خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
اشتوتگارت یکی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی است که برای دوست‌داران خودرو، شهر ویژه‌ای است زیرا برخی از بزرگترین کارخانه‌های تولید اتومبیل خودرو، مانند مرسدس بنز و پورشه، در این شهر اشتوتگارت قرار دارند. علاوه بر تولیدات گسترده اتومبیل، شرکت‌های مشهور دیگری مانند بوش و باکنش نیز در اشتوتگارت فعالیت می‌کنند. کیفیت زندگی در این شهر نیز از سطح بالایی برخودار است. همچنین بسیاری از افرادی که تمایل به تحصیل در آلمان دارند این شهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند. افرادی که شهر اشتوتگارت را برای زندگی و یا تحصیل انتخاب کرده‌اند بهتر است با اطلاعاتی درباره این شهر نظیر مساحت و جمعیت شهر اشتوتگارت، کیفیت زندگی در شهر اشتوتگارت، آب و هوای شهر اشتوتگارت و هزینه زندگی در شهر اشتوتگارت آشنا شوند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

مساحت و جمعیت شهر اشتوتگارت
اشتتوتگارت شهری محبوب در آلمان است که دارای مساحتی حدود ۲۰۷ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۶۳۳۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۰ است. شهر اشتوتگارت همچنین تا شهرهای محبوب دیگری نظیر توبینگن، کارلسروهه، مانهایم، دارمشتات و هایدلبرگ تقریباً نزدیک است. فاصله شهر اشتوتگارت با شهرهای مذکور به ترتیب ۴۴.۸۰ کیلومتر، ۸۲.۳۲ کیلومتر، ۱۳۱.۷۰ کیلومتر، ۱۷۶.۲۵ کیلومتر و ۱۱۸.۴۵ کیلومتر فاصله دارد.

کیفیت زندگی در شهر اشتوتگارت
براساس اطلاعات گزارش شده در سایت معتبر numbeo کیفیت زندگی در شهر اشتوتگارت بسیار بالا است. همچنین شاخص قدرت خرید مردم، بالا، شاخص امنیت، بالا، شاخص مراقبت‌های درمانی، بالا و شاخص آلودگی هوا نیز پایین است.

آب و هوای شهر اشتوتگارت
شهر اشتوتگارت دارای تابستان‌های معتدل و زمستان‌های بسیار سرد به همراه باد و آسمان نیمه ابری است. دمای هوا نیز در طول سال از ۲- درجه سانتی‌گراد تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کمتر از ۹- درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر از ۳۱ درجه سانتی‌گراد در این شهر بسیار نادر است.

فصل گرم سال نیز از ۴ ماه ژوئن آغاز شده و تا ۹ ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. گرم‌ترین روز سال نیز در این شهر، ۳ ماه آگوست است که حداکثر و حداقل دمای هوا در آن به ترتیب ۲۵ درجه سانتی‌گراد و ۱۴ درجه سانتی‌گراد است.

فصل سرد سال هم در شهر اشتوتگارت از ۱۵ ماه نوامبر تا ۴ ماه مارس است که متوسط دمای هوا در این مدت حدود ۸ درجه سانتی‌گراد در روز است. سردترین روز سال هم در این شهر ۲۱ ماه ژانویه با حداقل و حداکثر دمای ۲- درجه سانتی‌گراد و ۴ درجه سانتی‌گراد است.

همچنین بهترین زمان سال برای بازدید از شهر اشتوتگارت که دمای هوا بین ۱۸ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد است از اواخر ماه ژوئن تا اوایل ماه سپتامبر است.

هزینه زندگی در شهر اشتوتگارت
هزینه زندگی در آلمان از فردی به فرد دیگر و از شهری به شهر دیگر، متفاوت است زیرا سبک زندگی افرادِ مختلف و هزینه‌ها در شهرهای مختلف با یکدیگر تمایز دارد اما به طور کلی هزینه متوسط زندگی در شهر اشتوتگارت برای یک نفر حدود ۷۹۰ یورو در ماه است. در ادامه به برخی هزینه‌های مهم در شهر اشتوتگارت نظیر مواد غذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن و هزینه قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها نیز می‌پردازیم.

هزینه مواد غذایی و رستوران
هزینه‌های مربوط به رستوران و مواد غذایی از جمله هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. برای مثال هزینه غذا در رستورانی ارزان برابر۱۲ یورو و در رستورانی با قیمت متوسط برابر ۵۵ یورو برای ۲ نفر است. هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۰.۸۲ یورو، ۱.۸۱ یورو، ۲.۲۳ یورو، ۱.۹۲ یورو و ۸.۱۹ یورو است. هزینه موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب برابر ۸.۴۳ و ۱۱.۴۷ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. هزینه میو‌ه‌های مانند سیب و موز و پرتقال به ترتیب برابر ۲.۳۴ یورو، ۱.۵۰ یورو و ۲.۱۰ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز به ترتیب حدود ۱.۱۸ یورو، ۱.۲۹ یورو و ۰.۸۷ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم قیمت دارند.

هزینه حمل و نقل
هزینه حمل و نقل در شهر اشتوتگارت نیز یکی دیگر از هزینه‌های حیاتی است و بسته به نوع حمل و نقل افراد، متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) و بلیط یک‌ماهه به ترتیب برابر ۲.۵۰ یورو و ۷۵ یورو است. افرادی نیز که از تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند باید بدانند که کرایه تاکسی برابر ۲.۰۵ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر و ورودیه تاکسی حدود ۳.۰۵ یورو است. هزینه بنزین نیز برای آنهایی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. هزینه بنزین در شهر اشتوتگارت برابر ۱.۴۳ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن
در میان هزینه‌های مربوط به زندگی هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت. این هزینه بسته به محل زندگی و سایز مسکن، متغیر است. برای مثال اجاره‌بها برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر اشتوتگارت حدود ۸۸۳ یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه، خارج از مرکز شهر حدود ۷۳۱ یورو در ماه است. همچنین اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر حدود ۱۶۶۵ یورو و برای همین آپارتمان خارج از مرکز شهر برابر ۱۲۳۰ یورو است. افرادی نیز که تمایل به خرید مسکن در شهر اشتوتگارت را دارند باید بدانند که هزینه خرید یک آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب حدود ۶۱۱۰ یورو و ۴۲۱۸ یورو به ازای هر ۱ متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت
هزینه قبوض نیز بسیار مهم بوده و بسته به سبک زندگی فرد و همچنین سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال هزینه قبوض مربوط به آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۲۱۰ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۳۰ یورو است.

هزینه مدرسه کودکان
هزینه مدرسه و مهدکودک غیرانتفاعی (برای یک روز کامل) به ازای هر یک کودک حدود ۳۰۰ یورو در ماه است. هزینه مدرسه بین‌المللی ابتدایی برای یک کودک نیز حدود ۱۸۱۱۷ یورو در سال است.

سایر هزینه ها
هزینه‌های مربوط به زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز است. هزینه‌هایی مانند هزینه لباس و هزینه‌های مربوط به ورزش و تفریح برای برخی از افراد بسیار مهم هستند. در ادامه نگاهی به برخی از این هزینه‌های میاندازیم.

هزینه لباس
هزینه‌های مربوط به لباس بسته به نوع لباس و فروشگاهی که فرد از آن خرید می‌کند متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 و یا برندی مشابه) برابر ۸۰ یورو و یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و…) حدود ۳۳ یورو است. هزینه یک جفت کتانی ورزشی با قیمت متوسط نیز حدود ۸۰ یورو و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه نیز برابر ۱۰۳ یورو است.

هزینه ورزش و تفریح
هزینه‌های مربوط به ورزش و یا تفریح بسته به نوع ورزش و تفریح مورد نظر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال شهریه باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال حدود ۳۳ یورو در ماه و هزینه اجاره زمین تنیس به ازای ۱ ساعت در آخر هفته برابر ۲۲ یورو است. هزینه تفریحاتی نظیر رفتن به سینما برابر ۱۰ یورو (به ازای ۱ بلیط) است.

منبع: سیم آخر


شهر اشتوتگارت

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا