خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
کولوسئوم
کولوسئوم که بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر ساخته‌شده در جهان است، در مرکز شهر رم قرار دارد و یکی از اماکن بسیار شگفت‌انگیز برای گردشگران محسوب می‌شود. نام دیگری که برای کولوسئوم استفاده می‌شود، آمفی‌تئاتر فلاوین است. این آمفی‌تئاتر ۱۸۹ متر ارتفاع و ۱۵۶ متر پهنا دارد و مقدار سنگ مرمر به کار رفته در ساخت آن، ۱۰۰۰۰۰ متر مکعب برآورد شده است. همچنین این آمفی‌تئاتر با تعداد تقریباً ۴ میلیون بازدیدکننده در سال یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری در ایتالیا است. کولوسئوم به عنوان یکی از آثار بزرگ معماری و مهندسی امپراطوری رم در نظر گرفته می‌شود که با ظرفیتی نزدیک به ۵۰۰۰۰ نفر، برای برگزاری رویدادهای مختلف استفاده می‌شد. باوجود اینکه بلایای طبیعی و زلزله‌های متعدد باعث ایجاد خرابی‌های بسیار در این آمفی‌تئاتر شده است؛ هنوز هم بخش‌هایی از آن سالم مانده است که گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند.

پانتئون
پانتتئون از بناهای بسیار زیبا و تاریخی ایتالیا است که از جمله آثار بازمانده از زمان امپراطوری رم است و معماری شگفت‌‌انگیزی از امپراطوری رم را به تصویر می‌کشد. ساختمان‌های متقارن، ارتفاع و قطر‌های برابر و شعاع‌های زیبای نور به این بنا جلوه‌ای خاص داده‌اند. شاه‌های ایتالیا، رافائل (نقاش دوره رنسانس) و بسیاری از افراد سرشناس ایتالیا در پانتئون دفن شده‌اند.

فروم رم
فروم رم یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایتالیا بوده و به شکل یک میدان مستطیلی است که با خرابه‌های تعداد زیادی از ساختمان‌های مهم دولتی قدیمی احاطه شده است. این فروم همچنین در مرکز شهر رم در یک روستای کوچک بین تپه پالاتین و کاپیتولین قرار دارد. اندازه این فروم ۲۵۰ در ۱۷۰ مترمربع است.

ایتالیا علاوه بر داشتن مزایای زیاد برای زندگی و جاذبه های گردشگری بسیار دارای برخی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی است. در ادامه به معرفی برخی از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی خواهیم پرداخت.

میلان
میلان یکی از کلان‌شهرهای ایتالیا است که در زمینه فشن و طراحی درای شهرتی جهانی است. این شهر همچنین به جهت داشتن رستوران‌ها و فروشگاه‌های باکیفیت دارای محبوبیت بوده و به عنوان یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی شناخته می‌شود. این شهر همچنین به عنوان قلب اقتصادی ایتالیا شناخته می‌شود که تعداد بسیاری از مراکز (شعب) صنعت مال (خدمات مالی) در این شهر واقع شده است. میلان همچنین به دلیل وجود آثار هنری مشهوری نظیر “شام آخر” که در مناط مختلفی از این شهر قرار گرفته است، شهرت دارد.

ونیز
بی‌شک همگی نام شهر ونیز ایتالیا را شنیده‌اند. ونیز شهری بسیار زیبا است که در بخش شمال شرقی ایتالیا واقع شده و یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی است. این شهر همچنین به دلایل متعددی یکی از مقاصد بسیار مشهور ایتالیا برای تفریح و گردشگری است. ونیز، شهری کوچک با مساحتی حدود ۴۱۴/۶ کیلومتر مربع است و گردشگران می‌توانند تنها در چند روز از این شهر بازدید کنند. افرادی که ونیز را برای زندگی و یا برای سفر انتخاب کرده‌اند خوب است تا با مزایای این شهر نیز آشنا شوند. ونیز دارای نکات مثبت و مزایای بسیاری است. برای مثال با انتخاب این شهر برای زندگی و یا سفر می‌توان از زیبایی این شهر لـ*ـذت برد. ونیز دارای مناظر بسیار زیبا و رمانتیکی بوده و افراد می‌توانند در صبح‌های بسیار زود و یا نیمه شب‌‌ها از آرامشی که در سطح شهر حاکم است نهایت لـ*ـذت را ببرند. همچنین حمل و نقل در این شهر غالباً از طریق قایق است و خبری از صدای اذیت‌کننده اتومبیل‌ها نیست. به طور کلی افرادی که تمایل به زندگی در یک شهر آرام و زیبا را دارند می‌توانند ونیز را در اولویت خود قرار دهند.

بولونیا
بولونیا یکی از شهرهای زنده و تاریخی ایتالیا است که در ناحیه شمالی این کشور واقع شده است. بولونیا همچنین به عنوان یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی محسوب می‌شود که یکی از عمده‌ترین دلایل شهرت این شهر، زیبایی و آشپزی فوق‌العاده آن است. یکی دیگر از دلایل شهرت این شهر این است که قدیمی‌ترین دانشگاه اروپای غربی در این شهر واقع شده است. بنابراین بولونیا از جمله شهرهای بسیار مناسب برای کار و تحصیل است.

فلورانس
فلورانس یکی از شهرهای ایتالیا است که در بخش مرکزی این کشور واقع شده است. این شهر به دلایلی مانند داشتن ساختمان‌های مذهبی مهم و چشم‌اندازهای زیبا دارای شهرت است. شهر فلورانس به جهات دیگری مانند معماری غنی، هنر و تاریخ از محبوبیت جهانی برخوردار است. فلورانس دارای مساحتی حدود ۱۲۰/۴ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۷۰۸۰۰۰ نفر است که نسبت به سال پیش (۲۰۱۹) ثابت مانده است.

رم
رم پایتخت ایتالیا و یکی از پربازدیدترین شهرهای این کشور است. این شهر همواره در تاریخ جهان نقش بسیار مهمی داشته است. رم به دلایل مختلفی مانند معماری بی نظیر و جاذبه های گردشگری دیگر و آب و هوای بسیار خوب دارای محبوبیت است. درست است که شهرت شهر رم بسیار زیاد است اما یکی از معروف‌ترین آنها این است که رم مرکز امپراطوری رم بوده که سال‌ها در اروپا حکومت کرده است.

منبع: سیم آخر


بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی

 
آخرین ویرایش:
  • عالی
Reactions: paeez81
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا