد
  • Atharvaveda، مجموعه‌ای از طلسمات، و Rigveda، مجموعه‌ای از سرودها یا افسون‌ها
  • متون آیینی هیتی
  • پاپیروس جادویی یونانی
  • مقلو، متن افسون اکدی
  • طلسم‌های مرسبورگ، دو طلسم جادویی قرون وسطایی، طلسم‌هایی که به آلمانی باستانی نوشته شده‌اند
  • Cyprianus، اصطلاحی عمومی برای کتاب طلسم‌های عامیانه اسکاندیناوی
  • پاو واو; یا، دوست دیرینه گمشده
  • افسون‌های بابلی
  • طلسمات بین النهرین برای مقابله با هر چیزی از جادوگری (Maqlû) تا آفات مزرعه (Zu-buru-dabbeda) ساخته شده است.
منبع: ویکی‌پدیا


تعریف طلسم!

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~ و ZaHRa
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا