خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای مسافرتی به ایسلند | Travel Guide To Iceland

ایسلند از کشورهای زیبای اروپایی است که به عنوان یکی از مناطق بسیار بکر در کل جهان شناخته شده است. سالانه تعداد زیادی گردشگر و توریست از سراسر جهان به این کشور سفر می کنند. این کشور عضو اتحادیه شینگن است و در دهه ۱۹۹۰ تبدیل به یکی از مرفه‌ ترین کشورهای جهان شود. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به ایسلند الی گشت قصد دارد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور ایسلند همراهی کنید.

موقعیت جغرافیایی کشور ایسلند

ایسلند شمالی ترین کشور اروپای است و در شمال اقیانوس اطلس قرار گرفته است. این کشور دارای آب و هوای سرد و قطبی بوده و تا حدی تحت تاثیر جبهه های هوای معتدل نیز قرار گرفته است. جریان‌های آب گرم گلف استریم در کرانه‌های جنوبی ایسلند سبب افزایش نسبی دما و جلوگیری از یخبندان‌های گسترده در زمستان می‌شود. مساحت این کشور در حدود ۱۰۲ کیلومترمربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۸ انجام شده حدود ۳۵۰ هزار نفر در آن زندگی می کنند.

اطلاعات کلی درباره ی کشور ایسلند

زبان رسمی: ایسلندی

واحد پول: کرون ایسلند ( (ISK)

پیش شماره ی کشور ایسلند: + ۳۵۴

اختلاف ساعت با ایران: ۴ ساعت و نیم از ایران عقب تر است.

نوع برق شهری در کشور ایسلند: ۲۲۰ ولت

فرودگاه ها: فرودگاه ریکیاویک

آب و هوای کشور ایسلند

کشور ایسلند، دارای آب و هوایی سرد و قطبی است. اما نا گفته نماند که تا حدی هم تحت تأثیر توده های هوای معتدل است. جریان‌های آب گرم که به گلف استریم معروف است، در کرانه‌های آسمان جنوبی ایسلند، باعث می شود که افزایش نسبی دما در ایسلند وجود داشته باشد. از یخبندان های گسترده و سخت، مخصوصا در فصل زمستان جلوگیری می کند. در منطقه ی شهری ریکیاویک نیز، آب و هوا تحت تاثیر جو اقیانوسی است. در ریکیاویک، حتی تابستان ها نیز، سرد است.

هزینه اقامت در کشور ایسلند

بابت اقامت در کشور ایسلند نیازی به نگرانی نمی باشد چرا که می توانید به راحتی در هتل های خوب این کشور اقامت داشته باشید و هزینه مناسبی هم بابت رزرو هتل بپردازید.
البته هاستل های زیادی در شهرهای این کشور وجود دارد که خدمات خوبی هم ارائه می دهند، علاوه بر هاستل های اگر از سرویس کوچ سرفینگ استفاده کنید می توانید یک همراه در کشور ایسلند پیدا کنید و وقتی به این کشور سفر کردید همراه با وی باشید. اگر هم تجربه کمپ زدن را دارید می توانید به راحتی در طبیعت های این کشور اقدام به زدن کمپ بنمایید و از لحاظ امنیت خیالتان راحت باشد.
در ادامه راهنمای سفر به لهستان به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در کشور ایسلند

  • هتل Odinsve
یک هتل ۴ ستاره در شهر ریکیاویک در ایسلند وجود دارد که تمامی امکانات لازم برای یک اقامت مناسب را در اختیار مسافران خود قرار می دهد. این هتل نیز دارای امکاناتی نظیر رستوران، اینترنت با سرعت بالا، حمل و نقل فرودگاهی و … می باشد

  • هتل هیلتون | Hilton Reykjavik Nordica
هتل های زنجیره ای هیلتون در شهر ریکیاویک هم یک شعبه دارند که علاوه بر چشم انداز خوبی که برای مسافران فراهم می آورند از امکانات مناسبی هم بهره مند هستند. این هتل دارای ۲۸۴ اتاق بوده و از جمله امکانات این هتل عبارت از سرویس اتاق، پارکینگ رایگان، رستوران، مرکز تناسب انـ*ـدام با ورزشگاه، بار، اسپا، اینترنت با سرعت بالا (WiFi)، مرکز کسب و کار با دسترسی به اینترنت، سرویس اتوبوس شاتل، اتاق های ملاقات، سرویش خشک شویی، اتاق مهمانی، کارکنان چند زبانه، جکوزی نیز می باشد.

  • هتل کابین ریکیاویک | Hotel Cabin
دیگر هتل عالی که در این کشور وجود دارد هتل کابین است که در شهر ریکیاویک واقع شده است. این هتل تمام امکاناتی که یک هتل خوب باید داشته باشد را نیز دارد و در برابر آن هزینه مناسبی هم دریافت می کند. اگر در طبقات بالایی این هتل اقدام به رزرو اتاق بنمایید چشم اندازه بسیار عالی را می توانید مشاهده کنید.

شکم گردی در ریکیاویک

آشپزی ریکیاویکی ها به این معروف است که بهترین و اصیل ترین نماینده برای نشان دادن سبک آشپزی اصیل ایسلندی ها هستند. در غذاهای ایسلندی از گوشت وال بسیار استفاده می کنند! در ادامه ی راهنمای سفر به ایسلند به چند غذای محبوب در این کشور اشاره خواهیم کرد.

چند غذای محبوب ایسلندی

  • اکارل (Hákarl): از غذاهای بسیار محبوب ایسلندی ها است که به معنای کوسه گندیده است! این غذا از گوشت تخمیر شده ی کوسه ی گرینلند که نمک سود شده است درست می شود.
  • ماست اسکیر (Skyr Yogurt): اسکیر نوعی ماست ایسلندی است که طعمی بسیار ملایم و بافتی سفت شده دارد. از نظر طعم همانند ماست یونانی است. این نوع ماست بیش از ۱۰۰۰ سال است که در ایسلند درست می شود و بسیار نیز محبوب است.
  • Fridheimar Tomatoes: این غذا نوعی خوراک است که با گوجه درست می شود و از غذاهای لذیذ و مورد علاقه ی ایسلندی ها است. پیشنهاد می کنیم که حتما از طعم این غذای لذیذ بچشید و از آن برخوردار شوید.


راهنمای سفر به ایسلند

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه خورد و خوراک در ایسلند

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۲۳۰۰ کرون را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۱۱۰۰۰ کرون پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در کشور ایسلند به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۱۵۰۰ کرون می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۲۴۰ کرون و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۵۲۰ کرون بپردازید.
رستوران های پیشنهادی در ایسلند

  • رستوران ماتارجالارین | Matarkjallarinn – Foodcellar
رستورانی با محیط بسیار مدرن و بسیار دلپذیر در شهر ریکیاویک ایسلند قرار دارد به نام ماتارجالارین که در آن می توانید انواع غذاهای دریایی، اروپایی، اسکاندیناوی و گیاهی را می کنید. طعم غذاها بسیار عالی و قیمت ها هم نیز مناسب هستند.

  • رستوران Svarta Kaffid
دیگر رستوران پیشنهادی در راهنمای سفر به ایسلند رستوران اسوارتا کفید است. این رستوران در ایسلند همیشه شلوغ است و دلیل آن هم غذاهای خوشمزه ای است که در آن برای مشتریان سرو می شود. این رستوران در ریکیویاویک به نان در سوپ معروف است.

  • رستوران Vitabar
اگر به ریکیاویک سفر کردید و خواستید همبرگر خانگی میل کنید رستوران ویتابار بهترین گزینه ای است که پیش رویتان قرار خواهد گرفت. علاوه بر همبرگر در این رستوران می توانید انواع غذاهای آمریکایی را هم میل کنید و در برابر آن ها هزینه ناچیزی هم بپردازید.

هزینه حمل و نقل در کشور ایسلند

هزینه بلیط تک سفره ۴۵۰ کرون

هزینه بلیط ماهانه ۱۱۷۵۰ کرون

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۶۹۰ کرون و به ازای هر یک کیلومتر ۳۰۰ کرون به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۷۴۴۰ کرون باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این کشور ۲۰۳ کرون

جاذبه های گردشگری در کشور ایسلند

  • دریاچه آبی گرینداویک | Grindavík
فقط ۴۰ دقیقه از ریکیاویک رانندگی می کنید. این بیشترین شباهت را به چشمه آب گرم دارد و در بالای لیست انتخاب های بازدید کنندگان است. در اینجا، حمام طبیعی را در آب رنگ پریده در سایه یک نیروگاه خواهید یافت. کل صنعت مارماهی به رنگ آبی در اطراف این جاذبه رشد کرده است، زیرا اولین بار در سال ۱۹۷۶ مردم محلی آن را تجربه کردند.

  • پرلان ‏ریکیاویک | Perlan
بالای تپه ای در ریکیاویک یکی از ساختمان های نمادین این شهر به نام پرلان یا مروارید ساخته شده است که در دهه های گذشته محل ذخیره ی آب بوده است. ‏ساختمانی مرواریدی شکل که نمایشگاه ها در طبقه ی اول برگزار می شود. برای تماشای چشم انداز شهر به طبقه ی چهارم بروید و نهایت لـ*ـذت را ببرید. دورتادور این عرشه تلسکوپ هایی پنج زبانه توضیحاتی برای بازدیدکنندگان ارائه می دهند. به معروف ترین رستوران شهر در طبقه ی پنجم این ساختمان مرواریدی شکل بروید که بی نظیر است.

  • کلیسای هالگریمسکرکیا ریکیاویک | Hallgrímskirkja
یکی از بزرگ ترین کلیساهای دنیا و بزرگ ترین کلیسای ایسلند که در مرکز شهر ریکیاویک واقع شده کلیسای هالگریمسکرکیا است. دلیل اهمیت این کلیسا نیز طراحی مدرن و ارتفاع ۷۵ متری آن است. طراحی کلیسای هالگریمسکرکیا به گونه ای است که کوه ها، صخره ها و یخچال های ایسلند نمایان هستند و ساخت آن حدود ۴۱ سال طول کشیده است.

  • موزه ساگا ‏ریکیاویک | Saga Museum
اگر علاقمند به سرنوشت نورس ها و وایکینگ ها هستید به این موزه بروید و از مجسمه هایی که از انسان های خشن به نمایش گذاشتند، دیدن کنید. در واقع این موزه زندگی مردمانی است که در قرن ۹ و ۱۰ میلادی به اروپا حمله کردند.

  • مجسمه خورشید مسافر | The Sun Voyager
این مجسمه در جاده Saebraut Road‏ در ساحل اطلس دیده می شود. این مجسمه که در مسابقات مجسمه های فضای باز توانست برنده شود به مناسبت دویستمین سالگرد شهر ساخته شد و سال ۱۹۹۰ از آن رونمایی شد. طراح و هنرمندی که این مجسمه را کار کرده است می گوید با این باور که اولین ساکنین این سرزمین با دنبال کردن خورشید موفق شدند به این سرزمین برسند، این مجسمه را ساخته است.

  • لاندمنالاوگار | Landmannalaugar
در جنوب ایسلند، ۱۸۰ کیلومتر از ریکیاویک، پارک ملی Landmannalaugar، یکی از محبوب ترین مقصد گردشگری ایسلند است. ویژگی های اصلی این چشم انداز عرفانی، کوه های ریوولیت چند منظوره ، آتشفشان Hekla و میدان های گدازه ای گسترده است. پیاده روی و اسب سواری فعالیت های محبوب در اینجا است، و گردشها از چند ساعت تا چند روز متغیر است.

  • روشنایی شمالی آرورا بوریلیس | Aurora Borealis
چراغ های شمالی یا Aurora Borealis یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در ایسلند است. Auroras به باد خورشیدی ، جریان یونهای تابشی از خورشید مرتبط است . این ذرات در میدان مغناطیسی زمین نفوذ کرده و با مولکولهای جو برخورد می کنند و موجب انفجار انرژی می شوند که به عنوان حلقه های بزرگ در اطراف قطب ها ظاهر می شود.

  • چشمه های آب گرم دیدنی
یک رانندگی آسان ۵۰ دقیقه ای از ریکیاویک، چشمه Strokkur (که بعدها به همه چشمه ها گفته می شد) محبوب ترین چشمه به حالت فواره در کشور و مشهور در سراسر جهان است. این چشمه آب گرم بسیار فعال درمنطقه جنوب غربی ایسلند در کنار رودخانه Hvíta واقع شده است و یک توقف دوست داشتنی و دلخواه در کنار آنچه که به عنوان دایره طلایی شناخته می شود، است.

سوغاتی های ایسلندی

در کشور ایسلند می توانید به عنوان سوغاتی شکلات، لباس، زیور آلاتی از جنس سنگ های آتشفشانی و محصولات پشمی را خریداری نمایید. در ریکیاویک می توانید از خیابان لائوگاوگور (Laugavegur) دیدن کنید به مراکز خریدش سری هم بزنید.

  • مرکز خرید‏ Laugavegur
قطعا خرید یکی از بهترین بخش های هر سفر می تواند باشد. خیابان اصلی شهر ریکیاویک Laugavegur یکی از قدیمی ترین خیابان های این شهر است که در آن می توانید تمامی چیزهای مورد نیازتان را تهیه کنید و علاوه بر آن از قدم زدن در پیاده روهای آن بسیار برخوردار شوید.

بایدها و نباید های ایسلندی

  • در گردش های خود حتما آب به همراه داشته باشید.
  • با توجه به ذائقه ی ایسلندی ها، قبل از سفارش غذا حتما دستور غذایی آن را به انگلیسی سرچ کنید.
  • همراه خود غذای خانگی داشته باشید.
  • برای سفر های خود از اتوبوس استفاده کنید زیرا، مقایسه ی قیمت اتوبوس با تاکسی حتما شما را به این کار مایل می کند.
  • در هر فصلی که تصمیم به سفر به ایسلند گرفتیم با خودتون حتما لباس گرم ببرید.
  • در صورت داشتن امکانات لازم، کمپ بزنید. جای جای کشور ایسلند را طبیعت بکر و دست نخورده فرا گرفته است و وجود چنین مکان هایی بهترین بهانه است برای کمپ در دل کوه و جنگل. اگر سابقه طبیعت گردی دارید حتما چند شبی را در چادر بگذرانید.
منبع: الی گشت


راهنمای سفر به ایسلند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا