خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,365
امتیاز واکنش
51,314
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع

مواد لازم رب نارنج
نارنج15 کیلوگرم
دستور پخت رب نارنج
مرحله اول
برای تهیه رب نارنج خوشمزه به روش شمالی نارنج ها را با دقت هر چه تمام تر و با دست دانه به دانه بشویید، تاکید ما برای شستن دقیق آن به این خاطر است که کشاورزان برای دفع آفات و حشراتی که بر روی نارنج ها می نشینند.

مرحله دوم
و یا برای جلوگیری از سرما زدگی و مواردی از این قبیل، از سموم بسیار قوی ای برای دفع این آفات استفاده می کنند. در ادامه برای گرفتن عصاره نارنج ها ابتدا باید آنها را به صورت دو قاچ از وسط نصف کنیم.

مرحله سوم
برای آبگیری نارنج به سلیقه خود می توانیم با روش دستی یا با استفاده از دستگاه های آب میوه گیری، نارنج ها را آب بگیرید و سپس با دقت از یک صافی بگذاریند تا تخمه های نارنج درون آب باقی نمانند، چون طعم رب را خراب می کنند

مرحله چهارم
در این مرحله آب نارنج را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد. در این بین هر چند دقیقه یک بار آب نارنج را کمی هم می زنیم، تا زمانی که به نقطه جوش برسد.

مرحله پنجم
حالا باید زمان بدهیم تا آب نارنج تبخیر شود و عصاره آن به غلظت مناسب برسد. نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که رب نارنج را نباید بیش از اندازه روی حرارت قرار دهیم، چون بیش از حد غلیظ می شود.

مرحله ششم
غلیظ شدن زیادی رب باعث می شود که طعم سوختگی و تلخی بگیرد. در پایان رب اماده شده را درون یک ظرف مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود، سپس درب ظرف را می بندیم و در یخچال قرار می دهیم.
***

مواد لازم رب انار
انار8 کیلوگرم
نمک1 قاشق چایخوری
دستور پخت رب انار
مرحله اول
برای تهیه رب انار سنتی ابتدا انارها را می شوییم و از وسط نصف می کنیم و آن ها را دانه می کنیم و بعد داخل پارچ مخلوط کن می ریزیم و پوره شده تحویل می گیریم. سپس صافی را روی قابلمه ای قرار می دهیم.

مرحله دوم
سپس انارها را داخل صافی می ریزیم و با کفگیر آن ها را فشار می دهیم تا آب موجود در انارها از صافی رد شود و داخل قابلمه بریزید، بعد با دست دانه های انار را فشار می دهیم تا آب آن ها کاملا گرفته شود.

مرحله سوم
بعد قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم تا بجوش بیاید.آب انار ابتدا که روی حرارت در حال جوشیدن است کف می کند،آن کف را تا حد ممکن با کفگیر می گیریم و در بشقابی می ریزیم و اجازه می دهیم تا آب انار بجوشد و غلیظ شود.

مرحله چهارم
سپس گه گاهی اواخر پخت آب انار را هم می زنیم تا ته نگیرد، چون باعث می شود طعم رب انار خراب شود. زمانی که رب انار به غلظت مطلوب رسید، نمک را به رب انار اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا نمک با رب انار به خوبی ترکیب شود.

مرحله پنجم
در پایان پخت حرارت را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم تا رب خنک شود. توجه داشته باشید که هر هشت کیلو انار با کیفیت به ما 1 کیلو رب انار می دهد. بعد از سرد شدن در شیشه درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.نوش جان

خوشرنگ تر شدن رب انار
یکی از دلایل مهم خوشرنگ تر شدن رب انار این است که باید در ظرفی رب انار را درست کنیم که جای کافی داشته باشد. به همین دلیل حتما از قابلمه ای باید استفاده کنیم که حجمش حداقل دو برابر مقدار انار باشد.

هر کیلو انار چقدر رب می دهد؟
یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است در مورد تهیه رب انار داشته باشید این است که برای تهیه 1 کیلوگرم رب انار به چه مقدار انار احتیاج داریم. مهم ترین نکته در این مورد این است که از چه نوع اناری استفاده کنیم.
در صورتی که انار درجه یک پر آب و پوست نازک استفاده کنیم از 7 تا 8 کیلوگرم انار می توانیم 1 کیلو رب انار بگیریم و در صورتی که انار با کیفیت معمولی باشد، هر 10 تا 12 کیلوگرم انار 1 کیلوگرم رب انار می دهد.

منبع:چی‌شی


رب انار و رب نارنج

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا