خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
کشورهای جهان برای بهبود گردشگری پس از کرونا چه تدابیری اندیشیده اند؟

گردشگری پس از کرونا نیاز به برنامه های اصولی برای بهبود دارد. در سال ۲۰۱۹ ویروسی ناشناخته به نام کرونا تمام دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد و یکی از بخش هایی که با تاثیرات منفی ناشی از این ویروس مواجه شد بخش گردشگری بود. کشورهای مختلف برای جلوگیری از مبتلا شدن جمعیتشان به این بیماری، شروع به اعمال قرنطینه و بستن مرزهای خود به روی گردشگرها و توریست های خارجی کردند و این خود باعث آسیب به این صنعت شد.

بعد از اینکه این بیماری به اتمام برسد و سفرها مجددا شروع شوند، کشورهایی که گردشگری یکی از صنایع پولساز آنها به شمار می رود درصدد هستند تا بتوانند دو مرتبه خود را مطرح کنند.

این کشورها قصد دارند با به کار گرفتن ترفندهای مختلف باعث بهبود گردشگری پس از کرونا شوند. ما در ادامه قصد داریم شما را با اقداماتی که این کشورها می خواهند انجام دهند آشنا کنیم، پس ادامه این متن را از دست ندهید.

گردشگری پس از کرونا | ارائه خدمات رایگان

بسیاری از کشورهای و از جمله مکزیک امیدوارند که این بیماری به سرعت تمام شده و آن ها بتوانند مرزهای خود را به روی گردشگرها و توریست ها باز کنند. آن ها قصد دارند بعد از تمام شدن این بیماری بتواند خدمات بسیار خوبی را به مسافران ارائه کنند تا افراد زیادی ترغیب و تشویق شوند تا به این کشور ورود پیدا کنند. آن ها از این راه قصد داردند تا حال گردشگری پس از کرونا را بهبود بخشند.

برای مثال یکی از کارهایی که کشور مکزیک قصد دارد برای جلب توجه توریست ها انجام دهد ارائه خدمات رایگان است. از جمله این خدمات می تواند به ارائه دو شب اقامت رایگان در یکی از هتل این کشور و یا اجاره اتومبیل به مدت دو روز و آن هم به صورت رایگان اشاره کرد.

در کنار این ها برای ورود به پارک های آبی و زمین های گلف و اسپاها نیز تخفیفی ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است تا گردشگرها تمایل بیشتری برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد گردشگری شان پیدا کنند.

بعضا گفته می شود که این کشور قصد دارد یک بلیط رایگان نیز در اختیار مسافران قرار دهد تا بتواند بدین روش ها تا خسارت هایی که این بیماری به بخش گردشگری وارد کرده است را جبران کند.

تحت پوشش در آوردن هزینه های پرواز و اقامت

ایتالیا نیز از جمله کشورهای گردشگر پذیر دنیا به شمار می رود و برای آنکه بتواند خسارت هایی را که طی این بیماری متحمل شده را جبران کند قصد دارد ترفندهای مختلفی را به کار گیرد. از جمله این ترفندها برای بهبود گردشگری پس از کرونا می توان به تحت پوشش درآوردن هزینه های پرواز و اقامت در این کشور به میزان ۵۰ درصد اشاره کرد.

جزیره سیسیل ایتالیا که یکی از نقاط توریست پذیر این کشور محسوب می شود در طی دوران کرونا با خسارتی برابر ۱ بیلیون مواجه شد. این جزیره نیز درصدد است در دوران پس از کرونا، برای بازدید از موزه ها و آثار باستانی که در آن وجود دارد، بلیط ها را به صورت رایگان در اختیار مسافران و گردشگران قرار دهد.

انجام تست های رایگان کرونا

جزایر مادیرا که در سواحل مراکش و در کنار اقیانوس اطلس قرار گرفته اند نیز از جمله جاهایی هستند که در دوران کرونا با آسیب های زیادی مواجه شدند. این منطقه نیز برای بهبود گردشگری پس از کرونا می خواهد با انجام تست های رایگان کرونا گردشگران را تشویق کند تا به این جزیره سفر کنند.

افرادی که قصد دارند به این جزیره وارد شوند باید نتیجه تست کرونای منفی که در طی ۷۲ ساعت گذشته انجام داده اند را ارائه دهند. افرادی که این تست را در کشور خود انجام نداده باشند می توانند در جزایر مادیرا و به صورت رایگان این تست را انجام دهند و به شرط مبتلا نبودن به بیماری کرونا به این جزایر وارد شوند.

ایسلند نیز قصد دارد تا از مسافراتی که می خواهند به این کشور وارد شوند تست رایگان کرونا بگیرد. افرادی که تست آنها منفی باشد اجازه دارند به این کشور وارد شوند و از مناظر دیدنی و طبیعی که در آن وجود دارد دیدن کنند. توجه داشته باشید افرادی که تست کرونا آن ها مثبت باشد باید به مدت ۲ هفته قرنطینه شوند و اجازه ورود به ایسلند را ندارند

گردشگری پس از کرونا | کاهش مالیات بر بلیط ها

یکی دیگر از کشورهای جهان که آن نیز در نوع خود آثار باستانی و کهن زیادی دارد و جذابیت های زیادی را می توان در آن مشاهده کرد کشور یونان است. کشور یونان نیز از آثار منفی همه گیری بیماری کرونا در امان نماند و بخش گردشگری این کشور نیز با مخاطرات زیادی رو به رو شد.

به همین جهت این کشور نیز سعی کرده اقداماتی انجام دهد تا گردشگران و مسافران تمایل به ورود به این کشور پیدا کرده و خسارت هایی که کرونا به بخش گردشگری کشور یونان وارد کرده را جبران کند. به همین دلیل مالیات بر بلیط ها از ۲۴ درصد به ۱۳ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. البته فعلا تنها مسافرانی که می توانند به کشور یونان وارد شوند افرادی هستند که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ساکنند و تبعه این کشور ها محسوب می شوند.

تشویق به سفرهای داخلی

کشور ژاپن نیز با تشویق مردم کشورش به انجام سفرهای داخلی سعی کرد تا حد امکان وضعیت گردشگری پس از کرونا را بهبود ببخشد. این دولت کمپینی به نام کمپین به سفر برو راه انداخته و شهروندان ژاپنی را تشویق می کند تا از جاذبه های دیدنی این کشور بازدید کنند.

در این کمپین، دولت ژاپن تا ۵۰ درصد از هزینه های سفر را پرداختی می کند. از جمله این هزینه ها می توان به هزینه اقامت، بازدید از جاذبه های گردشگری، هزینه های جا به جایی و حمل و نقل و خرید اشاره داشت.

گردشگری پس از کرونا | پرداخت هزینه درمان

کشور ازبکستان نیز برای افزایش جذب مسافر، به گردشگران وعده داده که در صورتی که در این کشور به بیماری کرونا مبتلا شوند به آن ها ۳ هزار دلار به عنوان هزینه درمان پرداخت می شود. البته باید دقت داشت که این هزینه تنها برای مراقبت و بهبود فرد بیمار داده می شود تا بتواند به کشور خود برگردد.

علاوه بر این مورد کشور ازبکستان نیز سعی کرده مراقبت ها و سخت گیری های زیادی را انجام دهد تا بتواند این بیماری را کنترل کند. مسافران و همچنین تمام کسانی که در صنعت گردشگری مشغول به کارند باید به تمام این موارد اهمیت داده و آن ها را پشت گوش نیندازند.

قبرس نیز مانند ازبکستان متعهد شده است که تمام هزینه های مسافرانی که در طی سفر به این کشور به بیماری کرونا مبتلا شده اند را بپردازد. از جمله این هزینه ها می توان به هزینه های اقامت، نوشیدنی، غذا و مراقبت های درمانی و پزشکی اشاره کرد. البته تمام مسافران و گردشگران قبل از ورود به این کشور باید تست کرونا بدهند تا بدون داشتن این ویروس به کشور قبرس وارد شوند.

منبع: الی گشت


کشورهای جهان برای بهبود گردشگری پس از کرونا چه تدابیری اندیشیده اند؟

 
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا