خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,778
امتیاز واکنش
10,800
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
45 روز 9 ساعت 15 دقیقه
نویسنده این موضوع
بر کسی پوشیده نیست که کانادا کشوری مهاجر پذیر است و برخلاف دیگر کشورهای انگلیسی زبان دنیا، آ*غو*شش برای مهاجران خارجی باز است. به همین منظور برنامه‌های مهاجرتی بسیاری برای جذب مهاجران طراحی کرده که یکی از این برنامه‌ها، ویزای تحصیلی کانادا است.
هر ساله هزاران دانشجو از سراسر دنیا به امید بهره‌مندی از امکانات آموزشی پیشرفته کشور کانادا و ساختن آینده‌ای روشن برای خود، راهی این کشور می‌شوند و آن را مقصد امنی برای مهاجرت خود می‌دانند چرا که از سخاوتمندی کانادا در ارائه اقامت دائم به دانشجویان هم اطلاع دارند.
در سال‌های اخیر مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از روش‌های اصلی و پرطرفدار مهاجرت به این کشور بوده است و قرار است در سال ۲۰۲۳ برای بیش از نیم میلیون دانشجوی جدید ویزای تحصیلی صادر شود. خبر جذاب و خوشحال کننده‌ای که به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت.
در این مقاله تمام اطلاعات مورد نیاز شما در مورد ویزای دانشجویی کانادا را گردآوری کرده‌ایم تا به درستی بتوانید برنامه‌ریزی دقیقی برای مهاجرت تحصیلی به این کشور داشته باشید.

انواع ویزای تحصیلی کانادا کدام است؟
ویزای تحصیلی کانادا در دو دسته ویزای دانشجویی و ویزای دانش آموزی قرار می‌گیرد:

ویزای دانشجویی: این نوع ویزا برای متقاضیان بالای ۱۸ سال که قصد تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا را دارند، صادر می‌شود.
ویزای دانش آموزی: این نوع ویزا برای متقاضیان زیر ۱۸ سال که قصد تحصیل در مدارس کانادا را دارند، صادر می‌شود.

نحوه اقدام برای هر دوی این ویزاها یکسان است ولی شرایط و مدارک لازم برای آنها تا حدودی متفاوت است که در ادامه مقاله آنها را توضیح می‌دهیم.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

برای اقدام جهت ویزا تحصیلی کانادا باید شرایط مورد نیاز آن را داشته باشد. چه بالای ۱۸ سال سن داشته باشید و متقاضی ویزای دانشجویی باشید و چه فرزند زیر ۱۸ سال داشته باشید که هدف او تحصیل در مدارس کانادا باشد، لازم است شرایط زیر را داشته باشید تا اداره مهاجرت کانادا برایتان ویزا صادر کند:

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا

۱) از یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های معتبر کانادا دارای شماره DLI پذیرش داشته باشید؛
۲) از لحاظ مالی در شرایط خوبی باشید و بتوانید شهریه تحصیلی و هزینه زندگی حداقل یک سال را پرداخت کنید و به صورت تمکن مالی آن را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید؛
۳) در کشور مبدأ تای⬇ کافی داشته باشید؛
۴) آفیسر⬇ اداره مهاجرت را قانع کنید که تحصیل در مقطع و رشته مورد نظر در کانادا مزایا و تاثیرات مثبت بسیاری در آینده شما دارد به طوری که در کشور خود نمی‌توانید به آن اهداف برسید؛
۵) آفیسر اداره مهاجرت کانادا را قانع کنید که ماندن شما در کانادا موقت خواهد بود و پس از پایان تحصیل این کشور را ترک خواهید کرد.
۶) از لحاظ جسمی سالم باشید؛
۷) سوء پیشینه نداشته باشید.

شرایط اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

برای اینکه فرزندتان ویزا دانش آموزی کانادا را دریافت کند، علاوه بر موارد بالا باید شرایط دیگری هم داشته باشد:

۱) از یکی از مدارس معتبر کانادا در مقطع دبستان یا دبیرستان پذیرش داشته باشد؛
۲) اگر فرزند شما ۱۰ سال و کمتر دارد، باید یکی از والدین یا قیم قانونی‌اش او را برای دوران تحصیل در کانادا همراهی کند.
۳) اگر فرزند شما بالای ۱۰ سال دارد، در صورتی همراهی نکردن والدین، باید فردی را به عنوان کاستودین فرزندتان در کانادا معرفی کنید.


شرایط تحصیل در کانادا

 

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,778
امتیاز واکنش
10,800
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
45 روز 9 ساعت 15 دقیقه
نویسنده این موضوع
از آنجا که تای و آفیسر نقش مهمی در صدور ویزای تحصیلی کانادا دارند، در ادامه در مورد آنها توضیح می‌دهیم:
تای چیست؟

منظور از تای (Tie) در مهاجرت، گره است. تای یا همان گره به وابستگی های شما به کشور خودتان می‌گویند. مثلا اگر بگوییم که تای شما با ایران ضعیف است یعنی پس از ترک کشور، پیوند محکمی برای بازگشت به کشور ایران را ندارید.

حالا که با تای برای ویزای کانادا آشنا شدید، با مفهوم بعدی هم آشنا شوید: Balance of Ties

هر وقت صحبت از بالانس تای می‌شود یاد ترازو بیفتید. در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید که در یک کفه ترازو پیوندهای شما با محل زندگی خودتان (فرضی ایران) و در کفه دیگر پیوندهای شما با کانادا وزن شده‌اند. کدام کفه سنگین تر است؟ این پاسخ سوال تای است.

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا چگونه است؟
سن یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در اخذ ویزا تحصیلی کانادا است. بین سن و مقطع تحصیلی پذیرش شده باید رابـ*ـطه منطقی وجود داشته باشد. هر چقدر تناسب بین سن و مقطع تحصیلی پذیرش شده بیشتر باشد، شانس اخذ ویزا هم افزایش می‌یابد اما هر چقدر سن به نسبت مقطع تحصیلی بالاتر باشد، شانس اخذ ویزا کاهش می‌یابد.
برای مثال، فردی ۲۵ ساله که برای مقطع کارشناسی ارشد پذیرش گرفته و برای ویزا اقدام می‌کند نسبت به فردی ۴۵ ساله که او هم برای مقطع فوق لیسانس پذیرفته شده، شانس ویزایش بیشتر است.

تمکن مالی
برای ویزای تحصیلی کانادا باید حداقل به اندازه یک سال شهریه تحصیل و یک سال هزینه زندگی در کانادا، تمکن بانکی ارائه دهید که برای سال ۲۰۲۳ به طور میانگین بین ۲۵ تا ۴۵ هزار دلار کانادا است. در بخش بعدی مقاله اطلاعات کاملتری در خصوص تمکن مالی ارائه خواهیم داد.

هزینه استخدام وکیل مهاجرت
در صورت تمایل به کمک گرفتن از وکیل مهاجرت برای انجام ویزای تحصیلی کانادا به طور میانگین باید بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار پرداخت کنید. البته این مبالغ بسته به تجربه کاری و شهرت وکیل می‌تواند متفاوت باشد. همچنین در صورت همراهی همسر و فرزندان باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟
در پاسخ به این سوال توضیح دهیم که طبق قانون اداره مهاجرت کانادا شما باید حداقل توانایی ساپورت یک سال هزینه تحصیل و یک سال هزینه زندگی در کانادا را داشته باشید که به طور میانگین بین ۲۵ تا ۴۵ هزار دلار است. طبیعتا اگر متاهل هستید باید هزینه‌های همراهان را نیز برای یک سال محاسبه کنید.

اما این تمکن مالی کانادا چطور محاسبه می‌شود؟
پاسخ خیلی ساده است. مبلغ شهریه یک سالتان را از نامه پذیرش تحصیلی کانادا یا از وب سایت مرکز آموزشی خارج کنید، سپس آن عدد را با هزینه یک سال زندگی در کانادا که در جدول پایین آمده، جمع بزنید. مثلا اگر شهریه شما سالیانه شانزده هزار دلار است و مجرد هستید و به استان بریتیش کلمبیا می روید، باید به این شکل محاسبه را انجام دهید:

۲۶,۰۰۰ = ۱۰,۰۰۰ + ۱۶,۰۰۰

بله بیست و شش هزار دلار حداقل پولی است که باید نشان دهید در حساب بانکی شما موجود است. طبیعتا این مبلغ هر چه بالاتر باشد اطمینان خاطر بیشتری به آفیسر میدهد که شما توانایی ساپورت خودتان را خواهید داشت. البته دقت کنید که مشخص باشد این پول از چه منبعی تامین شده است. پول شما نباید قرض یا بدهی یا وام باشد که در این موارد ایجاد حساسیت خواهند کرد.

منبع: مقاله مرتضی هماپور


شرایط تحصیل در کانادا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا