خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

nar550

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/2/23
ارسال ها
52
امتیاز واکنش
483
امتیاز
78
زمان حضور
1 روز 16 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
جروم برنر یک روانشناس مشهور در حوزه های مختلف روانشناسی به ویژه روانشناسی شناختی و آموزشی است. علت شهرت او به دلیل موارد زیر است:

روانشناسی شناختی در حوزه یادگیری

روانشناسی رشد

روانشناسی آموزشی در حوزه زبان

روانشناسی حقوقی

جروم سیمور برونر (1 اکتبر 1915 - 5 ژوئن 2016) یک روانشناس آمریکایی بود که در روانشناسی شناختی انسان و نظریه یادگیری شناختی در روانشناسی تربیتی سهم بسزایی داشت. برونر یک محقق ارشد در دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک بود. او در دانشگاه هاروارد، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه نیویورک تدریس و تحقیق کرده است.
برونر در اول اکتبر 1915 در شهر نیویورک از هرمان و رز برونر که مهاجر یهودی لهستانی بودند، به صورت نابینا (به دلیل آب مروارید) متولد شد. یک عمل جراحی بعد از 2 سال، بینایی او را بازیابی کرد. وی در سال 1937 لیسانس روانشناسی را از دانشگاه دوک و در سال 1939 کارشناسی ارشد روانشناسی دریافت کرد و در سال 1941 از دانشگاه هاروارد دکترای روانشناسی گرفت. در سال 1939 برونر اولین مقاله روانشناختی خود را در مورد تأثیر عصاره تیموس بر رفتار **** موش ماده منتشر کرد. در طول جنگ جهانی دوم، برونر در بخش روانشناسی جنگ کمیته نیروهای اعزامی متفقین در ستاد عالی تحت فرماندهی ژنرال دویت دی آیزنهاور خدمت می کرد و در مورد پدیده های اجتماعی- روانی تحقیق می کرد.
سال 1945 برونر به عنوان استاد روانشناسی به هاروارد بازگشت و به شدت درگیر تحقیقات در زمینه های روانشناسی شناختی و روانشناسی تربیتی بود. در سال 1972 برونر هاروارد را ترک کرد و در دانشگاه آکسفورد در بریتانیا تدریس کرد. در سال 1980 وی برای ادامه تحقیقات خود در روانشناسی رشد به ایالات متحده بازگشت. در سال 1991 برونر به دانشکده دانشگاه نیویورک (NYU) نقل مکان کرد، و در آنجا در دانشکده حقوق تدریس می کرد.

برونر به عنوان استادیار دانشکده حقوق NYU، مطالعه کرد که چگونه روانشناسی روی عمل حقوقی تأثیر می گذارد. در طول کار خود، برونر دکترای افتخاری را از دانشگاه ییل، دانشگاه کلمبیا، مدرسه جدید سوربن، ISPA Instituto Universitário و کالج ها و دانشگاه ها در مکان هایی مانند برلین و رم دریافت کرد و عضو آکادمی آمریکایی بود. برونر یکی از اعضای برجسته PSI CHI انجمن افتخار بین المللی روانشناسی است. او در اکتبر 2015، 100 ساله شد و در 5 ژوئن 2016 درگذشت.

منبع: مجله ای سنج


بیوگرافی جروم برونر | روانشناس

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: SelmA

nar550

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/2/23
ارسال ها
52
امتیاز واکنش
483
امتیاز
78
زمان حضور
1 روز 16 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
download-1.jpeg
download-2.jpeg
download-3.jpeg


بیوگرافی جروم برونر | روانشناس

 
  • تشکر
Reactions: SelmA
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا