خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
محله های معروف مالمو سوئد

مالمو سوئد شهری چند فرهنگی

سوئد که یکی از کشورهای محبوب اسکاندیناوی است بسیار به شما برای سفر پیشنهاد می شود و البته بازدید از مالمو، نیز جزو برنامه آن هایی می باشد که می خواهند سوئد را کشف کنند. مالمو سومین شهر بزرگ سوئد است که در جنوب این کشور و جنوبی‌ترین قسمت استان اسکونه جای گرفته است. مالمو پر از آدم هایی با فرهنگ های مختلف است و شهرت چند فرهنگی مالمو سوئد بدان معنی است که فرقی ندارد از چه محله ای بازدید می کنید، شما قرار است که با مردم مختلف روبرو شوید. این مردم دلیلی هستند که مالمو، جالب ترین شهر سوئد شناخته می شود. در ادامه با الی گشت باشید تا برخی از محله ها و خیابان های جذاب مالمو سوئد را بشناسیم.

ملان (Möllan)

مولان که محله بخصوصی برای تجربه چند فرهنگی است را می توان مالمو کوچک دانست. این شهر با داشتن هنر، سنت و زندگی جاری در آن قلب تپنده شهر شناخته می شود. این جا جایی است که شما می توانید غذاهای بین المللی که عاشقش می شوید را به همراه موسیقی خیابانی، فروشگاه های محلی و مردم جالبی پیدا کنید که می توانید ساعت ها در کنارشان خوش بگذرانید. بهترین راه برای برخوردار شدن از ملان پیاده روی درخیابان ها، دیدن مغازه ها و البته تست یک فلافل و یا … است.

لیمهم (Limhamn)

لیمهام در لبه دریا قرار گرفته است و محله نسبتا جدیدی است که از گذشته صنعتی شهر برخاسته و همچنان خانه های سنتی و جذابی دارد که خیابان‌های آن را پوشش می‌دهد. در حالیکه مردم زیبای مالمو را می بینید، این مکان برای دوچرخه سواری، دویدن و یا صرفا قدم زدن بسیار مناسب است. وقتی جایی را آرام تر و کم هیجان تر از محله های دیگر یافتید، باعث می شود که آن بهترین جا برای کمی ورزش کردن و دستیابی به آرامش باشد.

وسترا همنن (Västra Hamn)

خاص ترین محله در مالمو سوئد که جایزه هایی هم برده است، وسترا همنن است که آن هم از گذشته صنعتی شهر برخاسته است. بزرگ ترین اسکله جهان در سده ۱۹۶۰ در اینجا ساخته شد و امروزه به عنوان “شهر فردا” شناخته می شود. این جا نخستین ناحیه کربن خالص در اروپا است که از سیستم ذخیره انرژی آب حرارتی است که در زمستان خانه ها را گرم و در تابستان آن‌ها را سرد می کند. در برخی از رستوران ها و هتل های بزرگ در این محله مردم ثروتمند شهر را خواهید دید. این نیز جایی است که Turning Torso را پیدا خواهید کرد. برج پیچنده (Turning Torso) معروف شهر نیز در این محله قرار دارد.

گاملا استادن (Gamla Staden)

درست است که این منطقه، توریستی محسوب می شود اما شما می توانید لیلا تورگ (Lilla Torg)، قسمتی هیجان انگیز را در کنار چندی از بهترین بوتیک و رستوران های شهر داشته باشید. گاملا استادن که با تاریخ پر شده است بهترین مکان برای کشف مالمو سوئد است. پیشنهاد می شود که هر زمان که به این محله رفتید در یکی از رستوران هایی که صندلی هایی خارج از محیط بسته داره بنشینید و قهوه ای سفارش دهید.

ریبرسبورگ (Ribersborg)

ریبرسبورگ در نزدیکی قلعه مالماهوس قرار دارد که به خاطر معماری های زیبا و موقعی خوبی که در نزدیکی ساحل دارد بسیار معروف است. رستوران ها و فعالیت های مختلفی در این محله از مالمو سوئد نهفته است که می توانید از آن ها نظیر حمام های محلی ریبرسبورگ برخوردار شوید. بهترین راه برای برخوردار شدن از این محله این است که ابتدا در خیابان ها پرسه بزنید سپس به دریا روید و تنی به آب بزنید.

سیبارپ (Sibbarp)

پل سیبببورگ، درست در جنوب ساحل مشهور ریبرگسبورگ، دارای یک حمام آب گرم و شگفت انگیز و همچنین یک حس خنده دار است – مردم محلی به دلیل تعداد بچه هایی که در آنجا ایستاده اند، به آن حا خلیج کوچک می گویند. در این منطقه چند کلیسای زیبا و همچنین مکان‌هایی عالی برای خوردن یک میان وعده وجود دارد. خانه اپرا مالمو سوئد نیز در این منطقه دیده می شود.

آگستنبورگ (Augustenborg)

این آخرین محله مالمو سوئد است که تعمیرات اساسی شهر روی آن انجام شده است. به دنبال تلاش این شهر برای کسب اسم پایدار ترین محله محیط زیستی در اروپا، پروژه شهر دوستار طبیعت آگستنبورگ بازسازی‌هایی را روی ان انجام داده اند که نامی تحت عنوان سازگار با محیط زیست به خود بگیرد. این پروژه در سال ۱۹۹۸ آغاز شد و تقریبا یک دهه بعد، این ناحیه به ۱۵ خانه زیست محیطی تبدیل شده است که در آن‌ها تمام زباله‌ها به انرژی تبدیل می‌شوند. نکته: به برخی از هنرهای فوق العاده عالی که در اطراف خیابان ها و مناطق سبز پراکنده اند، نگاهی بیندازید.

خیابان سودرگاتان (Södergatan)

سودرگاتان اصلی ترین خیابان خرید در مالما سوئد است که در آن می توانید لباس های مد روز برای تمام سنین پیدا کنید. این خیابان برای پیاده روی آماده شده و امکانات متفاوتی علاوه بر فروشگاه ها دارد. می توانید در یکی از رستوران های اینجا بین خریدتان کمی استراحت کنید و دوباره به کشف مغازه ها ادامه دهید.

خیابان استورا نیگاتان (Stora Nygatan)

یکی دیگر از خیابان های مالمو سوئد که برای خرید مناسب است، استورا نیگاتان می باشد که پر از بوتیک های هنری است. در این جا صنایع دستی نیز پیدا خواهید کرد و همچنین رستوران ها و کافه های خوبی در استورا نیگاتان دیده می شوند. از لحاظ بصری نیز این خیابان بسیار زیباست زیرا نمای بیشتر خانه ها سنگی می باشد. در فصل های گرم سال، فستیوال های زیادی در این خیابان برگذار می شود.

خیابان مولوانستورگت (Möllevångstorget)

این جا که البته می توان به جای خیابان به آن میدان گفت، قلب تنوع فرهنگی مالمو است که با زندگی و سنت های مردم مختلف پوشیده شده است. اگر به غذای خاورمیانه ای علاقه دارید در اینجا می توانید غذاهای با کیفیت و خوبی پیدا کنید. یکی از غذاهای خاورمیانه‌ای معروفی که در این جا بسیار محبوب است، فلافل می باشد که می توانید آن را در چندین رستوران متنوع پیدا کرده و نوش جان کنید. فروشگاه های کوچک خوب و مغازه های مواد غذایی در نیز از جمله جذابیت های این خیابان به حساب می‌آید.

منبع: الی گشت


محله های معروف مالمو سوئد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا