خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

✧آیناز عقیلی✧

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/3/21
ارسال ها
164
امتیاز واکنش
2,769
امتیاز
213
زمان حضور
35 روز 18 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
آیا مصرف غذاهای تند برای گویندگی مضر هستند ؟ آیا باید از خوردن ادویه ها قبل از اجرا خودداری کنید ؟


آیا مصرف غذاهای تند برای گویندگی مضر هستند ؟ آیا باید از خوردن ادویه ها قبل از اجرا خودداری کنید ؟
مشکل در مورد اینکه آیا غذاهای تند برای حرفه گویندگی خوب یا بد هستند ، گیج کننده است . داشتن گلویی روشن و کاهش خلط برای هر گوینده مهم است . خصوصاً قبل از اینکه پشت میکروفن بیاید . بنابراین ، آیا گویندگان باید به طور کلی از غذاهای پرادویه اجتناب کنند یا ادویه های خاصی وجود دارند که برای صدای شما مفید هستند ؟

غذاهای تند باعث علاقه‌مند گلو و افزایش خلط می شود . اما ، ادویه های ملایم از نظر اعتدال عالی هستند و می توانند به کاهش سرماخوردگی ، کاهش مشکلات تنفسی ، احتقان پاکیزه و کمک به بهبود صدا کمک کنند .

غذاهای پرادویه برای گویندگان مضر هستند زیرا آنها اغلب با روغن ترکیب می شوند که می توانند به گلو شما چربی اضافه کنند و باعث ایجاد خلط شود . این به طور گسترده ای بر لحن شما تأثیر می گذارد ، و سپس یک وسوسه بزرگ برای صاف کردن گلو وسینه وجود دارد که افراد گلوی خود را صاف می کنند . انجام این کار باعث می شود که تارهای صوتی شما به طور ناگهانی به هم برخوردکنند که منجر به خستگی صدا می شود . اگر بعد از خوردن غذاهای تند نیاز دارید گلوی خود را پاک کنید ، از این وسوسه خودداری کنید و چای گرم را با آب لیمو بنوشید تا از آسیب صوتی جلوگیری شود . آب همچنین یک راه عالی برای تسکین هر گونه علاقه‌مند است .

غذاهای آماده تند ، حاوی انبوهی نمک هستند . نمک باعث خشکی گلو و با جذب هرگونه رطوبت ، سخن گفتن را دشوار می کند . تارهای صوتی شما با دهان خشک به اصطلاح روغن کاری نمی شوند و نمک انعطاف پذیری آنها را محدود می کند .

از خوردن وعده های غذایی تند در روزهایی که نیاز به عملکرد بالایی دارید خودداری کنید تا از بوجود آمدن مایع لزج هنگام پاکسازی گلویتان جلوگیری کنید . لازم نیست غذاهای تند را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید ، زیرا وقتی که با اعتدال بخورید و توسط خودتان تهیه شوند ، می توانند برای سلامتی و صدای شما عالی باشند .

ثابت شده است که خوردن غذاهای تند می تواند صدای شما را مستقیماً علاقه‌مند کند . با این حال ، آنها می توانند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند ، تنفس شما را بهبود بخشند ، سینوس ها را از سرماخوردگی پاک کنند و گلو درد را تسکین دهند.

زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است که ماده ای برای درمان مشکلات تنفسی است . این ادویه یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که می تواند به کاهش التهاب مجاری هوایی کمک کند . زردچوبه به خودی خود برای سلامتی شما مفید است و می تواند از عفونت جلوگیری کرده و ریه ها را از دود اگزوز ، گرد و غبار ، ویروس ها و دود سیگار محافظت کند.

سیر

اگرچه ممکن است سیر ادویه ای نداشته باشد که شما را بترساند ، اما هنوز هم در خانواده غذاهای پرادویه است . سیر می تواند به جلوگیری از سرماخوردگی کمک کند ، و اغلب در مکمل های سرماخوردگی یافت می شود . خوردن سیر در هنگام سرماخوردگی می تواند به سرعت بهبودی شما کمک کند . خوردن 1-2 دانه سیر در روز وقتی اولین بار احساس سرما خوردگی کردید می تواند به طور قابل توجهی به از بین بردن گلو درد و سینوسهای احتقانی کمک کند .این ماده همچنین یک ماده اصلی در داروهای خانگی به همراه فلفل دلمه ای ، پیاز و ترب کوهی است . آن را با یک قاشق غذاخوری عسل و آب گرم مخلوط کنید . برای کمک به احتقان وگرفتگی گلو بنوشید.

فلفل هندی

فلفل هندی فواید سلامتی زیادی دارد – از جمله می توان به از بین بردن بینی چرکی و کاهش درجه حرارت بدن در صورت احساس عرق کردن استفاده کنید . همچنین می تواند هنگام مصرف منظم آن ، مخاط را کاهش دهد.
اگر گلوی شما احساس خستگی دارد یا اینکه اخیراً بیش از اندازه از تارهای صوتی خود کار و فعالیت کشیده اید ، این ادویه می تواند به بهبود صدا کمک کند . یک قاشق غذاخوری فلفل هندی را به آب گرم اضافه کرده و با هم مخلوط کنید . این مخلوط را به مدت 10 ثانیه غرغره کرده و تف کنید ، در صورت لزوم چند بار تکرار کنید . اگر به نظر نمی رسد صدای شما به حالت عادی برگشته است ، چند ساعت بعد تکرار کنید . مراقب باشید این را بلع نکنید زیرا تندی آن ممکن است معده شما را اذیت کند . از آنجا که فلفل هندی یک ادویه سبک است ، هنگام انتقال از طریق قسمت های مختلف مانند سینوس ها مشکلی اساسی ایجاد نمی کند زیرا این ادویه باعث علاقه‌مند تارهای صوتی نمی شود .

منبع: گوینده


آیا مصرف غذاهای تند برای گویندگی مضر است ؟

 
  • تشکر
Reactions: ~ĤaŊaŊeĤ~ و Elaheh_A
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا