خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
گوتنبرگ، دومین شهر بزرگ کشور سوئد است که جزء پر بازدیدترین شهرهای این کشور به شمار می رود. تاریخ و فرهنگ غنی به همراه جاذبه های گردشگری و تفریحات متنوعی که در این شهر وجود دارد همگی سبب شده اند تا گردشگران زیادی به سمت شهر روانه شوند. هنگام گشت و گذار در این شهر، از موزه‌های متعدد آن می توانید، دیدن کنید تا با فرهنگ و تاریخ آن آشنا شوید. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.در راهنمای سفر به گوتنبرگ الی گشت قصد دارد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر گوتنبرگ در کشور سوئد همراهی کنید.

موقعیت جغرافیایی گوتنبرگ

شهر گوتنبرگ از لحاظ جغرافیایی در کنار کاتگات، در ساحل غرب کشور سوئد واقع شده‌ است. گوتنبرگ یکی از شهرهای مهم، قطب سابق صنعتی و همچنین از پرتنوع ترین شهرهای کشور سوئد است. مساحت شهر گوتنبرگ ۴۴۷ کیلومترمربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۶ در این شهر انجام شده حدود ۵۷۲۷۷۹ نفر در آن زندگی می کنند.

مختصری از تاریخ گوتنبرگ

شهر گوتنبرگ در کشور سوئد را پادشاه گوستاو آدولف در سال ۱۶۲۱ تاسیس کرد. گوتنبرگ از لحاظ استراتژیکی در قرن های هفدهم و هجدهم، بسیار پر اهمیت بوده و دروازه‌ غرب این کشور محسوب می شده است. در سواحل غربی در منطقه‌ باریکی بین مرزهای دانمارک – نروژ واقع است. شهر گوتنبرگ را سـ*ـیاست مداران و ثروتمندان هلندی و اسکاتلندی به‌طورکامل تحت کنترل داشتند و حتی شهر را مشابه آمستردام در هلند ساخته‌اند. در قرن هجدهم، ماهیگیری مهمترین صنعت شهر بود. تأسیس شرکت هند شرقی در سوئد در سال ۱۷۳۱ نیز باعث رشد تجارت خارجی این شهر شد. در قرن نوزدهم، توسعه‌ صنعتی گوتنبورگ آغاز شد و در اوایل قرن بیستم، کارخانه‌ اس کا اف و سپس ولوو در این شهر تأسیس شد.

اطلاعات ضروری شهر گوتنبرگ در سوئد

زبان رسمی: سوئدی

واحد پول: کرون سوئد

نوع برق شهری: برق شهری در گوتنبرگ ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

کد کشور: +۴۶

شماره‌های اضطراری: ۱۱۲

اختلاف ساعت با تهران: دو ساعت و نیم از تهران عقب ‌تر است.

فرودگاه‌های بین‌المللی: فرودگاه گوتنبرگ، لاندوتر فرودگاه گوتنبرگ ستی

آب و هوای گوتنبرگ و بهترین زمان برای سفر

شهر گوتنبرگ از لحاظ آب و هوایی دارای شرایط ملایم و نسبتا گرمی است. میزان بارش باران حتی در ماه های گرم سال هم در این شهر بالاست و میانگین دمای هوا در گوتنبرگ ۷ درجه سانتی گراد و میانگین بارندگی ۷۷۲ میلی‌متر است. بهترین زمان برای سفر به این شهر سوئدی، تابستان یعنی از ژوئن تا آگوست تخمین زده شده است. در این مدت، آب و هوا در بهترین شرایط خود قرار دارد و دمای هوا به ندرت به بالای ۲۲ درجه می‌رسد. البته این مدت چون فصل توریستی گوتنبرگ است، هزینه‌های سفر در بالاترین مقدار خود قرار دارد.

هزینه اقامت در گوتنبرگ

هزینه اقامت در شهر گوتنبرگ سوئد، بسیار بالاست ولی در ازای مبلغ زیادی که پرداخت می کنید امکانات مناسبی هم نیز از هتل های این شهر دریافت می کنید. البته هاستل های متنوعی هم در این شهر وجود دارند که شرایط مناسبی را برای اقامت شما بنابر همان میزان پولی که پرداخت می کنید محیا می سازند اما خوب هرگز نباید امنیتی که در هتل های یک شهر غریب دارید را با هاستل مقایسه کنید. در ادامه راهنمای سفر به گوتنبرگ به چند هتل مناسب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در گوتنبرگ

  • هتل Upper House
هتلی ۵ ستاره و جذابی در شهر گوتنبرگ سوئد، هتل upper House است. نمای این هتل بسیار فوق العاده بوده و دارای امکانات کافی برای اقامت می باشد. از جمله امکاناتی که در این هتل برای مسافران وجود دارد نیز شامل رستوران، سرویس صبحانه کنل، استخر، باشگاه و … می شود.

  • هتل Radisson Blu Riverside
دیگر هتل پیشنهادی که در راهنمای سفر به گوتنبرگ می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل رادیسون بلو است. تمامی امکاناتی که برای اقامت در یک هتل نیاز دارید می توانید داشته باشید. از جمله این امکانات نیز شامل پارکینگ، باشگاه، فای وای و کافه می باشد. در این هتل امکان کشیدن سیگار وجود ندارد.

  • هتل Pigalle
هتل ۴ ستاره دیگری که می توانید برای اقامت در گوتنبرگ سوئد آن را انتخاب کنید پیگاله است. این هتل در این شهر بسیار معروف است که دارای امکاناتی نظیر استخر، رستوران، سرویس خشک شویی، سرویس حمل و نقل به هواپیما و … می باشد.

هزینه خورد و خوراک در گوتنبرگ

هزینه خورد و خوراک در شهر گوتنبرگ بالاست بنابراین اصلا مقرون به صرفه نیست که بخواهید تمام وعده های غذایی خودتان را در رستوران های این شهر میل کنید. تا جایی که برایتان امکان دارد سعی کنید از سوپرمارکت های این شهر اقلام مورد نیازتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا بنمایید. همچنین سعی کنید همراه خودتان یک قمقمه آب داشته باشید تا مدام مجبور نباشید بابت تهیه بطری آب مبلغی را پرداخت کنید به صورت می توانید کاهش چشم گیری در هزینه های خورد و خوراکتان کاهش داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به گوتنبرگ به چند رستوران خوب در این شهر سوئدی و همچنین هزینه های مربوط به آن ها هم اشاره خواهیم کرد.

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۹۵ کرون را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۶۵۰ کرون پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر گوتنبرگ به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۸۰ کرون می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۱۶ کرون و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۳۱ کرون بپردازید.
رستوران های پیشنهادی در گوتنبرگ

  • رستوران Thornstroms Kok
این رستوران یکی از رستوران های گران قیمتی است که در شهر گوتنبرگ قرار دارد و در آن می توانید انواع غذاهای خوشمزه را میل نمایید. منوی غذایی این رستوران نیز شامل انواع غذاهای اروپایی، سوئدی و اسکاندیناوی می شود.

  • رستوران Restaurang Solrosen
رستورانی با غذاهای خوش طعم سوئدی در شهر گوتنبرگ که طرافداران زیادی در این شهر برای خود دارد. علاوه بر غذاهای سوئدی در این رستوران غذاهای اسکاندیناوی و اروپایی هم با قیمت مناسبی طبخ می شود که با خیال راحت می توانید یک دل سیر غذا بخورید.

هزینه حمل و نقل در گوتنبرگ

هزینه بلیط تک سفره ۲۷ کرون

هزینه بلیط ماهانه ۶۱۰ کرون

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۴۷ کرون و به ازای هر یک کیلومتر ۲۲ کرون به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۵۰۰ کرون باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۵۳ کرون

جاذبه های گردشگری در گوتنبرگ

  • شهربازی Liseberg
یکی از هیجان انگیزترین تفریحاتی که می توانید در هر شهری داشته باشید رفتن به شهربازی آن مقصد است. تجربه ای بی نظیر از ترن های هوایی که در حالی که ایمنی لازم را برای شما فراهم می آورند می توانند بسیار سرگرم کننده و مهیج هم باشند. سعی کنید مقداری خوراکی همراه خودتان به این شهربازی ببرید.

  • قلعه ی آلوسبورگ | Älvsborg
یکی از جاذبه های پربازدید و جذابی که در شهر گوتنبرگ وجود دارد قلعه آسبورگ است. این مکان تاریخی بارها مورد حمله اقوام مختلف قرار گرفته اما هیچ گاه به طور کامل فتح نشده است. این مکانی یکی از پربازدیدترین جاذبه های گوتنبرگ است که علاوه بر بنای تاریخی آلسبورگ، کافه های زیادی در اطراف آن قرار دارد که می توانید ساعاتی را در کنار همراهانتان آنجا بگذرانید.

  • منطقه ی قدیمی Haga
منطقه قدیمی هاگا در غرب شهر گونتبرگ واقع شده است. قدمت این محله به قرن هفدهم برمی گردد و به دلیل خانه های چوبی و بوتیک های فوق العاده ای که در آن وجود مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است. البته علاوه بر بوتیک انواع رستوران و کافه هم در این محله وجود دارند که می توانید ساعات بسیار خوشی را در این منطقه از شهر گوتنبرگ تجربه نمایید. در این محله یک شکلات سازی معروف هم وجود داره که حدود ۱۴۰ سال است که در این محل فعالیت می کند.

  • موزه ی هنر Konstmuseum
در موزه هنر این شهر می توانید آثار هنری ارزشمند و جذابی را که از مجموعه آثار هنرمندان مشهور است را مشاهده کنید. ساختمان این موزه علاوه بر نقاشی دارای تالار کنسرت و تئاتر هم نیز است. این موزه به غیر از دوشنبه های در بقیه روزهای هفته باز است.

بایدها و نبایدها در شهر گوتنبرگ

  • گوتنبرگ شهر امنی است، اما باز هم مراقب خود و اشیایی که حمل می کنید باشید. چنانچه به مشکل برخورد کردید یا به کمک نیاز داشتید به راهنمای تور یا مراکز پلیس مراجعه کنید.
  • مقصد بعدی شما بعد از شهر گوتنبرگ در سوئد می تواند استکهلم باشد.
منبع: الی گشت


راهنمای سفر به گوتنبرگ در سوئد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا