خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
IMG_20230630_011445_721.jpeg
سیجیل ( / ˈ s ɪ dʒ ɪ l / ) نوعی نماد است که در جادو استفاده می شود . این اصطلاح معمولاً به امضای تصویری یک خدا یا روح اشاره دارد . در استفاده مدرن، به ویژه در زمینه جادوی آشوب ، سیگیل به نمایش نمادین نتیجه مطلوب تمرین‌کننده اشاره دارد.

IMG_20230630_011447_155.jpeg

72 مهر از کلید کوچک سلیمان

حداقل از دوران نوسنگی استفاده از نمادها برای اهداف جادویی یا مذهبی رایج بوده است . [ نیازمند منبع ] اصطلاح sigil از کلمه لاتین sigillum (شعر sigilla یا sigils ) گرفته شده است، به معنی " مهر " است.
در جادوی قرون وسطی، اصطلاح سیگل معمولاً برای اشاره به نشانه‌های غیبی استفاده می‌شد که نشان دهنده فرشتگان و شیاطین مختلفی بود که تمرین‌کننده ممکن بود آنها را احضار کند. کتاب‌های آموزشی جادویی که گریمور نامیده می‌شوند، اغلب صفحاتی از چنین سیگل‌هایی را فهرست می‌کنند. یک لیست به خصوص معروف در کلید کوچک سلیمان است که در آن نشانه های 72 شاهزاده سلسله مراتب جهنم برای استفاده جادوگر آورده شده است. برخی از آن‌ها این گونه سیگل‌ها را معادل نام واقعی روح می‌دانند و به این ترتیب قدرت کنترل موجودات را به جادوگر می‌دهند.


IMG_20230630_012734_839.jpeg

گزیده‌ای از Sefer Raziel HaMalakh که شامل سیگل‌های جادویی مختلف (یا סגולות، segulot ، به عبری ) است.
یک روش متداول برای ایجاد سیسیل ارواح خاص استفاده از kameas بود ، یک مورد استفاده خاص از مربع های جادویی - نام ارواح به اعداد تبدیل می شد که سپس روی مربع جادویی قرار می گرفتند. سپس مکان ها توسط خطوط به هم متصل شدند و یک شکل انتزاعی را تشکیل دادند.
کلمه sigil [...] سابقه طولانی در جادوی غربی دارد. اعضای طلوع طلایی کاملاً با آن آشنا بودند ("با ترکیب حروف، رنگ‌ها، نسبت‌ها و ترکیب آنها، می‌توانید تصویر تلسماتیکی از یک نیرو بسازید. سپس Sigil برای ردیابی جریانی به خدمت شما خواهد آمد. نیروی عنصری خاصی را وارد عمل می کند») و در ساخت طلسم ها از آن استفاده می‌شد. سیگل مانند امضا یا نشانه ای از موجودات غیبی بود.


سیجیل

 
آخرین ویرایش:
  • عالی
Reactions: YeGaNeH

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
آستین عثمان یدکی

آستین عثمان اسپار (1886-1956) ، هنرمند و غیب‌شناس ، روش منحصربه‌فرد خود را برای ایجاد و استفاده از سیجیل‌ها توسعه داد که تأثیر زیادی بر غیبت مدرن داشته است. اسپیر با رویه قرون وسطایی استفاده از اینها موافق نبود و استدلال می‌کرد که چنین موجودات فراطبیعی صرفاً در ناخودآگاه عقده‌هایی هستند و می‌توانند به طور فعال از طریق فرآیند سیجیل‌سازی ایجاد شوند.

تکنیک Spare به سنگ بنای جادوی آشوب تبدیل شد.همچنین بر هنرمند بریون گیسین ، که با ترکیب روش سیگیل Spare با شکل سنتی مربع‌های جادویی آزمایش کرد، تأثیر گذاشت:

مربع‌های جادویی خوشنویسی یکی از تکنیک‌هایی بود که بیشتر توسط گیسین به کار می‌رفت. او یک نام یا یک ایده را به یک "گلیف" کاهش می داد و سپس روی کاغذ از راست به چپ می نوشت، کاغذ را می چرخاند و دوباره همین کار را انجام می داد و به همین ترتیب کاغذ را به دور و اطراف می چرخاند تا یک شبکه چند بعدی ایجاد کند. همین تکنیک ها و قصد کارکردی آگاهانه در نقاشی های او نیز نفوذ کرده است. به معنای واقعی، هر چیزی که او خلق کرد یک عمل جادویی بود.

جادوی آشوب

در جادوی آشوب ، به دنبال Spare، sigil ها معمولاً به روشی منظم با نوشتن یک قصد ایجاد می شوند، سپس حروف عبارت را متراکم می کنند تا نوعی مونوگرام را تشکیل دهند . جادوگر هرج و مرج سپس از حالت عرفانی برای "راه اندازی" یا "شارژ کردن" سیگل استفاده می کند - اساساً ذهن خودآگاه را دور می زند تا میل را در ناخودآگاه کاشته کند. به نقل از ری شروین:

شعبده باز تمایلی را تصدیق می کند، نمادهای مناسب را فهرست می کند و آنها را به شکل یک علامت به راحتی قابل تجسم مرتب می کند. او با استفاده از هر یک از تکنیک‌های عرفانی، سیگل را تقویت می‌کند و سپس، به زور اراده، آن را به ناخودآگاه خود پرتاب می‌کند، جایی که سیژیل می‌تواند بدون محدودیت میل شروع به کار کند.
پس از شارژ سیگیل، باید تمام حافظه آن را سرکوب کرد. به قول اسپار، باید "تلاش عمدی برای فراموش کردن آن" وجود داشته باشد.

در جادوی آشوب مدرن، وقتی مجموعه‌ای از افکار، خواسته‌ها و نیات چنان سطحی از پیچیدگی را به دست می‌آورد که به نظر می‌رسد به‌طور مستقل از آگاهی شعبده‌باز عمل می‌کند، گویی موجودی مستقل است، از چنین مجموعه‌ای به عنوان خدمتگزار یاد می‌شود. هنگامی که چنین موجودی به اندازه‌ای بزرگ شد که مستقل از هر فرد، به‌عنوان شکلی از «ذهن گروهی» وجود داشته باشد، از آن به‌عنوان egregore یاد می‌شود.

بعدها شعبده بازان هرج و مرج تکنیک پایه سیگیل سازی را گسترش دادند. گرانت موریسون اصطلاح hypersigil را ابداع کرد تا به یک اثر هنری بسط یافته با معنای جادویی و قدرت اراده اشاره کند که با استفاده از فرآیندهای اقتباسی از sigilization ایجاد شده است. مجموعه کتاب‌های کمیک آن‌ها نامرئی‌ها به‌عنوان یک ابرسیجیل در نظر گرفته شده بود. موریسون همچنین استدلال کرده است که آرم‌های شرکت‌های مدرن مانند « طاق‌های طلایی مک‌دونالد ، نایک swoosh و امضای ویرجین » نوعی علامت ویروسی هستند:

سیگل های شرکتی فوق العاده پرورش دهندگان هستند. آنها به فضای تخیلی بدون علامت حمله می کنند. آنها به میدان سرخ حمله می‌کنند ، خیابان‌های بداخلاق تبت را هجوم می‌آورند، خودشان را به مدل مو می‌کشند. آنها در سراسر لباس پرورش می یابند، مردم را به احتکار تبلیغاتی تبدیل می کنند... لوگو یا نام تجاری، مانند هر علامت دیگری، یک تراکم، یک فراخوان فشرده و نمادین از دنیای میل است که شرکت قصد دارد آن را نمایندگی کند... والت دیزنی مدت ها درگذشت . پیشتر، اما نشانه‌های او، آن امضای آشنا و کارتونی ، همچنان پابرجاست و وزن گسترده‌ای از معانی، تداعی‌ها، نوستالژی و اهمیت خود را به دوش می‌کشد.

منبع: ویکی‌پدیا


سیجیل

 
  • عالی
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا