خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
با مرور این نکات آسوده سفر کنید

حتما پیش از سفر راجع به تعهد آژانس مسافرتی خود تحقیق کنید و قرارداد محکم و مطمینی ببندید. به تمام بندهای قرار داد توجه نموده که موارد کاملا ذکر شده باشد مثل ستاره های هتل, نام هتل, تعداد وعده های غذایی و …
با الی گشت همراه باشید تا با مرور نکات زیر سفری آسوده را رقم بزنید.

پیش از سفر حتما از آژانس مسافرتی و اپراتور تور اطلاعات کامل دریافت کنید و خودتان نیز راجع به کشور میزبان تحقیقات به عمل آورید، حساسیت‌های قومی مذهبی آن کشور و خط قرمزهای آن را بدانید تا به مشکلی برنخورید. برای مثال در کشور هند افراد زیادی گیاه خوار هستند و خوردن تن ماهی یا تخم مرغ در اماکن عمومی ممکن است باعث اعتراضاتی شود یا در بعضی کشورهای مسلمان رعایت پوشش از شانه تا زانو ضروریست.
در بسیاری از کشورها ورود هر گونه دارو ممنوع است. حتما راجع به کشور میزبان تحقیق نموده و در صورت نیاز نسخه خود را به تایید وزارت امور خارجه و قوه قضاییه و سفارت کشور میزبان برسانید و داروهای مطابق نسخه ی تایید شده خود را به همراه داشته باشید که با مشکلی برخورد نکنید. در بعضی از کشورها حتی داشتن قرص مسکن نیز جرمی برابر مواد مخدر دارد.
حساسیت‌های غذایی خود را به خاطر داشته باشید. امتحان کردن غذاها و دسرهای محلی بسیار خوب و جالب است اما پیش از آن راجع به محتویات غذا یا دسر اطلاعات کسب کنید.

چطور ساک یا چمدان ببندیم؟

بسته به اولویت دسترسی به وسایل و حساس بودن وسایل از بابت ضربه طبقه‌بندی و چیدمان ما می‌تواند متفاوت باشد. روش‌هایی برای تا کردن لباس‌ها وجود دارد که کم تر چروک می‌شوند و فضای کمتری اشغال می کنند.
برای جا دادن لباس های راحت تر مثل شلوارهای جین و بلوز و ژاکت و تی شرت ها دو راه وجود دارد: هم می توان آنها را تا کرد و هم لوله. لوله کردن برای جین و تی شرت عالی است، جای کمتری را در چمدان اشغال می کند و چروک هم نمی شود. لباس‌هایی مثل ژاکت و بلوز را هم به شکل مربع تا کنید
وسایل سنگینی نظیر اتو یا سشوار که در هتل ها در دسترستان هست را با خود نبرید. سنگینی بار هم هزینه به شما تحمیل می کند هم موجب خستگی شما می شود.
برای بسته بندی بعضی از وسایل می توانید از کیسه های نایلونی یا وکیوم کردن آن ها استفاده کنید. وسایلی مثل مام یا شیشه عطر را، که امکان شکستن آنها وجود دارد، لای حوله یا لباس بپیچید.

منبع: الی گشت


با مرور این نکات آسوده سفر کنید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا