خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
پزشک جادوگر (که همچنین به نام دکتر جادوگر نیز گفته می‌شود) در اصل نوعی شفادهنده بود که بیماری‌هایی را درمان می‌کرد که اعتقاد بر این است که ناشی از جادوگری است. این اصطلاح در حال حاضر بیشتر برای اشاره به شفادهنده‌ها به کار می‌رود، به ویژه در مناطقی که از شفای سنتی به جای طب معاصر استفاده می‌کنند. اغلب برای شکستن نفرین‌های شرط بندی استفاده می‌شود.

معنی اصلی این اصطلاح

در معنای اصلی آن، پزشکان جادوگر دقیقاً خود جادوگر نبودند، بلکه افرادی بودند که برای محافظت از دیگران در برابر جادوگری داروهایی داشتند.

شرایط ناشی از جادوگری حوزه تخصص آنها بود، همانطور که در این گزارش خبری 1858 از انگلستان شرح داده شده است:

پدر و مادر دختر به مردی حیله‌گر به نام بورل، ساکن کاپفورد، که مدت‌ها نام "جادوگر شمال" را یدک می‌کشد، مراجعه کردند: اما مورد او شخصیتی عجیب و غریب داشت که مهارت او را برای انحلال گیج می‌کرد. در طلسم، درخواست بعداً برای یک جادوگر به نام مورل، ساکن هادلی، اسکس، انجام شد، که متعهد شد درمان را انجام دهد و یک بطری دارو بدهد و فراموش نکرد که برای آن 3 ثانیه شارژ کند. روز 6 دی، و قول داد که عصر دوشنبه با "جادوگر پیر" خانم مول دیدار کند و به هنرهای ظریف او پایان دهد... ...خبر انتظار آمدن دکتر جادوگر بسیار گسترده شد. و در عرض، و حدود ساعت هشت کمتر از 200 نفر در نزدیکی کلبه خانم مول جمع شده بودند تا شاهد قدرت های ماوراء طبیعی جادوگر هادلی باشند.


در اروپا

فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد بیان می‌کند که اولین رکورد استفاده از این اصطلاح در سال 1718، در اثر فرانسیس هاچینسون، An Historical Essay about Witchcraft, with Observations on Matters of Fact بود. تلاش برای پاک کردن متون کتاب مقدس، و رد کردن اشتباهات مبتذل در مورد آن نقطه. هاچینسون این عبارت را در فصلی در دفاع از یک زندانی که متهم به جادوگری بود، استفاده کرد، با این ادعا که خود "دکتر جادوگر" کسی بود که از جادو استفاده می‌کرد:

دوروتی دورنت که با یک دکتر جادوگر بوده است، به سوگند اذعان می کند که به توصیه او، پتوی کودکش را در دودکش آویزان کرد، شبانه یک وزغ را در آن پیدا کرد، آن را در آتش گذاشته و نگه داشته است. در آنجا صدای بزرگ و وحشتناکی ایجاد کرد و مانند باروت برق زد و مانند یک تپانچه خاموش شد و سپس نامرئی شد و به این دلیل زندانی به طرز تاسف باری سوخت و سوخت.

کتاب چارلز مکی ، هذیان‌های مردمی فوق‌العاده و جنون جمعیت ، که برای اولین بار در سال 1841 منتشر شد، گواهی بر اعتقاد به پزشکان جادوگر در انگلستان در آن زمان است.


دکتر جادوگر

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ZaHRa، Morad و YeGaNeH

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
در شمال انگلستان، خرافات تا حد غیرقابل تصوری باقی مانده است. لنکاوی سرشار از پزشکان جادوگر است، مجموعه‌ای از لات‌ها، که وانمود می‌کنند بیماری‌های ایجاد شده توسط شیطان را درمان می‌کنند. اعمال این افراد شایسته را می‌توان با مورد زیر مورد قضاوت قرار داد، که در «اصلاح‌طلبان هرتفورد» در 23 ژوئن 1838 گزارش شده است. جادوگر مورد اشاره بیشتر با نام مرد حیله‌گر شناخته می‌شود و دارای یک تمرین بزرگ در شهرستان های لینکلن و ناتینگهام. به گفته نویسنده کتاب «اصلاح‌طلبان»، این فرد فریبنده که نامش ذکر نشده است، حدود دو سال بود که به یک آبسه دردناک مبتلا بود و بیش از یک آقای پزشکی بدون تسکین برای او تجویز کرده بود. برخی از دوستانش، نه تنها در روستای خود، بلکه در همسایگان، از او خواسته بودند تا با پزشک جادوگر مشورت کند. زیرا آنها متقاعد شده بودند که او تحت تأثیر شیطانی قرار دارد. او موافقت کرد و همسرش را نزد مرد حیله گر که در نیو سنت سویتینز در لینکلن زندگی می کرد فرستاد. این شیاد نادان به او اطلاع داد که بی نظمی شوهرش از سوی همسایه های همسایه اش است که از طلسمات خاصی برای این منظور استفاده کرده بودند. با توجه به توصیفی که او از این فرآیند ارائه کرد، به نظر می رسد که همان چیزی است که دکتر فیان و گلی دانکن برای کار وای بر شاه جیمز به کار گرفتند. او اظهار داشت که همسایه‌ها با علاقه‌مند جادوگری که به او اشاره کرد، مقداری موم برداشتند و آن را قبل از آتش به شکل شوهرش درآوردند، تا جایی که می‌توانستند نماینده او باشند. سپس تصویر را با سنجاق از هر طرف سوراخ کردند - دعای خداوند را به عقب تکرار کردند. و به شیطان دعا کرد که نیش خود را به شخصی که آن شخصیت نشان می دهد ببندد، همانطور که آنها آن را با سنجاق سوراخ کردند. برای خنثی کردن اثرات این فرآیند شیطانی، پزشک جادوگر داروی خاصی را تجویز کرد و یک طلسم را در کنار بدن، در قسمتی که بیماری اساساً در آن قرار داشت، استفاده کرد. بیمار باید مزامیر 109 و 119 را هر روز تکرار کند وگرنه درمان مؤثر نخواهد بود. هزینه ای که او برای این مشاوره ادعا کرد، یک گینه بود. یا درمان موثر نخواهد بود. هزینه ای که او برای این مشاوره ادعا کرد، یک گینه بود. یا درمان موثر نخواهد بود. هزینه ای که او برای این مشاوره ادعا کرد، یک گینه بود.

در آفریقا

در جنوب آفریقا، درمانگران سنتی به نام سانگوما شناخته می‌شوند. فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد بیان می‌کند که اولین استفاده از اصطلاح "دکتر جادوگر" برای اشاره به شمن‌های آفریقایی (یعنی پزشکان ) در سال 1836 در کتابی توسط رابرت مونتگومری مارتین بود.

در نپال و شمال شرقی هند

جاکری ( نپالی : झाक्री ) کلمه نپالی برای شمن است. گاهی اوقات به طور خاص برای تمرین‌کنندگان شمنیسم نپالی، مانند آنچه در میان مردم تامانگ و ماگارها انجام می‌شود، محفوظ است. همچنین در ایالت‌های سیکیم و بنگال غربی هند که هم مرز با نپال هستند استفاده می‌شود.

شمنیسم جاکری در میان گروه‌های قومی متعدد نپال و شمال شرقی هند از جمله لیمبو، رای، سانوار، شرپا، کامی، تامانگ، گورونگ، ماگارس، لپچا و خاس انجام می‌شود. اعتقاد به ارواح رایج است، بنابراین ترس از تسخیر روح نیز وجود دارد. برخی از کلمات بومی برای جاکری عبارتند از phedangbo در زبان لیمبو، maangpa یاnakchyong در Khambu، و boongthing در Lepcha.

جاکری‌ها در مراسم عروسی، تشییع جنازه و برداشت محصول مراسمی را انجام می‌دهند. آنها بیماری ها را تشخیص داده و درمان مي‌کنند. اعمال آنها تحت تأثیر آیین هندوئیسم، بودیسم تبتی، مون و مناسک بون است.

حتی در حال حاضر گروه‌های قومی بومی آسام، شمال شرقی هند (به ویژه در منطقه مایونگ و سایر مناطق روستایی) دارای پزشکان شمنیست هستند که با استفاده از جادوگری و همچنین جادوگری و جادوی سیاه بیماری‌ها را درمان می‌کنند که این منطقه زمانی به آن شهرت داشت. شمن‌ها و انسان‌های پزشکی مشابه در میان جوامع بومی در سراسر مناطق روستایی شمال شرقی هند رواج دارند.

منبع: ویکی‌پدیا


دکتر جادوگر

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ZaHRa و Morad
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا