خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
آکواریوم استانبول

استانبول را می توان دنیایی از جاذبه های دیدنی دانست که هر سلیقه ای را می تواند راضی نگه دارد. یکی از این جاذبه ها، آکواریوم استانبول است. اگر گشت و گذار در دنیای زیر آب را دوست داشته باشید و به آن علاقه مند باشید، قطعا این آکواریوم می تواند لحظه های خیلی خوبی را برایتان رقم زند. در ادامه این آکواریوم را بیشتر به شما معرفی خواهیم کرد. همراه الی گشت باشید:

درباره آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول در سال ۲۰۱۱ در فلوریا در جنوب غربی استانبول و در ۵ کیلومتری فرودگاه بین المللی آتاتورک افتتاح شد و امروزه به دلیل تنوع و حجم بالای گونه های جانوران آبی اش که حدود ۱۵۰۰ گونه ی مختلف است، در بین شناخته شده ترین اکواریوم های دنیا قرار دارد. این آکواریوم در ساختمانی ۲ طبقه قرار داشته و حدود ۲۲ هزار متر مربع وسعت دارد.

در هنگام بازدید از این آکواریوم باید مسیرهای زیر را طی کنید: دریای سیاه، تنگه ی استانبول، دریای سرخ، دریای اژه، تنگه ی دادردانل، دریای مدیترانه، تنگه ی جبل الطارق، قسمتی از اقیانوس اطلس شامل غرب اقیانوس اطلس و شرق اقیانوس اطلس، کانال پاناما، اقیانوس آرام، گرمای جهانی، میان اطلسی، ناتیلوس و جنگل استوایی.

شاید برایتان سوال باشد که وجود بخشی به نام جنگل استوایی در آکواریوم به چه معناست. در واقع یکی از جذابترین بخش های آکوریوم استانبول، همان بخش جنگل استوایی است که در آن سعی شده تا فضای جنگل های بارانی آمازون در آمریکای جنوبی، شبیه سازی شود. جانداران دریایی که در این رود زندگی می کنند، در این بخش از اکواریوم وجود دارند حیواناتی خطرناک و گاه سمی مانند تمساح، مار و قورباغه های سمی.

در این آکواریوم ۲ سینمای ۵ بعدی هم تعبیه شده است که با نمایش فیلم های ۳ بعدی و شبیه سازی عناصر آب و باد و مه، تجربه های نمایشی بی نظیری برای بازدید کننده ها بوجود می آورند. البته برای رفتن به قسمت سینماها و دیدن فیلم های ۳ بعدی باید هزینه ی جدا بپردازید. علاوه بر این، در طول مسیر چند کافه قرار داه شده تا بازدید کنندگان در صورت تمایل در آنها بتوانند استراحت کنند.

البته این تنها تفریح اکواریوم نیست، در این آکواریوم، هزارتویی آینه ای وجود دارد که با پرداخت ۷ لیر می توانید وارد آن شوید و به کشف ناشناخته ها در دنیای آینه ها بپردازید. این قسمت آنقدر هیجان انگیز است که لحظات فوق العاده ای را برایتان رقم خواهد زد و بدون شک ارزش امتحان کردن را دارد.

هزینه ی بازدید از آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ بعدازظهر باز است. هزینه ی ورود به این آکواریوم برای بزرگسالان در حدود ۴۲ لیر و برای دانش آموزان، معلم ها، افراد معلول و افراد بالای ۶۵ سال، ۲۹ لیر است. ورود کودکان زیر ۲ سال هم کاملا رایگان است.

چطور به آکواریوم استانبول برویم؟

آکواریوم تا فرودگاه آتاتورک استانبول فقط ۵ کیلومتر فاصله دارد و روش های مختلفی برای دسترسی به آن وجود دارد:

  • اگر در مرکز شهر استانبول اقامت کرده باشید، می توانید با ماشین های رایگان و بدون پرداخت هزینه به این آکواریوم بروید. ماشین های رایگان در بین محله ی سلطان احمد وتکسیم قرار گرفته اند.
  • از میدان تکسیم به سمت فلوریا اتوبوس وجود دارد که می توانید سوار یکی از آنها شوید و در ایستگاه فلوریا پیاده شوید.
منبع: الی گشت


آکواریوم استانبول کجاست و چطور به آنجا برویم؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا