خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
دبی را متفاوت تجربه کنید

دبی جاذبه های دیدنی معروفی دارد که باعث شدند سایر جذابیت های محلی آن کمرنگ بشود. جاذبه هایی که اغلب برای استفاده و برخوردار شدن از آن ها، باید هزینه های سنگینی را متحمل بشویم و به همین دلیل هم دبی به یک مقصد لوکس برای گردشگران تبدیل شده است. اما در این مطلب قصد داریم شما را با ۵ جاذبه ای آشنا کنیم که مورد علاقه ی افراد محلی این شهر است. با الی گشت همراه باشید تا ۵ جاذبه ی متفاوت دبی آشنا شوید.

پارک زبیل

پارک زبیل (Zabeel Park) یکی ازبزرگ ترین فضاهای سبز دبی است که در نزدیکی میدان تجارت جهانی دبی قرار دارد. این پارک بزرگ، مرکز میزهای مخصوص پیک نیک و باربیکیو است که در کنارمسیر دوچرخه سواری، دریاچه قایق رانی و ماشین های مخصوص کودکان، یک مرکز تفریحی کامل را برای خانواده ها ساخته است. هزینه ی ورودی این پارک ۵ درهم است و هر جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر به مرکز فروش غذای داغ و تازه و بازار صنایع دستی تبدیل می شود.

دوچرخه سواری

دبی هم مانند بسیاری از شهرهای دیگر در دنیا، بر روی طرح اشتراک گذاری دوچرخه درون شهری سرمایه گذاری کرده است. چه در بلوار شیخ محمد بن زاید باشید که برج خلیفه و دبی مال را احاطه کرده است یا در نزدیکی مجتمع تفریحی دبی مارینا، می توانید با قیمت ۱۵ درهم برای ۳۰ دقیقه دوچرخه های بزرگ را اجاره کنید. در چند سال اخیر، دبی به دلیل مسیرهای مناسب برای پیاده روی که در آن ها کافه و رستوران های معروف و متعددی قرار گرفته است، به یکی از شهر های محبوب در دنیا، برای پیاده روی تبدیل شده است. از دیدن منظره ی نورانی دبی مارینا در شب و منظره برج عظیم خلیفه بر روی دوچرخه تان لـ*ـذت ببرید.

خرده فروشی های محلی

شاید دبی مال یکی از بزرگ ترین مراکز خرید دنیا باشد، اما قیمت اجناس در آن بسیار بالا است. می توانید در نزدیکی رودخانه به سوک (بازارهای عربی) بروید و خریدی به سبک ۱۰۰ سال پیش را تجربه کنید! در این بازار که در نزدیکی دیره قرار گرفته است می توانید طلا و ادویه جات بخرید. در منطقه بور (Bur) دبی می توانید لباس های پشمی و گیوه های عربی بخرید. یادتان باشد حسابی سر قیمت ها چانه بزنید. برای رسیدن به این منطقه، سوار ابرا (قایق کوچک عربی) بشوید و با قیمت یک درهم به سمت دیگر رودخانه بروید.

مترو

شاید این گزینه چندان تجربه ی هیجان انگیزی نباشد! اما خوب است بدانید با وجود قیمت بالای تاکسی در شهر دبی، مترو این شهر، یکی از ارزان ترین سیستم های حمل و نقل عمومی در جهان است. برای سفر با مترو باید نول کارت تهیه کنید که قیمت آن بسته به مسافت سفرتان، از ۳ تا ۷ درهم متغیر است. مترو در روزهای عادی از ساعت ۵ ونیم صبح تا نیمه شب فعال است و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ شب مسافران را جا به جا می کند. جالب اینکه می توانید از سرویس وی آی پی یا گلد کلس (Gold Class) آن استفاده کنید که وای فای رایگان در اختیارتان می گذارد.

ساحل بادبادک ها

دبی بیش از ۴۰ کیلومتر ساحل شنی طلایی رنگ دارد. قسمت زیادی از این ساحل تحت مالکیت هتل های ۵ ستاره قراردارد که برای یک شب ماندن در آن ها باید هزینه های سنگینی را متحمل بشوید. ساحل بادبادک ها در ام سکیم (Umm Suqeim) یکی از ساحل هایی است که ورود به آن آزاد و رایگان است وخانواده های زیادی برای تفریح به آن می آیند. این ساحل شامل یک مسیر پیاده روی چوبی می شود که کافه های دنج زیادی در مسیر آن ساخته شده است و همچنین امکانات دیگری نظیر صندلی های مخصوص آفتاب گیری، چتر سایه بان، ورزش ها ی آبی و پارک مخصوص اسکیت ایکس دبی (XDubai) در آن ارائه می شود.

منبع: الی گشت


5489-1.jpg


5478-1.jpg


---1.jpg


579-2.jpg


۵ پیشنهاد متفاوت برای دبی گردی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا