خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,310
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
جنگل های حرا در قشم
قشم، جزیره عجایب هفتگانه ی ایران، زیباترین و منحصر به فرد ترین پدیده های طبیعی را در خودش جا داده است. از دره ستارگان گرفته تا تنگه چاهکوه، قشم شما را با زیبایی هایش شگفت زده می کند. جنگل های حرا یکی از همین دیدنی ها است که در لیست عجایب هفتگانه قشم قرار گرفته است. این جنگل که به طلای سبز قشم هم معروف است، زیستگاه درختانی است که در آب ریشه دارند!
جنگل های حرا با ۲۲ هزار کیلومتر وسعت، در سواحل خلیج فارس و دریای عمان قرار گرفته اند. این جنگل ها یکی از پدیده های کمیاب طبیعی در دنیا به شمار می آیند و تحت حفاظت قرار دارند. ۲۴۰۰ هکتار از این جنگل ها در سواحل شمالی و غربی ۶۰ کیلومتری جزیره قشم واقع شده اند. درختان این جنگل ها در تمام طول سال سبز هستند و طولشان به ۳ تا ۶ متر می رسد. ویژگی جالب این درختان این است که در طی میلیون ها سال، سازگاری خوبی با آب شور پیدا کرده اند، به طوری که از آب شور تغذیه می کنند و با دفع نمک آن، آب را به طور طبیعی شیرین می کنند.
جنگل های حرا به دلیل شرایط مناسب ، زیستگاهی امن برای پرندگان مهاجر از مناطق گرمسیری هستند. پرندگانی مثل حواصیل بزرگ، اگرت بزرگ، اگرت ساحلی، حواصیل هندی، کفچه نوک تیز، سلیم خاکستری، گیلانشاه و کاکائی. همچنین این جنگل ها زیستگاه بسیار خوبی برای ماهیان، نرم تنان و سخت پوستان هستند.
سطح آب این جنگل در حالت عادی در حدود ۱ و نیم متر است. اما در زمان مد دریا، درختان این جنگل به زیر آب می روند و هجوم ماهی ها در حالت مد، آن را به محلی مناسب برای ماهیگیری تبدیل می کند. حالت جزر و مد در این جنگل ها هر ۶ ساعت یکبار اتفاق می افتد. جالب آنکه در حالت جزر، به نظر می آید که این درختان در زمینی خشک رشد کرده اند.
علاوه بر قایق سواری و لـ*ـذت بردن از مناظر بی نظیر این جنگل ها، در زمستان ها می توانید شاهد تعداد زیادی از پرندگان مهاجر باشید که به این منطقه کوچ می کنند. به همین دلیل این جنگل ها علاوه بر اهمیت طبیعی، برای محافظت از گونه های جانوری آن تحت حفاظت قرار دارند. در ایران این جنگل ها با عنوان های منطقه حفاظت شده ملی، ذخیره گاه زیست کره و تالاب بین‌المللی به ثبت رسیده اند. این جنگل ها همچنین با عنوان ذخیره گاه زیست کره در یونسکو به ثبت رسیده اند.
بهترین زمان سفر به جنگل های حرا در قشم، از اواسط پاییز تا اردیبهشت است که در این زمان دمای هوای این منطقه مناسب تر است. برای اقامت در اطراف آن می توانید از خانه های بوم گردی و با صفای نزدیک به آن استفاده کنید و یا در کنار این زیبایی های طبیعی کمپ بزنید و مدتی را دل طبیعت وحشی و زیبای آن بگذرانید.

منبع:الی گشت


جنگل های حرا

 
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا