خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۶ مورد از جاذبه های دیدنی ورشو

جاذبه های دیدنی ورشو

پس از بمباران سال ۱۹۴۴ به دست نازی ها، ورشو تحت نظارت ارتش سرخ در آمد. ورشو امروزی یک شهر مدرن و پرجمعیت است و از نظر حمل و نقل و تکنولوژی در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد. در ادامه ما برای شما ۶ جاذبه ی دیدنی این شهر اروپایی را برایتان می آوریم. شما با تهیه ی بلیط از الی گشت و رزرو هتل در الی گشت می توانید جاذبه های دیدنی ورشو را از نزدیک ببینید و سفر خوبی را داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

ورشو یا به زبان محلی همان ورشاوا، پایتخت کشور لهستان است و ۲ میلیون نفر جمعیت دارد. همچنین ورشو، یکی از بزرگترین شهرهای لهستان است. ورشو از جمله شهرهایی است که در روبدادهای جنگ جهانی دوم به شدت دچار آسیب شد و به دست آدولف هیتلردر سال ۱۹۴۴، مورد حملات زمینی و هوایی قرار گرفت و ۹۵ درصد شهر با خاک یکسان شد. ورشو به معنی متعلق به واراز یا همان اسلاوی است. ورشو جاذبه های بسیاری دارد که دیدنش، به هر مسافر و جهانگردی بسیار توصیه می شود. این شهر اروپایی از قرن ۹ میلادی به صورت مسمتر سابقه ی سکونت دارد و از قرن ۱۴ و ۱۵ به عنوان یکی از شهرهای مهم و پرنفوذ اروپایی باقی مانده است.

۱- شهر قدیم ورشو ( old town)

یکی از جذاب ترین قسمت های دیدنی شهر ورشو، شهر قدیمی یا همام ورشوی قدیم است. این قسمت از شهر پر از خانه های مثلثی شکل و قدیمی است که انگار با شهر سنگ فرش شده اند. این قسمت از شهر طی بمباران های ۱۹۴۴، در حد بسیاری زیادی دچار آسیب و تخریب شد اما در سال ۱۹۷۰ توسط نظارت حکومت شوروی بازسازی شد. ورشو قدیم به خاطر وجود کلیساهای سبک باروک که همراه با دیواره های دفاعی و معماری رنگین و فوق العاده اش است، به ثبت یونسکو رسیده است. شما لا به لای ساختمان های قدیمی و مخروبه چند ساختمان کاملا نو و مدرن می بینید که واقعا منظره جالبی درست می کنند و تلفیق خوبی از قدیم و جدید به بیننده می دهند. کافه ها و رستوران های قدیمی و اصیلی در ورشو قدیم وجود دارد و شما با گذراندن وقت در این مکان ها می توانید یافته های بسیاری از شهر ورشو و فرهنگ و آداب رسوم ورشویی ها و لهستانی ها کسب کنید.

۲- پارک لازینکی ( lazienki Park )

پارکی زیبا و دیدنی که در قرن ۱۷ به سبک باروک توسط دومنیکو مرلینی، یوهان کریستین کامسترز و یان کریستسن برای هر نوع تفریح وسرگرمی طراحی شده است. این پارک زیبا از دو بخش کاخ و پارک تشکیل شده است. کاخ اشتاین اسلو آگست، روی دریاچه ی لازینکی قرار گرفته و از این رو به کاخی بر روی آب لقب گرفته است. کاخ موجود در پارک در جنگ جهانی دوم نابود شد و تنها آرامگاه سربازان گمنام این عمارت باقی مانده است. مسیر این پارک از درختان، دریاچه های پر از ماهی و فواره های تزئینی و مجسمه های زیبا و افسانه ای، تزئین شده است.

۳- کاخ فرهنگ وروشو

این کاخ در دوره ی حضور شوروی در لهستان ساخته شده است و نمادی از سلطه ی شوروی بر این کشور به حساب می آمده است. این کاخ ۲۲۱ متر ارتفاع دارد و ۴۲ طبقه ای است. برای دیدن مناظر طبیعی و دیدنی های شهر ورشو، همانند مردم ورشو حتما سری به طبقه ی ۳۰ این ساختمان بزنید. کاخ علم و فرهنگ در سال ۱۹۸۹ مصادف با خروج روس ها به صورت متروک در آمد و از آن استفاده ی دیگری نشد اما در حال حاضر کنسرت های خوانندگان معروف دنیا به خصوص سبک راک در آن برگزار می گردد. وزیر وقت امور خارجه لهستان در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفت با ساختمان تاریخی که یادآور حضور شوروی ها در لهستان است، مبارزه کند. رادوسلاو سیکورسکی پیشنهاد داد تا این ساختمان تخریب شود در فیلم های لهستانی این ساختمان بارها با کمک صحنه های ویژه و گرافیک کامپیوتری نابود شده است. سیکورسکی حتی به این توجه نکرد که نام این ساختمان در فهرست یادبودهای تاریخی تحت حفاظت یونسکو به ثبت رسیده است. به هر حال مردم لهستان به این ساختمان به چشم یک جاذبه ی تاریخی نگاه می کنند نه بیشتر.

۴- موزه قیام

موزه ای با دید انقلابی در انبار تراموای قدیمی ورشو که به رویدادهای سـ*ـیاسی و نظامی منجر به قیام سال ۱۹۴۴، قبل از حمله بمبارانی هیتلر اشاره دارد. در این موزه ویدئوهایی با سبک سیاه و سفید و قدیمی که از روزهای قدیم لهستان و ورشوی آن روز مانده است را نمایش می دهد. این موزه چشم شما را در برابر حقایق و وقایعی که از حمله ی نازی ها بر این شهر گذشت، روایت می کند و بینش تاریخی دیگری از این اتفاقات را برای شما به ارمغان می آورد.

۵- کاخ سلطنتی ورشو

کاخ سلطنتی ورشو در قرن ۱۳ در میدان قدیمی شهر با آجرهای سرخ رنگ ساخته شده است. این کاخ زمانی اقامتگاه سیاسیون لهستانی بوده است. این قصر هم در حمله ۱۹۴۴، آسیب دید اما بعد از آن که بازسازی شد، به شکل چشمگیری دوباره با شکوه و خیره کننده به نظر می آید. از جمله زیبایی های چشم نواز داخلی این کاخ می توان به دالان های مرمر و تزئینات گچ بری و شکل مبلمان اتاق ها و تالارهای کاخ اشاره کرد. اموال هنری کاخ سلطنتی در طول ناآرامی های که از سر گذراند توسط ارتش شوروی و نازی ها به سرقت رفتند اما آثاری همچون آثار رامبراند مجددا به لهستان بازگردانده شدند.

۶- کلیسای سنت آنه (Kościół Akademicki św. Anny )

در نزدیکی کاخ سلطنتی، یکی از زیباترین و بهترین کلیساهای سبک نئو کلاسیک اروپا و ورشو وجود دارد، کلیسای سنت آنه.این کلیسا در اصل در قرن ۱۵ میلادی ساخته شده است اما در سال ۱۷۸۸، توسط معماری به نام پیتور آینر، به شکل فعلی در آمد. کلیسا شامل یک برج ناقوس جداگانه، نمای داخلی گیرا و عجیب با طراحی زرد و سفید و طلایی رنگ، نقاشی های به سبک باستانی و برگرفته شده از داستان های غم انگیز کتاب مقدس و چراغ های بسیار بزرگ، است. کلیسای سنت آن از آسیب هایی که در طول بمباران های ۱۹۴۴ به این شهر وارد شد در امان ماند اما به خاطر حفر تونلی در نزدیکی آن در سال ۱۹۴۴، تقریبا قسمتی از آن فرو ریخت. نمای بالای برج ۱۵۰ پله دارد که برای دیدن نمای ورشو و زیبایی های کلیسا از آن بالا، ارزش طی کردن را دارند.

منبع:الی گشت


۶ مورد از جاذبه های دیدنی ورشو

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا