خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
بحران کمبود تراشه همچنان گریبان‌گیر صنایع تکنولوژی دست اول دنیا است و ظاهراً قرار نیست به این زودی‌ها از میان برداشته شود. با این حال شرکت TSMC قصد دارد به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ تراشه‌ در دنیا، با سرمایه‌گذاری عظیم و برنامه‌ای مدوّن، دنیای تکنولوژی را از این بحران رها سازد.
به گفته‌ی TSMC این کمپانی بزرگ قصد دارد با سرمایه‌گذاری هنگفت 100 میلیارد دلاری، طی سه سال آینده این مهم را جامه‌ی عمل بپوشاند. این در حالی است که مبلغ اعلام شده چیزی در حدود دو برابر هزینه‌ی TSMC در سه سال گذشته بوده است.
افزایش نیازها برای بکارگیری تراشه در گوشی‌های هوشمند 5G از جمله مواردی است که به این بحران دامن زد و TSMC را با افزایش بی‌سابقه‌ی تقاضا و کمبود عرضه مواجه ساخت؛ طوری که به گفته‌ی مدیر این مجموعه، TSMC حتی با وجود استفاده‌ی 100 درصدی از ظرفیت خود باز هم نتوانست نیاز بازار را به طور کل تأمین کند. از این رو همچنان در پی جذب نیرو و راه‌اندازی کارخانجات است.
مشتری‌های بزرگی چون اپل این شرکت را بر این واداشته است تا با سرمایه‌گذاری عظیم 100 میلیارد دلاری، ظرفیت تولیدات خود را بهبود بخشد. کما اینکه پیش از این نیز مدیر این کمپانی اذعان کرده بود قرار است در سال جاری مبلغی در حدود 25 تا 28 میلیارد دلار صرف راه‌اندازی خط تولید تراشه‌های نوظهور 3 نانومتری شود.
اما TSMC در این رقابت تنها نیست و شرکت‌های بزرگی همچون اینتل و سامسونگ سایه به سایه به دنبال آن هستند. اینتل که تا پیش از این برتری سه ساله‌ای را در تولید تراشه تجربه می‌کرد اکنون پشت سر رقبایی چون TSMC و شرکت پیمانی سامسونگ قرار گرفته است که در استفاده از تراشه‌های با معماری جدید این روزها شهره هستند.
از این رو اینتل نیز قصد دارد با صرف هزینه‌ی 20 میلیارد دلاری در افزایش ظرفیت خود، کارخانه‌هایی در آمریکا تأسیس کند. این موضوع در ادامه‌ی تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر کاهش وابستگی این کشور به تراشه‌های شرکت‌های آسیایی عملی شده است.
در هر صورت بحران کمبود تراشه معضلی است که این روزها بخش عمده‌ای از صنایع تکنولوژی محور را درگیر خود کرده است؛ طوری که مدیرعامل شیائومی در پاسخ به آن این گونه شرح می‌دهد که اگر این بحران همچنان ادامه پیدا کند باید شاهد افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند باشیم.
منبع:شهر سخت افزار


گره کمبود تراشه به دست TSMC باز خواهد شد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا