خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
قانون جذب در فلسفهٔ اندیشه نوین، باوری است که طبق آن با تمرکز بر افکار منفی یا مثبت، مردم می‌توانند تجربه‌های مثبت یا منفی را به زندگی خویش و یکدیگر وارد آورند و آن را تجربه کنند. این باور بر اساس ایده‌ای است که مردم و افکارشان هر دو از «انرژی» ساخته شده‌اند و از طریق فرایند «انرژی‌های همانند، همدیگر را جذب می‌کنند» شخص می‌تواند سلامت و روابط شخصی خویش را ارتقا بخشد. – باور به فرضیه جذب مبتنی بر این ایده است که مردم و افکارشان از «انرژی خالص» ساخته شده‌اند، و از آنجا که «انرژی‌های مشابه یکدیگر را جذب می‌کنند»، شخص می‌تواند با «افکار مثبت» سلامتی و ارتباطات فردی اش را بهبود بخشد.

هواداران پارادایم ذهن-قدرت عموماً تکنیک‌های تجدید شناختی را با تاییدها و تجسم خلاقانه ترکیب می‌کنند تا افکار مثبت و سازگارانه را محدود سازند و افکار منفی و خود تخریب را جایگزین آن نمایند. مؤلفهٔ کلیدی این فلسفه این است که به منظور تغییر مؤثر الگوهای فکری منفی یک نفر، شخص باید احساس کند که (از طریق تجسم خلاقانه) مایل است این تغییرات رخ دهند. ترکیب افکار مثبت و احساسات مثبت به شخص اجازه می‌دهد تا از طریق قانون انرژیک «پیشنهادی»، تجارب و فرصت‌های مثبت را «جذب» نماید. قانون جذب هیچ اساس علمی ندارد و به عنوان شبه علم و خرافات مورد خطاب قرار گرفته‌است.تعدادی از محققان سوءاستفاده از مفهوم علمی توسط هواداران را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

۵ راز قانون جذب که نمی دانید :

۱_ قانون جذب همیشه در حال عمل کردن است :

یکی از افکار بسیار غلط این است که خیلی از افراد فکر می‌کنند قانون جذب را خودشان به کار انداختن و بعد از یادگیری آن خودشان آن را وارد زندگی خود می‌کنند . ولی بر خلاف این باور که این افراد دارند قانون جذب دائماً و همیشه در حال عمل کردن و بر روی زندگی مان تاثیر می گذارد .

قانون جذب یک نیروی است که در برابر افکار و احساسات ما واکنش نشان می دهد . به هر چیزی که فکر کنیم و روی آن تمرکز کنیم در حال جذب کردن آن می باشیم .

هر چیزی که درون ذهنتان بیاید در حال فرستادن ارتعاش و فرکانس آن به کائنات هستیم و کائنات با توجه به آن انرژی که دریافت کردند آن را وارد زندگی ما نمی کند .

قانون جذب می گوید ” به هر چیزی که فکر کنید آن را جذب می‌کنیم ” , فرقی نمی کند که به یک چیز مثبت یا منفی فکر کنید .

قانون جذب همیشه و در همه جا در حال عمل کردن است . فرقی نمی کند که شما به چه چیزی فکر میکنید .

اگر به بی پولی و نداشتن کار فکر می کنید در حال جذب بی پولی و بیکاری هستید , اگر به یک رابـ*ـطه خراب فکر می کنید در حال جذب رابـ*ـطه های خراب در زندگیتان هستید , اگر هی می گوید که دختر و پسر خوب نیست کائنات این شرایط را وارد زندگیتان می‌کنند .

اما اگر همیشه مثبت نگر هستید و به چیزهای مثبت فکر میکنید همان ها بیشتر وارد زندگیتان می‌شود .

برای آنکه بتوانید خواسته و اهدافتان را جذب کنید باید افکار و ذهنتان را در اختیار بگیرید , چون در اغلب مواقع افکارتان منفی بوده کار سخت و دشواری است که کنترل افکار و ذهن تان را در اختیار بگیرید .

اگر کنترل ذهنتان را بتوانید در اختیار بگیرید می‌توانید خواسته به اهدافتان را جذب کنید . اما اگر نتوانید افکارتان را کنترل کنید و در اختیار خود بگیرید شرایط زندگیتان همین طور که هست باقی می ماند و پیشرفتی نخواهید داشت .

بهترین راه برای در اختیار گرفتن ذهن و افکارتان تمرین کردن است . با تمرین کردن می‌توانید خیلی راحت کنترل ذهن و افکارتان را در اختیار بگیرید و در جهت خواسته و هدف خود حرکت کنید .

تمرینات زیادی در زمینه قانون جذب در اینترنت وجود دارد . اما اگر قصد دارید که با تمرین کردن به آن خواسته و هدفتان برسید توصیه می کنم در قسمت اعضای ویژه سایت شرکت کنید .

در این بخش قدرتمندترین تمرینات قانون جذب به همراه دستورالعمل آنها قرار گرفته است که با ثبت نام در این بخش می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید .

حالا که فهمیدید قانون جذب همیشه و در همه جا در حال عمل کردن است , بهتر است یکی دیگر از رمز و راز قانون جذب و حقایقی که به شما گفته نمی‌شود را بدانید :

اینکه گاها ممکن است به صورت اتفاقی و تصادفی چیز نادرست و ناخواسته ای را جذب کنید . اضطراب و ترس و در کل منفی نگری باعث می شود چیزهایی را به اشتباه و تصادفی جذب کنید .

به همین دلیل اگر دائماً استرس داشته باشید و یا نگران باشید نه تنها از آن خواسته و هدف تان دور می شوید بلکه ممکن است چیزهایی را که دوست ندارید وارد زندگی تان به شود .

به عنوان مثال اگر دوست دارید که به ماشین رویایی خود برسید ولی تصورات اشتباه مثل” چگونه پولش را جور کنم” , ” این ماشین لیاقت من نیست ” , ” هرگز به آن نمیرسم ” و… داشته باشید , ممکن است چیز های مخالف خواسته تان جذب کنید .

پس بهترین کار این است وقتی به خواسته و هدف تان فکر می کنید هرگز به راه رسیدن به آن فکر نکنید , چرا که وقتی در مدار خواسته خود قرار بگیرید کائنات به ساده ترین شکل ممکن شما را به آن خواسته و هدف می‌رساند.


قانون جذب

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
۳_ آن چیزی را که میخواهید رها کنید :

یکی دیگر از رمز و راز قانون جذب رها کردن خواسته و اهدافتان می باشد . بر اساس قانون جذب که اگر واقعا می خواهید به آن خواسته و هدف که دارید برسید باید آن را رها کنید و به خواسته تان نچسبید .

منظور از رها کردن خواسته و هدف یعنی وقتی اهداف و خواسته هایتان را مشخص کردید وسواس نشوید و دائماً روی خواسته های تان اصرار نکنید .

باید خواسته و هدفتان را در کائنات رها کنید . می توانید با تمرکز بر روی خواسته های تان به آن چیزی که میخواهید برسید .

باید مطمئن باشید که کائنات شما را به آن چیزی که میخواهید میرساند .

وقت خواسته و هدفی دارید باید با خونسردی کامل و احساس خوب در جهت رسیدن به آن تلاش کنید نه اینکه هی اصرار داشته باشید که چرا به آن نمی رسند .

این فرآیند دقیقا مثل پرتاب کردن توپ است , اگر اجازه ندهید که برود و آن را پرتاب نکنید , به مقصد نمی رسد .


۴_ مشخص کردن هدف و خواسته هایتان :

یکی دیگر از رمز و راز قانون جذب کائنات که افراد کمی به آن اشاره می‌کنند مشخص کردن هدف و خواسته هایتان است .

کلید اصلی قانون جذب برای آن که می خواهید به خواسته به هدفتان برسید در ابتدا باید خواسته هایتان را به طور واضح و دقیق با تمام جزئیات مشخص کنید .

مشخص نکردن آن چیزی که میخواهید باعث ارسال فرکانس و ارتعاش نامشخص به کائنات می‌شود .

وقتی نتوانید ارتعاش خواسته تان را مشخص به کائنات ارسال کنید چه انتظاری دارید که شما را با آن چیست که می‌خواهید برسانند .

به این دلیل است که خیلی از افراد فکر می‌کنند با قانون جذب نمیتوانند به آن خواسته به هدفی که دارند برسند .

وقتی هدف و خواسته تان را مشخص نمی کنید و اصلا نمی دانید که چه چیزی می خواهی چطور انتظار دارید به هدف برسید .

ممکن است درون ذهنتان فقط یک ماشین بخواهید . بهترین کار این است که یک دفتر و خودکار بردارید و تمام خواسته های تان را مو به مو با جزئیات دقیق مشخص کنید .

وقتی جزئیات خواسته به هدفتان را دقیق مشخص کنید آن موقع است که ارتعاش خواسته تان را دقیق به کائنات ارسال می‌کنیم .

۵_ رسیدن به آن چیزی که میخواهید زمان بر است :

اینکه با قانون جذب می توانید به تمام خواسته و آرزوهایی که دارید برسید واقعیت دارد و هیچ نشدی در این قانون وجود ندارد .

درست است که اگر اصول و راز و رمز کائنات و قانون جذب را بدانید و آن را در این زندگی تان پیاده سازی کنید می‌توانید یک زندگی عالی برای خودتان رقم بزنید .

اما چیزی که باید بدانید این است که رسیدن به آن خواسته به هدفی که دارید نیاز به زمان دارد . و غیر ممکن است مثلاً شما در یک ماه به تمام خواسته و اهدافی که دارید برسید .

برای آنکه بتوانید به بهترین شکل ممکن و موثرترین راه از قانون جذب استفاده کنید باید در برخی زمینه ها مهارت پیدا کنید مثلاً استفاده از عبارات تاکیدی , تجسم خلاق , درست تمرین کردن و…خبره باشید .

باید بتوانید به طور دقیق بر روی آن خواسته و هدفی که داری تمرکز کنید .

تمرکز کردن به خواسته تان ممکن است در ابتدای راه برایتان کمی دشوار و سخت باشد ولی با مرور زمان و انجام تمرینات این دشواری و سختی برایتان کمرنگ می‌شود.

وقتی بر روی خواسته و داستان تمرکز می‌کنید باعث می شود که ارتعاش آن خواسته و هدف تان را به کائنات ارسال کنید . تمرکز کردن یکی از موثرترین راه ها برای ارسال انرژی به کائنات است و تنها مشکلی که وجود دارد باید این کار را تکرار کنید که با آن چیزی که میخواهید برسید .

باید به شما این آگاهی را بدهم که برای آن که به آرزو و خواسته هایتان برسید باید زمان بگذارید .

اما قسمت خوب ماجرا اینجاست که اگر درست تمرین کنید , درست ارتعاش خواسته و هدف تان را به کائنات سال کنید خیلی زود نتایج باورنکردنی را وارد زندگی تان خواهید دید .

همین نتایج باعث می شود که شما ادامه دهید و متوقف نشوید .

اگر هر روز تمرین کنید و زمانی را برای ذهن تان بگذارید , متوجه خواهید شد که کم کم به آن خواسته به هدفی که دارید نزدیک می شوید و یکسری نتایج کوچک و بزرگی را درون زندگی تان می گیرید و به سمت شادی و موفقیت می روید . پس باید ادامه دهید و فقط صبور باشید .


قانون جذب

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
قانون جذب چیست؟

معتقدم قانون جذب مهمترین قانون کائنات است که هر کسی این قانون را درست و از منابع معتبر یاد گرفته باشد اولا شکرگزار یادگیری علم قانون جذب بوده است و ثانیا حسرت خورده که ای کاش زودتر با این موضوع به صورت درست و علمی آشنا می شد.

سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. در بخش مقالات، عناوینی بسیار پرطرفدار همچون قانون جذب چیست، قانون جذب عشق و قانون جذب ثروت وجود دارد که روزانه هزاران بازدید از نقاط مختلف جهان دارد. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کاملترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.

با مطالعه مقالات این بخش می آموزید همه چیز در این دنیا حاصل انرژی است. ما می توانیم با داشتن افکار مثبت و سازنده که از راه تکرار و تمرین حاصل می شود همه جا این انرژی را پخش کنیم. پس بیایید به یکدیگر انرژی مثبت بدهیم.

در قانون جذب عشق می آموزیم از این موهبت زندگی که همه جور آدمی در دور و بر خود می یابیم می توانیم بهره ببریم و در میان این آدم ها آنچه دوست داریم برگزینیم و از آنچه دوست نداریم روی برگردانیم. قانون جذب به شکل کاملا شگفت انگیزی برای ازدواج تاثیرگذار است.

از موهبت زندگی این است که همه جور آدمی را دور و برتان قرار داده، بنابراین می‌توانید در آن آدم‌ها آنچه دوست دارید را انتخاب کنید و از آنچه دوست ندارید روی برگردانید. قرار نیست برای خصوصیاتی که در شخصی نمی‌ پسندید، در خودتان عشق ایجاد کنید، بلکه کافی است بدون نشان دادن احساس خاصی از آن روی برگردانید.

قانون جذب ثروت نیز بر این اساس است که اگر احساس خوب نسبت به پول داشته باشیم آن را جذب می کنیم و با نگرانی آن را از خود دور می کنیم و رسیدن به آن ثروت را از بین می بریم. در این قانون مهم نیست شغل شما چیست، تنها با رعایت آن می توانید به ثروتی فراتر از آنچه به ذهنتان میرسد دست یابید.

قانون جذب آن زمان که ما در آرامش هستیم و یا در فکر و خیال، در درون ما جاریست. افکار منفی ما ارتعاش منفی می فرستد و قانون جذب هم همان سفارش را به ما برمی گرداند.

در این جا مقدمه ای بر آموزش تخصصی قانون جذب مطرح می‌شود، مباحث تکمیلی در مقاله مربوطه ارائه شده است.

زمانی که فکر مثبت یا فکر منفی در درون ما جاریست فکر ما، ارتعاشی در قانون جذب ایجاد می کند. همه چیز این جهان از ارتعاش است. احساس خوب، ارتعاش مثبت ایجاد کرده و احساس بد، ارتعاش منفی.

قانون ارتعاش بیان می کند دو تا چیز، شی، فکر با ارتعاش مساوی همدیگر را جذب می کنند.

اصلا بحث فکر کردن من به ماشین نیست، بحث فکر کردن من به سلامتی نیست، شما زمانی می توانید سلامتی را جذب کنید که با سلامتی هم ارتعاش شوید . وقتی می توانید ماشین را جذب کنید که با داشتن آن ماشین هم ارتعاش شوید.

اگر می‌خواهید پول داشته باشید باید وجودتان با پول یکی شود. اگر وجودتان گرم باشد گرمی را می کشید. اگر می خواهید روابط خوب داشته باشید، اگر می خواهید در زندگی‌تان عشق داشته باشید باید وجودتان عشق باشد. باید ارتعاش عشق، ارتعاش ثروتمندی را به جهان بدهید.

با تکنیک های جذب ثروت مثل تمرین بازی فراوانی امیر شریفی می توانید به سادگی ذهن خود را آماده جذب ثروت کنید.


قانون جذب

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
قانون جذب ، یک قدرت مغناطیسی بسیار قوی است که تمامی انرژیهای مشابه را با هم در جهان جمع و جذب می کند. در اینجاست که قدرت آفرینش ، در همه جا و از جهات مختلف تجلی می یابد. حتی قانون گرانش نیوتن از قانون جذب پیروی می کند. این قانون افکار،ایده ها،افراد، موقعیت ها و شرایط های مختلف را به خود جذب می کند.

بر اساس قانون جذب این افکار ماست که زندگی ما را می سازد، چرا که با ترسیم افکار و ایده های مشابه ، افرادی که همانند شما فکر می کنند و در موقعیت ها و شرایط یکسان هستند رادور هم جمع می کنند. این قانون جذب است که افراد با منافع مشابه را گرد هم می آورد و افراد در گروه های مختلف مانند گروه های سـ*ـیاسی ، تیم های ورزشی ، هواداران ورزشی و غیره متحد می شوند.

آیا شما هم می توانید از این قانون استفاده کنید؟ بله، تو میتونی!

شما این کار را از طریق فکر مثبتی که دارید، انجام می دهید. شما با تجسم یک تصویر ذهنی از آنچه می خواهید به دست بیاورید یا با تکرار مداوم آن در ذهنتان، هر آنچه که می خواهید را وارد زندگی خود می کنید. به عبارت دیگر ، شما از قدرت ذهن ، افکار ، تخیل و کلمات خود استفاده می کنید.

از زمان های قدیم تا به امروز همیشه افرادی بوده اند که از این قانون و نحوه استفاده از آن اطلاع داشتند. آنها می دانستند که تکرار این فکر مثبت روز به روز باعث می شود که آنچه می خواهند در زندگی آنها تحقق و تجلی یابد.

  • این قانون مظهر قدرت خالق جهان است.
  • از طریق این قانون ، همه چیز ایجاد می شود: کهکشان ها ، سیارات ، فلزات ، سنگ ها، گیاهان ، حیوانات و مردم.
  • عشق و محبت، عشق و محبت و دوست داشتن را جذب می کند.
  • اندیشه ها و موقعیت های یکسان، یکدیگر را جذب می کنند.
  • راجع به هر آنچه را که فکر می کنید، در زندگی تان دریافت می کنید.
  • شما درباره هر چیزی که تمرکز کنید، در زندگی تان همان تجلی می کند.
  • افکار مثبت، حوادث مثبت را به خود جلب می کند. افکار منفی، حوادث منفی را به خود جلب می کند.
  • اگر احساسات و افکار خود را در مورد مشکلات و موانع مشغول کنید، مشکلات زیادی در زندگی تان پدید می آید.
  • اگر مثبت فکر کنید و منتظر موفقیت در زندگی تان باشید و اجازه ندهید شک به ذهن شما وارد شود، در نهایت به موفقیت خواهید رسید.
  • فقط آرزو کردن چیزی کافی نیست ، شما نیاز به میل و ایمان شدید دارید تا به آنچه که می خواهید برسید.
  • برای اینکه افکار شما تجلی پیدا کند ، باید آنها را بارها و بارها تکرار کنید و احساسات ، میل و علاقه تان را به آن اضافه کنید.
  • ذهن مانند یک آهنربا عمل می کند.
  • انرژی های مشابه، انرژی مشابه به خود را جلب می کند.
  • افکار شما نحوه زندگی شما را تعیین می کند.
  • این قانون توسط همه افراد مورد استفاده قرار می گیرد ، هرچند که عمدتاً ناخودآگاه است.
  • پر کردن ذهن از نگرانی و اضطراب باعث استرس و نارضایتی می شود.
  • پر کردن ذهن با افکار شاد و مثبت باعث ایجاد شادی در زندگی شما خواهد شد.
شما چطور متوجه می شوید هر لحظه چه ارتعاشی به جهان می فرستید؟ و ارتعاش شما مثبت است یا منفی؟ پاسخ این است که باید بنگرید، احساس خوبی دارید یا احساس بدی.

اگر در تجسم تان از یک خانه، ویلا و یا هر خواسته دیگری احساس خوبی نداشته باشید شما در واقع به خواسته خود ارتعاش منفی می دهید و هر لحظه آن را از خود دورتر می کنید.

مغز شما یک ارتعاش به جهان هستی می‌فرستد و یک احساس نیز به خود شما می فرستد. این احساس و آن ارتعاش همیشه با هم برابرند. مغز شما احساس را به شما می فرستد تا شما مطلع شوید چه ارتعاشی را به جهان هستی می فرستید.

در کل همواره یادتان باشد که افکار ما می تواند زندگی ما را بسازد و ما از طریق احساس خود می توانیم متوجه شویم که افکارمان در جهت رشد و موفقیت ما حرکت می کند یا برعکس! بنابراین وقتی دارید در مورد چیزی فکر می کنید و احساس خوبی دارید، این احساس را نشانه ای برای رسیدن به خواسته های خود در نظر بگیرید. ولی اگر در زمان فکر کردن به موضوعی احساستان بد است مطمئن باشید که در حال دور شدن از خواسته خود هستید.
یکی از مهم ترین رازهای کائنات برای رسیدن به خواسته ها، توانایی در اختیار گرفتن و کنترل ذهن و افکارتان است. مطمئن باشید که با کنترل افکار خود می توانید در مسیر دستیابی به تمام خواسته های خود قرار بگیرید.


قانون جذب

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
ادعاهای مطرح شده در رابـ*ـطه با تأثیرات (قانون جذب)

سلامتی جسم و روان :

ادعای اصلی نویسنده این است که افکار ما می‌توانند به‌طور مستقیم بر سلامت ما تأثیر بگذارند و این به خاطر قانون جذب می‌باشد. آن‌ها معتقدند که نگرانی، ترس، استرس و سایر افکار منفی، مردم را مریض می‌کند در حالی که افکار مثبت در رابـ*ـطه با خوشی و عشق، مردم را سالم نگه می‌دارند و حتی بیماری‌های آنان را درمان می‌کند. هواداران ادعا می‌کنند که بخش مهمی از حفظ سلامت و درمان بیماری این است که بتوانید خود را به صورت سلامت تصور کنید. وقتی به لیمو ترش فکر میکنید و یا در مورد خوردنش حرف میزنید بزاق ترشح می‌شود همینطور اگر به سلامتی یا بیماری فکر کنید بدن به آن واکنش نشان می‌دهد.

مسائل مالی و ثروت :

ادعا می‌شود که اگر شخصی دائماً افکار موفقیت داشته باشد، صرف نظر از موقعیت واقعی وی، رونق و رفاه را در آینده تجربه خواهد کرد، زیرا «چیزهای مشابه یکدیگر را جذب می‌کنند.» اگر هم شخصی دائماً به فقر فکر کند، آیندهٔ وی با تجربهٔ فقر همراه خواهد بود. یکی از مثال‌هایی که توسط لیزا نیکول در فیلم راز مطرح شده، چنین است: «اگر هر بار که به درون نامهٔ خویش نگاه می‌کنید، انتظار یک صورتحساب داشته باشید، حدس بزنید چه می‌شود؟ حتماً صورت حساب آنجا خواهد بود. هر روز که بیرون می‌روید و از قبوض می‌ترسید، هرگز انتظار رخداد خوب ندارید، به قرض‌هایتان فکر می‌کنید، انتظار قرض را می‌کشید. پس قرض به سمت شما خواهد آمد… خواهد آمد، زیرا قانون جذب همیشه مطیع افکار شماست.» به خاطر پولی که دارید خوشحال و شکرگزار هستید؟ ادعا می‌شود که این سریع‌ترین راه برای جذب پول بیشتر به درون زندگی‌تان می‌باشد.

روابط

هواداران قانون جذب ادعا می‌کنند که این قانون بر روابط ما تأثیر می‌گذارد، زیرا هر چه که بر آن تمرکز کنیم، بیشتر تجربه‌اش خواهیم کرد؛ برای مثال اگر شخصی بر خصوصیات خوب یک نفر تمرکز کند، آن خصوصیات خوب بزرگ‌تر به چشم خواهند آمد. عکس این قضیه هم صادق است. آن‌ها همچنین ادعا می‌کنند با تجسم شخص خاصی که رفتار خوبی با شما دارد، تجارب مشابه آن تجسم را به خود جذب خواهید نمود. همچنین ادعا می‌شود که افراد می‌توانند روابط رمانتیک با اشخاصی را به خود جذب کنند که خصوصیات مورد پسند آن‌ها را داشته‌اند، فقط کافی است یک تصویر ذهنی از شخص ایدئال ایجاد کرده و آن‌ها را طوری تجسم کرده که گویی واقعی هستند. به شکل مشابهی، این ایده مطرح است که با افزایش اعتماد به نفس، کاریزما و تمایل ناخودآگاه به جذب عشق، می‌توان یک شریک زندگی به خود جذب کرد. موارد مذکور را می‌توان با تمرینات تجسم و تکنیک‌های تجلی‌سازی ارتقا بخشید.

بلندپروازی‌ها

ادعا شده که با تجسم کامل و پرجزییات از آنچه که فرد می‌خواهد تجسم کند و تمرکز بر آن تصویر، یکی سری رخدادها به وقوع خواهد پیوست که آن دیدگاه را عینیت می‌بخشد. چارلز هانل در کتابش با عنوان کلید سیستمیِ ارشد می‌گوید: «شما باید تصویر را کامل و با تمام جزئیات ببینید، با این کار به تدریج راه‌هایی برای متجلی ساختن آن تصویر شکل می‌گیرند. هر اتفاق به اتفاق دیگری می‌انجامد. فکر به عمل می‌انجامد، عمل به توسعهٔ روش‌ها، روش‌ها به پیشرفت دوستان و دوستان نیز شرایطی پدید می‌آورند که در نهایت و در گام سوم، عینیت رخ می‌دهد و ما به موفقیت می‌رسیم.»

منبع : علم ماوراء


قانون جذب

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,113
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
دنیای امروز در گرداب خرافات گرفتار شده و بخش بزرگی از فضای فرهنگ جهانی را اوهامی بی‌اساس فراگرفته است؛ به طوری که کتاب‌ها، نشریات و سینما در سطح گسترده‌ای در خدمت نشر خرافات و ترویج توهماتی است که مردم را سرگرم نموده و از اندیشه‌های درست و خردورزی و کوشش و پشت‌کار دور می‌کند.یکی از خرافاتی که در سالهای اخیر مطرح شده و به علت تکرار فراوان و جهان‌گیر شدنش، بزرگ‌ترین خرافه روزگار ما به شمار می‌آید، فرضیه‌ای است که با نام «راز» از آن یاد می‌شود. فرضیه راز به نوعی «قانون جذب» اشاره دارد و می‌گوید با تصور هر چیز و تقویت احساس مثبت نسبت به آن می‌توانید آن را جذب کنید و اگر وجود نداشته باشد، می‌توانید آن را خلق کنید.

قانون جذب سالهاست که از سوی سخنرانان و نویسندگان متعدد در جهان ترویج می‌شود، گویندگانی که می‌کوشند قانون جذب را مطابق فرهنگ مخاطبان‌شان بیان کنند و احساس آنها را برانگیزند. اما معمولاً این گفته مورد نقد و بررسی قرار نمی‌گیرد. گروهی آن را می‌پذیرند و سرگرم می‌شوند و گروه دیگر بی‌تفاوت از کنار آن می‌گذرند، در حالی که ترویج این خرافات بر زندگی تمام مردم تأثیر می‌گذارد و از پیامدهای نامطلوب آن به سادگی نمی‌توان جلوگیری کرد.

با توجه به گسترش این فرضیه و تبلیغات گسترده‌ای که روی آن صورت می‌گیرد، لازم است که از دیدگاه‌های گوناگون فلسفی، فیزیکی، روانشناختی و الاهیاتی مورد بررسی قرار گیرد. تجربه و تحقیق نشان می‌دهد که قانون جذب اگر درست قرائت شود و از غلوّها و تعمیم‌های نابجا دور بماند، با واقعیت سازگار است، اما به صورتی که امروزه در جامعه معرفی شده دروغی بیش نیست.

یکی از مصادیق درست قانون جذب تأثیر افکار در روان و درون هر فرد است؛ اما بیشتر سخنگویان قانون جذب آن را در رابـ*ـطه با جهان خارج مطرح می‌کنند و آن راهی برای به دست آوردن خانه، ویلا، اتومبیل و غیره معرفی می‌نمایند. بنابراین مسأله اصلی در پژوهش حاضر این است که آیا قانون جذب را در رابـ*ـطه با پدیده‌های جهان خارج از ما درست است یا نادرست؟

همانطور که گفته شد این مسأله از دیدگاه‌های گوناگونی قابل مطالعه و بررسی است، اما از آن رو که معمولاً در کشور ما معرفی قانون جذب با استفاده از آیات و احادیث و آموزه‌های دینی همراه می‌شود، ما نیز این مسأله را با تأکید و تکیه بر تعالیم اسلام بررسی می‌کنیم.


قانون جذب

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,113
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
چیستی قانون جذب

قانون جذب به طور کلی به این معناست که انسان با اندیشه و اراده خود می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. این سخن بسیار درستی است که در طول تاریخ دستخوش تفسیرهای نادرست شده و با مصادیق دروغ و ناروا همراه شده است. براستی کارهای بزرگی که انسان می‌تواند با اندیشه و اراده خود انجام دهد چیست و چگونه می‌تواند آنها را عملی سازد؟ آیا با چشم بر هم گذاشتن و تصور کردن و احساس کردن؟ انسان به آرزوهایش می‌رسد؟

قانون جذب می‌گوید: «هر چیز را در ذهنت مجسم کنی، آن را در دست‌هایت خواهی داشت.» (راز،ص۲۲) افکار و اندیشه‌ها قدرتی دارند که می‌توانند اشیاء و پدیده‌های جهان واقعی را بسازند و جذب کنند. «تو همه چیز را به طرف خودت جذب می‌کنی. مردم، شغل، شرایط زندگی، وضع سلامتی، ثروت، قرض، شادی، ماشینی که سوار می‌شوی و اجتماعی که در آن زندگی می‌کنی. مثل آهن‌ربا همه اینها را به طرف خودت جذب می‌کنی. به هر چه فکر کنی همان اتفاق می‌افتد. کل زندگی تو تجلی افکاری است که در ذهنت جریان دارند.» (راز.ص۳۲)

قانون جذب به جملات کاری ندارد به تصورات کار دارد. مهم نیست که بگویی این را می‌خواهم یا نمی‌خواهم، وقتی به «این» می‌اندیشی در زندگی ات جذب می‌شود. اگرچه به صورت منفی بگویی. پس تنها آنچه را که می‌خواهی تصور کن. «مادر ترزا انسان فوق العاده‌ای بود. او می‌گفت هرگز در تظاهرات ضد جنگ شرکت نمی‌کنم اگر برای صلح تظاهراتی داشتید، من را هم خبر کنید.» (راز، ص۱۵۱)

آرزوها در سه گام به دست می‌آیند، نخست خواستن: «به دنیا فرمان بده.» (راز،ص۵۷) دوم باور: «باور داشته باش که به خواسته‌ات رسیده‌ای.» (ص۵۸) سوم: تجسم: «احساس کن که به خواسته‌ات رسیده‌ای» (راز، ص۶۲) احساس به فکر نیرو می‌بخشد. دنیا حسی است و تنها با تصور نمی‌توانی خواسته‌ات را به دست آوری. «پس از همین حالا احساس خوبی داشته باش.» (راز، ص۶۴) تحقق آرزوها به نیرویی که به آنها می‌دهی بستگی دارد، پس هرگاه به اندازه کافی به افکار خود انرژی بدهی تحقق خواهد یافت.

این تعریف خلاصه‌ای بود از قانون جذب که به عنوان راز بزرگ در آستانه قرن بیست ویکم کشف شده و درجهان انتشار یافته است.


قانون جذب

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,113
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
درستی‌های قانون جذب

قانون جذب در رابـ*ـطه با خود فرد دو صورت درست پیدا می‌کند: یکی در امور روحی و روانی، مثلاً کسی که به شادی فکر کند، شادمان می‌شود و کسی که به ناراحتی‌ها بیندیشد، اندوهگین می‌شود. کسی که فکر کند می‌تواند خوب سخنرانی کند، موفق خواهد شد و کسی که برعکس فکر کند، نتیجه برعکس خواهد گرفت. ادعای قانون جذب در اتفاقاتی که در اختیار فرد است، قابل قبول است و با کمی اصلاح از سوی منابع دین تأیید می‌شود. اصلاحی که از سوی تعالیم دینی به این قانون وارد می‌شود این است که تفکر در مورد خود شادی یا اندوه یا آرامش و یا اضطراب چندان فایده‌ای ندارد، بلکه سامان دهی افکار و مدیریت احساسات مفید و کارآمد است و موجب پدید آمدن احساسات مثبت می‌شود.

برای نمونه امام حسن علیه الاسلام می‌فرماید: «آنچه را از دینا خواسته‌ای و به آن نرسیده‌ای، طوری فرض کن که گویا هرگز به ذهنت خطور نکرده است.» (بحار ج۷۸ص۱۱۱) امام صادق علیه‌السلام فرمودند:‌ » رغبت به دنیا غم و اندوه به دنبال می‌آورد و دل بریدگی از آن آسودگی تن و روان را درپی دارد.» (میزان الحکمه ح۳۷۶۷) و نیز امام علی علیه السلام فرمودند: «یقین چه خوب اندوه را می‌راند.» (بحار ج۷۷ص۱۱۶) زیرا سرچشمه بی‌پایان سرور و شادمانی خداوند است. و به فرموده امام کاظم: «کسی که خود را به اندوه می‌زند، اهل اندوه می‌شود.» (میزان الحکمه ح۳۷۸۱)

اگر ما به هریک از پدیده‌های روانی شادی، غم، آرامش و… فکر کنیم در درون ما اتفاق می‌افتد اما پایدارتر و زیربنایی‌تر این است که عوامل آنها را مدیریت کنیم و آنچه در تعالیم اسلام آموزش داده شده، شناخت همین عوامل و شیوه کنترل و مهار آنهاست. در اینجا نیز از نیروی فکر استفاده می‌شود، همانطور که در فرمایش امام حسن علیه‌السلام دیدیم به آنچه دست نیافته‌ای اصلا فکر هم نکن، این تکنیک را می‌توانیم «فراموشی عامل رنج» به نامیم. البته در باره تکنیک‌های مدیریت احساسات در آیات و روایات سخن بسیار است؛‌ ولی آنچه به بحث حاضر مربوط می‌شود این است که اگر شما به یک احساس بیندیشی آن را در خود ایجاد خواهی کرد. در این مورد قانون جذب درست است.


قانون جذب

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,113
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
دومین مورد درستی قانون جذب در مقدورات جسمی است، به لاغری فکر کردن و خود را با انـ*ـدام مناسب تصور کردن بسیار مؤثر است، صد البته که تنها عامل نیست. بسیاری از بیماری‌ها به تصور و خیالات ما مربوط هستند، کسی که فکر کند سر درد دارد، به زودی سیستم عصبی او تجربه درد را برایش ایجاد خواهد کرد. و کسی که خود را تن‌درست و نیرومند می‌بیند، درست دیده است. از این رو امام صادق علیه السلام فرمودند: «هیچ بدنی با نیت و اراده قوی، ناتوان نمی‌شود.» (میزان الحکمه ح۲۰۹۴۹) و از سوی دیگر بر شکایت نکردن از دردها و ناله و شیون سر ندادن تأکید شده است. «خداوند فرمود: کسی که سه روز بیماری را تحمل کند و به کسی شکایت و شیون نکند، گوشتی بهتر از گوشتش و خونی بهتر از خونش جایگزین می‌شود. اگر سلامتی یابد در حالی سالم می‌شود که گناهی بر او نمانده و اگر بمیرد به سوی رحمت من می‌آید.» (میزان الحمه ح ۱۸۷۸۶) در مقابل بی‌تابی کردن در بیماری‌ها یا سایر مشکلات در واقع رنج انسان را بیشتر می‌‌کند. (غررالحکم ح۱۱۹۸و۱۵۶۲) در این روایات سامان‌دهی به افکار و احساسات برای درمان و بهبودی هدف گرفته شده اما بر ارزش‌های اخلاقی نیز تأکید شده است. صبر، تسلیم خداوند بودن و ایمان به او بیش از افکار مثبت و احساسات خوب مورد توجه بوده و اساساً افکار و احساسات بر اساس ارزش‌های انسانی و اخلاقی طراحی شده است و چه بسا احساساتی که از این ارزش‌ها برنیامده باشد، تأثیر کمتری بگذارد.

این دو مورد خارج از مسأله‌ای بود که در مقدمه طرح کردیم زیرا به درون فرد مربوط می‌شد و فقط برای کامل شدن فهرست موارد درست قانون جذب بیان گردید. ولی از این به بعد به مواردی می‌رسیم که به مسأله تحقیق مربوط می‌شود و با تحلیل و بررسی آن ابعاد درست و نا درست قانون جذب شناخته می‌شود.

سوم، در تصور و احساس دیگران نسبت به خودمان می‌توانیم از قانون جذب استفاده کنیم، کسی که خود را محبوب و دوست‌داشتنی می‌داند، البته در صورتی که کبر و غرور نداشته باشد، دوست‌داشتنی خواهد شد، کسی که خود را زشت یا زیبا تصور می‌کند، همانگونه به نظر می‌رسد. لذا در دعای هنگام نگریستن در آینه اینطور می‌خوانیم: «خداوندا همانطور که چهره مرا زیبا آفریدی اخلاق و منش‌ام را نیز زیبا بگردان.» این دعا بهترین تلقین خودپذیری و اصلاح افکار برای درک زیبایی آفریده خداست.

چهارمین مصداق درست قانون جذب که با شرایطی می‌توان درستی آن را تجربه کرد این است که سایر تصورات و احساسات دیگران را اگر چه درباره ما نباشد می‌توانیم تغییر دهیم. برای مثال: فردی که شاد است، ممکن است دیگران را شاداب ‌کند و یا برعکس. اما این موضوع به شرایط روانی و خواست او مربوط است و تنها به اندیشه و احساس فرد تأثیر گذار وابسته نیست.


قانون جذب

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,113
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
پنجمین صورت کارآمدی قانون جذب تأثیر بر احساس و برخی از رفتارهای حیوانات است. تصور آرامش و احساس امنیت برای حیواناتی که نزدیک ما هستند، موجب می‌شود که در کنار ما احساس امنیت کنند. در اینجا فرقی میان تمساح و یک گنجشک نیست. همچنین اضطراب شما آنها را نیز نگران و آشفته می‌کند. از این رو در روایات بسیاری به ما توصیه شده است که با حیوانات آرام و مهربان باشیم، بی‌جهت آنها را آزار ندهیم و شکار نکنیم. (میزان الحکمه باب حقوق الحیوان با ۲۳ حدیث)

ششم، از دیگر درستی‌های قانون جذب تأثیر بسیاری از افکار منفی است، براستی اگر کسی فکر کند که نمی‌تواند کسب و کار خوبی داشته باشد، با شکست اقتصادی روبرو خواهد شد، کسی که فکر کند، بیمار است، بیمار خواهد شد، کسی که گمان کند، دوستان و نزدیکانش او را رها خواهند کرد، طوری رفتار می‌کند، که به همین نتیجه می‌رسد. این امور در ادبیات دینی با عنوان وسوسه شناخته می‌شوند و نه فکر. وسوسه‌ها از سوی شیطان است و معمولاً به صورت ناامیدی و ترس (آل‌عمران/۱۵۷)، دشمنی و جدایی (مائده/۹۱)، بی‌تابی(اعراف/۱۷۶) و ناکامی (قرقان/۲۹) در دل‌های ضعیف افکنده می‌شود. توصیه روایات این است که در این موارد نگذارید زندگار وسوسه‌ها به فکرتان بنشیند (نهج البلاغه خ۹۱) و آن را بر ذهن و زبان جاری نسازید. (کنز العمال ح۱۷۰۹)

تمام این موارد درست به اموری محدود می‌شود که فکر از طریق سیستم اعصاب، احساسات و رفتارها و گفتار ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و نتیجه طبیعی آن را محقق می‌کند. همچنین نیروی فکر می‌تواند با نمودهای احساسی و رفتاری و گفتاری فرد، روی احساس، رفتا و گفتار سایر افراد نیز تأثیر بگذارد. کافی است که ما از طریق رفتار یا گفتار و یا حالت‌های خود بتوانیم اندیشه و احساس خود را منتقل کنیم. یک انسان شاد می‌تواند دیگران را نیز شاد کند. یک انسان با اعتماد به نفس، طوری سخن می‌گوید و رفتار می‌کند، که به دیگران نیرو می‌دهد. یک شخص قدرتمند طوری نگاه می‌کند که دیگران قدرت او را احساس می‌کنند.

انسان می‌تواند با رفتار و کلمات و احساسش حتی شعور و احساس حیوانات را تحت تأثیر قرار دهد. مثلاً آنها را آرام یا مضطرب کند و یا حرکاتی را به آنها بیاموزد. یعنی افکارش از طریق، احساسات و رفتارها منتقل می‌شود.

اما در تمام این موارد کارآیی قانون جذب محدود به مقدورات بشری است، مثلاً کسی با قامت صد و هشتاد سانت نمی‌تواند با تجسم اینکه قدش دومتر است، بیست سانت بر قامت خود بیفزاید؛ یا برای سگ خانگی خود بال‌هایی مثل پرستو ایجاد کند و یا بیماری‌هایی را درمان کند، که بنابه تقدیر الاهی به آنها مبتلا شده و نه با مسائل فکری خود. استفن‌هاوکینگ از بزرگ‌ترین فیزیکدانان روزگار ما مبتلا به فلج عمومی است. او بسیار خلاق، شاد و پر انرژی است، اما نتوانسته از روی ویلچر بلند شود یا دستان خود را به راحتی حرکت دهد و یا بدون دستگاه سخن بگوید.


قانون جذب

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا