خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,097
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
مواد لازم حلوای هویج
آرد سفید۱ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
شکر½ پیمانه
گلاب¼ پیمانه
هویج تازه۵ عدد متوسط
پودر هل½ قاشق چایخوری
دستور پخت حلوای هویج

مرحله اول

برای تهیه حلوای هویج مجلسی ابتدا هویج ها را پوست می گیریم و به همراه ۲ پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا هویج ها به طور کامل بپزند و آب موجود در قابلمه تبخیر شود.

مرحله دوم

در این مرحله هویج را به وسیله مخلوط کن یا غذاساز به صورت پوره در می آوریم و کنار می گذاریم. در ادامه آرد را الک می کنیم و داخل یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آرد را به خوبی تفت می دهیم.

مرحله سوم

آرد را باید در حدی تفت دهیم که بوی خامی آن گرفته شود، البته تفت دادن آرد را باید تا زمانی ادامه دهیم که رنگ آن تغییر نکند وگرنه باعث می شود روی کیفیت رنگ حلوا تاثیر منفی بگذارد و در پایان پخت حلوای خوشرنگی نداشته باشیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه بوی خامی آرد گرفته شد، روغن مایع را به آرد اضافه می کنیم و به خوبی با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. پس از مخلوط شدن آرد و روغن، گلاب را به همراه شکر و پوره هویج به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مواد حلوا را به صورت مداوم چند دقیقه هم می زنیم تا با هم کاملا ترکیب و یکدست شوند. توجه داشته باشید که تفت دادن مواد را باید به اندازه ای ادامه دهیم که حلوا از دیواره های تابه جدا شود و وسط تابه جمع شود.

مرحله ششم

حالا تقریبا حلوای ما اماده است، می توانیم آنرا در قیف یک بار مصرف بریزیم و با ماسوره دلخواه داخل قالب های کاپ کیک قیف بزنیم یا اینکه به صورت یکجا داخل یک دیس مناسب بریزیم و به سلیقه خود تزیین کنیم.
منبع: چی‌شی


طرز تهیه حلوا هویج

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا