خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,507
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
کاربرد رنگ اکریلیک در رشته‌های مختلفی به اثبات رسیده است. اکریلیک از جمله رنگ‌هایی است که در طی چند سال اخیر به دلیل داشتن رنگ‌دانه‌هایی با غلظت رنگی بالا و پوشانندگی عالی برای رنگ‌آمیزی و زیباسازی سطوح کم تا وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه کارایی بالای این محصول باعث شده است تا میزان استفاده از رنگ‌های دیگر به‌شدت کاهش پیدا کند.

درواقع این محصول به سبب داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود توانسته نقش بسزایی در زیبایی هر چه بیشتر فعالیت‌های هنری داشته باشد. در این مطلب به بررسی اینکه کاربرد رنگ اکریلیک چیست و برای انجام چه‌کارهایی از این محصول استفاده می‌شود، می‌پردازیم. برای دانستن اطلاعی در خصوص رنگ اکریلیک و کاربرد آن می‌توانید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کاربرد رنگ اکریلیک در نقاشی
کاربرد رنگ اکریلیک در دنیای نقاشی بسیار گسترده است. یکی از تأثیرگذارترین عواملی که موجب زیبایی نقاشی می‌شود، رنگ است. رنگ‌ها به شکل‌های متنوعی مانند گواش، مداد رنگی، آبرنگ، رنک اکریلیک باعث زیبایی طرح می‌شوند؛ اما امروزه کاربرد رنگ اکریلیک در نقاشی نسبت به سایر لوازم هنری بیشتر است. دلیل کاربرد این رنگ‌ها انعطاف‌پذیری بالای آن است که باعث شده است از این محصول برای نقاشی در سطوح مختلفی چون سنگ، چوب، بوم، شیشه، سفال، مقوا و…به راحتی استفاده نمایند. کار با استفاده از رنگ اکریلیک بسیار آسان است و حتی افرادی که در سطح ابتدایی رشته نقاشی هنر فعالیت دارند، می‌توانند با استفاده از رنگ‌های جذاب اکریلیک طرح‌های زیبایی را نقاشی کنند.

کاربرد رنگ اکریلیک روی پارچه
در دنیای امروز برخلاف گذشته به‌جای استفاده از پارچه‌های طرح‌دار، از پارچه‌های ساده در تهیه لباس و…استفاده می‌شود و برای خارج شدن لباس از حالت ساده، طراحان حرفه‌ای و دوره‌دیده از رنگ‌های اکریلیک برای کشیدن طرح روی پارچه استفاده می‌کنند. با استفاده از رنگ اکریلیک می‌توان طرح‌های متنوعی را روی پارچه ایجاد کرد. پوشانندگی بالای رنگ‌های اکریلیک باعث شده است که رنگ‌ها روی پارچه از غلظت رنگ بالایی برخوردار باشند و باعث جذابیت بیشتر طرح شوند و برخی از افراد نگران پاک شدن رنگ اکریلیک روی پارچه هستند که در پاسخ به نگرانی این افراد باید بگوییم که رنگ‌های اکریلیک اگرچه بر پایه آب هستند، اما در برابر آب بسیار مقاوم و به‌راحتی از بین نمی‌روند.


نقاشی روی شمع، شمع آرایی

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,507
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
کاربرد رنگ اکریلیک در رزین
یکی از زیباترین فعالیت‌های هنری که امروزه در سراسر دنیا بسیارترند شده است، ساخت محصولات متنوعی چون میز، صندلی، بشقاب، ساعت و…با استفاده از رزین است. رزین یکی ماده شفاف و زیبا برای تولید محصولات مختلف است که استفاده از آن به دانش بالایی نیاز دارد. رنگ اکریلیک و کاربرد آن برای زیباسازی طرح‌های رزینی باعث شده است تا این حرفه از جذابیت منحصربه‌فردی برخوردار باشد.

با استفاده از رنگ‌های اکریلیک می‌توان طرح‌های بسیار جذاب و خارق‌العاده‌ای را در رزین ایجاد کرد. ارغوانی، آبی، سفید، مشکی، طلایی چند رنگ اکریلیک پرکاربرد در صنعت رزین هستند. قیمت مناسب و غلظت این رنگ‌ها موجب شده است تا بتوان با حداقل مقدار رنگ، طرح‌های زیبایی را در کارهای رزینی به وجود آورد.

کاربرد رنگ اکریلیک در هنر
کاربرد رنگ اکریلیک در دنیای هنر بسیار متنوع است. درواقع هنر، حرفه‌ای گسترده است که شاخه‌های مختلفی را در برمی‌گیرد. نقاشی روم بوم، شیشه، سفال، سنگ و…چند نمونه از کارهای هنری هستند که از طریق رنگ‌های اکریلیک می‌توان طرح‌های زیبا و متنوعی را روی آن‌ها ایجاد کرد. ویژگی‌های منحصربه‌فرد رنگ‌های رنگ اکریلیک موجب شده است که این محصول به‌عنوان یکی از پرکاربردترین رنگ‌ها در دنیای هنر شناخته شود. تنوع بی‌نظیر رنگ، قابلیت رقیق شدن بالای آب، سرعت‌بالا در خشک شدن، پیگمنت رنگی جذاب و…از مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده است این رنگ تا این حد از کارایی بالایی برخوردار باشد.

قطعاً یکی از بیشترین کاربرد رنگ ‌های اکریلیک، نقاشی روی شیشه یا ویترای است. ویترای یکی از هنرهای زیبا و نسبتاً آسان در دنیا است که با استفاده از رنگ، طرح‌های زیبای هنری روی شیشه نقاشی می‌شوند و رنگ اکریلیک بهترین رنگ برای نقاشی روی شیشه است؛ زیرا این رنگ به‌سرعت خشک می‌شود و از قدرت ترکیب رنگ بالایی برخوردار است.

امروزه نقاشی روی شیشه یا ویترای به‌عنوان یکی از زیباترین کارهای هنری معرفی می‌گردد که استفاده از رنگ‌های اکریلیک باکیفیت به سبب جلا دهندگی و شفافیت بالا توانسته است تأثیر بسزایی در جذابیت کار داشته باشد. کسانی‌که در حوزه نقاشی روی شیشه فعالیت می‌کنند، می‌توانند رنگ‌های مورد نیاز خود را از طریق لـ*ـذت نقاشی خریداری کنند. فروشگاه وسایل نقاشی لـ*ـذت نقاشی معروف‌ترین و معتبرترین رنگ‌های دنیا را با ضمانت اصالت کالا و باقیمت مناسب به فروش می‌رساند.

کاربرد رنگ اکریلیک در شمع سازی
امروزه یکی از موارد کاربرد رنگ اکریلیک، در شمع‌سازی است. در طی چند سال اخیر شمع‌ها به‌عنوان یک اکسسوری جذاب و یک ابزار برای دور کردن احساسات منفی در فنگ‌شویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین جهت شمعها در رنگ‌ها و اشکال مختلفی تهیه می‌شوند و رنگ‌های اکریلیک به دلیل تنوع رنگی بالایی که دارند، برای رنگ‌دهی به شمع‌ها معرفی می‌شوند و کافی است تا اطلاعات کمی در رابـ*ـطه ‌با ترکیب رنگ‌ها و ایجاد رنگ‌های جدید بدانید. آن‌گاه می‌توانید متنوع‌ترین رنگ‌ها را در طیف گسترده‌ای برای شمع‌سازی و رنگ‌دهی به شمع‌ها استفاده کنید. رنگ‌های اکریلیک به سبب تولید نکردن گازهای سمی برای شمع‌سازی مناسب هستند و باعث به خطر افتادن سلامت انسان و محیط‌ زیست نمی‌شوند.


نقاشی روی شمع، شمع آرایی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,507
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
در این مقاله با برخی از روش های شمع‌ آرایی منزل آشنا خواهید شد و با ایده گرفتن از این روش ها می توانید، دست به کار شوید و روش های جدیدی را برای شمع‌آرایی منزلتان امتحان کرده و دکوراسیون خاص و جذابی را ایجاد کنید. با این کار عشق و صمیمیت خاصی را نیز به خانه تان خواهید ببخشید. درست است که شمع‌آرایی روشی ساده و راحتی است اما تاثیر زیادی بر دکوراسیون داخلی دارد و با توجه به مدل های مختلف و جذاب و لوکسی که در بازار موجود می باشد، برای تزئین قسمت های مختلف خانه، متوانید از آنها کمک بگیرید. برخی از مدل ها نیز در بازار موجود می باشند که واقعا نیازی به تزئین کردن ندارند و می توانید با طرح و رنگ خاصی که دارند، آنها را با دکور منزلتان ست کنید. یکی از این شمعهای زیبا، شمعهای پیرکس است که برای آشنایی بیشتر و روش استفاده از آنها می توانید، مقاله” شمع پیرکس چیست؟” را مطالعه نمایید.
نکته دیگر که توجه به آن حائز اهمیت است، توجه به رنگ و کاربرد هر یک از شمعهاست. با علم به این موضوع می توانید استفاده بهتری از آنها داشته باشید. لذا برای شناخت بیشتر آنها می توانید به مقاله ای با عنوان ” شناخت انواع شمع ” مراجعه نمایید و ضمن آشنایی با هر یک از آنها از کاربردهای آنها نیز مطلع شوید.

علاوه بر همه این موارد، شمعها اگر چه ظاهر زیبا و چشم نوازی دارند، اما از آنها برای دور کردن انرژی منفی نیز می توانید استفاده کنید. آنها واقعا سبب افزایش انرژی مثبت می شوند و حتی حالت های معنوی را نیز به وجود می آورند. در ضمن برخی از شمعها، معطر هستند و عطر و بوی خاصی دارند. لذا می توانید از آنها در جشن ها و مهمانی ها نیز استفاده کنید و فضا را شیک تر و خاص تر از همیشه کنید. با این کار حس و حال خوبی به مهمان ها خواهید بخشید و مهمانی شیک و دلچسبی را تجربه خواهند کرد. می توانید هر بخشی از فضای خانه را با عطری خاص آکنه کنید و با این کار، ویژگی متفاوتی به فضاهای مختلف بدهید. اما ” نکات استفاده از شمع های معطر ” را نیز باید بدانید تا نتیجه مطلوب برایتان حاصل شود. و اما با ما همراه باشید تا به سراغ برخی از روش های شمع‌آرایی در منزل برویم.


نقاشی روی شمع، شمع آرایی

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,507
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
استفاده از جام‌ های شیشه ای:

استفاده از جام های شیشه ای نیز روش جالبی است که حتما آن را امتحان کنید. جام را وارونه کنید و داخل آن از گلهای زیبا، میوه ها و … هر شی تزئینی دیگر استفاده کنید و در کف آن نیز، شمع مورد نظرتان را قرار دهید. این روش ایده جالبی برای تزئین سفره هفت سین نیز می تواند باشد و شما می توانید به راحتی با هفت جام وارونه و هفت شمعی که به سلیقه خودتان انتخاب می کنید، سفره هفت سینتان تزئین کنید.

جام‌ های شیشه ای برای تزئین شمع

استفاده از ظرف شیشه ای پر از آب:

درون یک ظرف پیرکس یا شیشه ای، گل یا صدف های زیبا و یا هر شی تزئینی دیگر، قرار دهید و سپس روی آن آب ریخته و شمعی را روی آب بگذارید. شناور شدن آن، زیبایی خاصی دارد که توصیه می شود که حتما آن را امتحان کنید.

استفاده از ظرف شیشه ای پر از آب برای تزئین شمع

استفاده از قفس پرنده:

اگر قفس پرنده در خانه دارید که بلااستفاده است. از آن برای تزئین منزلتان استفاده کنید. برای این کار می توانید شمع‌ های استوانه ای در سه سایز متفاوت را با رنگ دلخواه انتخاب کنید و قفس ساده را تبدیل به یک شی زیبا و دکوراتیو نمایید.

استفاده از قفس پرنده برای تزئین دکور

استفاده از شمعهای وارمر:

شمع های وارمر در اندازه های کوچک و به شکل دایره ای و ارتفاع کمی دارند و داخل کاورهایی با روکش آلومینیومی قرار گرفته اند. در فروشگاه برف پاییزه این مدل شمع ها با کاور پلی کربنات به فروش می رسند و ویژگی خوب آنها این است که تلالو بیشتری نسبت به کاپ های فلزی دارند. این شمع‌ها علاوه بر گرم نگهداشتن غذا و دمنوش های مختلف، گزینه خوبی برای دیزاین عاشقانه اتاق خواب می باشند.

استفاده از مروارید:

مروارید یکی از لوازم تزئینی زیبایی است که برای شمع‌آرایی بسیار مناسب است. با مروارید می توان طرح های خاصی روی شمعهای قالبی ساده ایجاد کرد. تزئین جا شمعی‌های شیشه ای نیز با مروارید خیلی راحت است. می توانید از سیم های ساده انعطاف پذیر استفاده کنید و مروارید ها را از آن رد کرده و آن را به دور جا شمعی مورد نظرتان بپیچید. شما در واقع با استفاده از لوازم ساده و کم هزینه می توانید این کار خلاقانه را انجام دهید.

شمع ‌آرایی با مروارید

استفاده از میوه های خشک و آجیل:

استفاده از میوه های خشک و آجیل برای تزئین شمع واقعا خاص و منحصر به فرد است. این وسایل اگر چه بسیار ساده هستند اما نتیجه کار بسیار جالب و دوست داشتنی خواهد شد. حتما امتحان کنید.

شمع‌آرایی با میوه های خشک

استفاده از صدف:

صدف‌های بزرگی که بتوان شمع وارمر را درون آن جای داد را انتخاب کنید. این نوع دیزاین با وجود سادگی، واقعا فوق العاده به نظر می رسد.


نقاشی روی شمع، شمع آرایی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا