خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
کشاورز برای خود و خانواده اش در یک زمین کوچک غذا می کارد. بر خلاف سایر انواع کشاورزی، کشاورزی معیشتی بیشتر بر بقا متمرکز است. تاکید بسیار کمی بر تجارت و فروش کالا یا فعالیت به عنوان یک تجارت وجود دارد.

یک مثال ساده از کشاورزی معیشتی این است که خانواده ای غلات را پرورش می دهند و از آن غلات برای تهیه نان کافی برای خود استفاده می کنند، اما برای فروش نان.

برای بسیاری از افرادی که در کشورهای ثروتمند زندگی می کنند، این یک ایده عاشقانه است - داشتن زمین و استفاده از آن برای حفظ خود و خانواده تان. این به زمانی بازمی گردد که مردم ممکن است تصور کنند زمان ساده تری بوده است. همانطور که این ایده در کشورهای توسعه یافته جذاب است، واقعیت این است که در این برهه از زمان، کشاورزی صنعتی برای تغذیه جمعیت انسانی در حال گسترش ما ضروری است. همانطور که ممکن است حدس بزنید، روش های مورد استفاده برای کشاورزی معیشتی و کشاورزی صنعتی بسیار متفاوت است. پس کشاورزی معیشتی چه تفاوتی با شیوه های صنعتی دارد؟

کشاورزی معیشتی باستانی است


روش های کشاورزی امرار معاش بخشی جدایی ناپذیر از توسعه جامعه بشری است. این موضوع که به 12000 سال پیش بازمی‌گردد ، یکی از جنبه‌های اولیه از اولین ابزار بقای بیشتر فرهنگ‌ها است. پس از عصر یخبندان، هنگامی که هومو ساپینس ها شروع به اهلی کردن گیاهان کردند، آنها به جای شکار و جمع آوری در یک مکان ساکن شدند.

به دلیل این تغییر، گروه‌هایی از مردم پس از آن شروع به توسعه تمدن‌های پیچیده کردند - همه اینها به دلیل آنچه ما اکنون «کشاورزی معیشت» می‌نامیم. مردم شناسان از این گذار به عنوان «انقلاب نوسنگی» یاد می کنند. در قاره آمریکا، کشاورزان امرار معاش پرکار بودند - مجموعه وسیعی از غذاهای خوشمزه را که امروزه با اشتیاق مصرف می کنیم، از جمله ذرت، لوبیا، گوجه فرنگی، کدو حلوایی و سیب‌زمینی را اهلی کردند. خیلی باحاله نه؟


کشاورزی معیشتی چیست؟

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
کشاورزی معیشتی اغلب بر تکنیک های طبیعی بیشتر متکی است


کشاورزان، از هزاران سال پیش و تا به امروز، هنگام کشاورزی از تکنیک های طبیعی استفاده می کنند. مزارع صنعتی امروزه از کودها و سموم شیمیایی استفاده می کنند. کشاورزان معیشتی اغلب از کود و کمپوست، محصولات زمین و حیوانات خود استفاده می کنند. هر غذا یا محصولی که مصرف نمی‌شود، برای تغذیه دام‌ها به فرآیند بازمی‌گردد. این یک سیستم کارآمد ایجاد می کند، یک مدار بسته که در آن مقدار کمی هدر می رود.

روش های متنوع



اگر اخیراً یک سفر جاده‌ای در سراسر آمریکای شمالی داشته‌اید، تپه‌های غلتشی از ذرت و سویا را دیده‌اید که کیلومترها در هر جهت کشیده شده‌اند. ردیف های منظم بی پایان و گیاهان یکسان وجود دارد. این تک‌فرهنگ‌ها توسط جامعه‌ای حذف شده از مصرف بی‌پایان و تقاضای سیری ناپذیر هدایت می‌شوند. با این حال، اگر یک قطعه زمین کوچک برای حمایت از خود و خانواده خود در طول فصول سال دارید، تنوع محصولات کشاورزی و دام بسیار ضروری است. تنها با ذرت و سویا دوام زیادی نخواهید داشت. این نوع تکنیک متنوع، چندفرهنگی نامیده می شود و کشاورزان معیشتی بر آن تکیه می کنند.

برای شروع، چند فرهنگ یک رویکرد سازگار با محیط زیست است. برخی از گیاهان مواد مغذی را به خاک اضافه می کنند، در حالی که برخی دیگر از آن استفاده می کنند. تکنیک های "کاشت همراه" برای کل مزرعه مفید است. استفاده از انواع گیاهان می تواند تضمین کند که خاک در طول سال ها غنی و سالم می ماند. اغلب، هنگام استفاده از تکنیک های چندکشتی، عملکرد محصول نیز افزایش می یابد.


کشاورزی معیشتی چیست؟

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
امروزه مردم کجا کشاورزی معیشتی انجام می دهند؟


کشاورزی معیشتی پرکاربردترین روش کشاورزی در جنوب صحرای آفریقا است ، جایی که اکثر فقرای روستایی برای بقا به زمین خود وابسته هستند. مردم با داشتن زمین به عنوان امرار معاش می توانند هزینه های حمل و نقل، اجاره، و غذا و همچنین هزینه های زندگی شهری را جبران کنند. به عنوان مثال، در تانزانیا، کشاورزی 28 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد . 73 درصد از جمعیت در مناطق روستایی زندگی می کنند - 19 میلیون نفر در زمین های کوچک زندگی می کنند و کشاورزی معیشتی انجام می دهند.

کشاورزی معیشتی می تواند به اندازه سیاره ای که در آن زندگی می کنیم متنوع به نظر برسد، زیرا تقریباً در همه جا اتفاق می افتد. آسیای مرکزی و غربی، هند، آفریقای جنوب غربی، اوراسیا، فیلیپین، آمریکای لاتین - این فهرست همچنان ادامه دارد. تکنیک ها به اندازه محیط هایی که مردم آن را خانه می نامند متغیر و روان هستند. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که 25 درصد از جمعیت جهان با این تکنیک ها زنده می مانند.

شرایط زندگی نیز می تواند بسیار متفاوت باشد. مردم ممکن است به آب تمیز، برق و مراقبت های بهداشتی کافی دسترسی داشته باشند یا نداشته باشند. شرایط بهداشتی اغلب عامل بزرگی است و این منجر به یکی از علل اصلی مرگ و میر کودکان در کشورهای کم درآمد می شود.

چالش‌‌های آب و هوا


کشاورزی معیشتی یک رویکرد باستانی و دوستدار زمین برای تغذیه یک خانواده بدون انتخاب و/یا ضرورت است. نکته اینجاست: کشاورزی معیشتی به شدت در برابر تغییرات آب و هوایی مستعد است . با گرم شدن دما، خشکسالی ها افزایش می یابد و سیلاب ها با نظم بیشتری رخ می دهند. یک مزرعه می تواند محصول کل یک فصل را از دست بدهد و خانواده ای را در تنگنا قرار دهد.

کشاورزی معیشتی به این معناست که خانواده‌ها فضای بسیار کمی برای شکست دارند، در صورت وجود. در سیاره ای که با سرعت های نگران کننده ای در حال گرم شدن است، مزارع امرار معاش ناامن هستند.

منبع:
PlantSnap


کشاورزی معیشتی چیست؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا