خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

paeez81

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/4/21
ارسال ها
1,301
امتیاز واکنش
25,588
امتیاز
368
سن
21
زمان حضور
34 روز 7 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرکز ملی هنرهای نمایشی چین

پکن پایتخت جمهوری خلق چین و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیاست. این شهر در سال ۲۰۱۳ بیش از ۲۱ میلیون نفر سکنه داشته‌است. پکن دومین شهر پرجمعیت چین پس از شانگهای و مرکز دیپلماتیک، فرهنگی و آموزشی کشور است. فرودگاه بین‌المللی پکن دومین فرودگاه شلوغ دنیا از نظر ترافیک مسافران است. سابقه تاریخی شهر به سه هزار سال پیش می‌رسد و در هشت قرن اخیر در اغلب دوره‌ها پایتخت چین بوده‌ است. کمتر شهرهایی در دنیا هستند که برای دوره‌ای چنین طولانی مرکز دیپلماتیک و فرهنگی باقی مانده باشند به همین جهت آثار تاریخی زیادی در شهر وجود دارد. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پکن مرکز ملی هنرهای نمایشی چین میباشد که در خیابان چانگان، شهر پکن واقع شده است.

قسمتهای مختلف مرکز ملی هنرهای نمایشی

مرکز ملی هنرهای نمایشی چین در اصل به نام گراند تئاتر ملی معروف است. این مرکز توسط معمار فرانسوی پل اندرو طراحی شده بود. ساختمان اصلی شامل سه محل برگزاری: اپرا، سالن کنسرت و تئاتر است. علاوه بر این، مرکز دارای پله های زیرین، گاراژ زیرزمینی، دریاچه مصنوعی و فضای سبز است. منظر بیرونی ساختمان مرکز ملی هنرهای نمایشی در شب، مانند یک پوسته بیضی ساختار فولادی است. در ترکیب هوشمندانه ای بیش از 18000 صفحه تیتانیوم و 1000 ورق شیشه ای فوق سفید استفاده شده است.این ترکیب تصویری سر زنده ایجاد می کند، به طوری که انگار پرده ای را به آرامی از مقابل چشمانتان کشیده شود.

پوسته بیضی ساختار فولادی، بزرگترین گنبد حال حاضر در جهان است. وزن آن 6،457 تن و محور بزرگ آن 696 فوت (212 متر) طول دارد. در اطراف این مرکز یک دریاچه مصنوعی کریستال مانند وجود دارد. با استفاده از تکنولوژی بالا، این دریاچه در زمستان یخ نمی زند. همجنین در تابستان جلبک در آن رشد نخواهد کرد. مرکز ملی هنرهای نمایشی و بازتاب آن در آب، درخشندگی و فریبندگی یکدیگر را تکمیل می کنند.

سطح بی نظیر این گنبد

تمام قسمت ها و ورودی ها زیر آب ساخته شده اند. هنگامی که به مرکز می روید، یک لایه آب بالای سر شما است. در اطراف دریاچه کمربندی سبز وجود دارد. مردم در آنجا آرامش ارزشمندی را در یک شهر شلوغ تجربه میکنند. مرکز ملی هنرهای نمایشی یک زیرساخت فرهنگی مهم ملی است.این یکی از 16 منظر جدید در پکن است. سطح این گنبد بی نظیر و با شکوه است. این گنبد بیضوی از 18398 ورق تیتانیوم و 1226 قطعه شیشه ای بسیار شفاف ساخته شده است. پوسته تخم مرغی شکل در دریاچه 355000 مترمربعی پر از آب درخشان، شناور به نظر می رسد.

در اطراف دریاچه یک کمربند سبز 19000 متر مربعی درختان وجود دارد. این سرسبزی مانع از رسیدن سر و صدا خیابان می شود و یک مجموعه تفریحی و آرامش بخش در قلب شهر است. این ساختمان زیبا در میان عموم مردم به "تخم مرغ بزرگ" معروف است. جالب اینکه هرساله به مناسبت سالگرد افتتاح آن، در این سالن اجرای برنامه های گوناگون هنری انجام می پذیرد که به مرور زمان این مراسم به سنتی سالانه تبدیل شده و مردم زیادی هم از آن استقبال می کنند.















منبع : الی گشت


مرکز ملی هنرهای نمایشی چین

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~ و NAZI_KH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا