خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,272
امتیاز واکنش
44,362
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
فریدا در آثارش، دوجنبه بودن حقایق و تضادهای گوناگونی مانند شجاعت و آسیب پذیری، زندگی و مرگ، عشق و نفرت، روشن و تیرگی را با مهارت تمام به تصویرکشیده که از خصوصیات آثار او به شمار می آیند.
عده ایی از منتقدان بر این باورند که فریدا به فرهنگ مکزیک جان بخشیده و سرمشق بسیاری از زنان مکزیکی بوده. فریدا حقایق زندگی و احساسات درونی خود را با قدرت و شجاعت به تصویر میکشیده و هیچگونه ترحم و ترسی نسبت به آنها نداشته به همین خاطر برخی او را هنرمند فمینیست نیز میخوانند، تا جایی که در سال 1976 نمایشگاهی در موزه هنر ایالت لس آنجلس آمریکا برپا شد که مختص آفرینش های هنری زنان بود و آثار فریدا نیز در این نمایشگاه حضوری درخشان داشت.
فریدا در طول زندگی هنری خود به نقاط مختلفی سفر کرد و در نمایشگاه های متعددی در پاریس، نیویورک و مکزیک شرکت کرد. همچنین با افراد سرشناسی مانند آندره برتون نویسنده فرانسوی و پابلو پیکاسو نقاش اسپانیایی دیدار داشت. به گفته ریورا در دیداری که با پیکاسو داشتند در تحسین آثار فریدا، پیکاسو چنین میگوید: نه در آیین، نه من و نه تو، هیچکدام در مرتبه ای نیستیم که بتوانیم یک سر بکشیم، آنگونه که فریدا میکشد.

فریدا در تمامی آثارش به میراث و سنت های مکزیک پایبند بود که این نکته از نوع پوشش او در آثارش و همچنین زندگی روزمره اش کاملا مشهود است. او بر خلاف زمان خود که اکثریت مردم تحت تاثیر اروپا و آمریکا بودند، اصالت و ملیت مکزیکی خود را حفظ کرد و برای فرهنگ و هنر مکزیک ارزش زیادی قائل بود و این نوع باور فریدا بر دیگر هنرمندانی چون هکتور گارسیا، ادوارد وستون، ایموجن کانینگام تاثیر گذاشت.


فریدا در محافل روشنفکری و انقلاب مکزیک شرکت میکرد و از رویدادهای فرهنگی و هنری عصر خود کاملا مطع بود و در زمان خودش هنرمندی آوانگارد و بخشی از مکزیک نوین محسوب میشد. فریدا با برخورد خالصانه نسبت به بیان حقایق زندگیش و همچنین سنت گرایی تاثیر چشمگیری در عرصه ی هنر و همچنین فرهنگ و هنر مکزیک داشت. پس از مرگ فریدا در مراسم تشیع او برای قدردانی و یادآوری تاثیرات بسیاری که بر فرهنگ و هنر مکزیک داشت از او اینگونه خطاب شد: ای دوست، ای خواهر مردم و ای دختر بزرگ مکزیک، تو هنوز بین ما زنده ایی.


برسی برخی از آثار فریدا کالو

 

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,272
امتیاز واکنش
44,362
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
دو فریدا
دو فریدا یکی از مرموزترین کارهای فریدا کالو در بین تقریبا ۲۰۰ اثر دیگرش است. اثر دو فریدا از لحاظ ترکیب بندی یکی از آثار بسیار مهم جنبش فراواقع گرایی در قرن 20 محسوب میشود. فریدا این اثر را در سال 1939، زمانی که از ریورا طلاق گرفته بود خلق کرده و منتقدان بر این باورند که این اثر دلالت بر آسیب روحی که بر فریدا وارد شده، دارد. فریدا نسبت به توضیح این اثر اینگونه میگوید: دیگر دیه گو با من نیست، رهایش کردم، حالا خودم هستم، نقاشی میکنم، این بار خودم را میکشم دست در دست خودم با خودم ازدواج کرده ام، راستی آیا من برای خود کافی هستم؟

در این اثر شاهد دو فیگور از فریدا هستیم که در سمت راست با لباس سنتی مکزیک همراه با قلبی سالم و در دستش المانی از پرتره ریورا را دارد و در سمت چپ در لباسی اروپایی همراه با قلبی شکسته قرار گرفته که قلب ها با رگهای خونی بهم اتصالی داشتند که به وسیله قیچی که در دست فریدا اروپایی است از بین رفته و خونی بر روی لباسش ریخته شده. تفسیر و توضیح این اثر از لحاظ مفهومی بسیار گنگ و پیچیده است. عده ای براین نظرند که خون ریخته شده به درد های جسمانی فریدا که در طول زندگیش از آنها رنج میبرده مرتبط میشود و گمان دیگری وجود دارد بر این که این خون به ماجرای جدایی او از ریورا اشاره میکند . همچنین نوع حالت صورت فیگورها و رنگ های تیره آسمان پس زمینه بر آشفتگی حال روحی فریدا اشاره میکند.


خودنگاره با گردنبند خار و مرغ مگس خوار
این اثر نقاشی رنگ و روغن روی بوم به ابعاد ۴۹٫۵ در ۶۳٫۵ سانتی‌متراست که در سال 1940 خلق شده از نمونه آثاری است که فریدا در آن از سمبلیسم (نمادگرایی) به خوبی بهره برده است. فریدا چهره ی خود را که گردنبندی از جنس خار بر گردن دارد به تصویر کشیده که منجر به زخم شدن گردنش شده. مرغ مگس خواری ازگردنبند آویزان است که در فرهنگ و باورهای مکزیک طلسمی برای خوشبختی در عشق معنا دارد.
همچنین گربه و میمون سیاهی که پشت سر فریدا تصویر شده اند نشان از بدیمنی هستند چرا که در فرهنگ مکزیک میمون نمادی از مرگ تعبیر شده و در اثر، میمون در حال بافتن و کشیدن گردنبند که باعث زخم بیشتری بر فیگور میشود تصویر شده است.
اثر خودنگاره با گردنبند خار و مرغ مگس خوار در مجموعه شَمایل‌نگاری مرکز انسان‌شناسی هاری رانسوم، دانشگاه تگزاس نگهداری می‌شود.


برسی برخی از آثار فریدا کالو

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا