خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
غارهای شگفت انگیز جهان

همیشه وقتی برای سفر و خرید بلیط هواپیما برنامه ریزی می کنیم؛ نیازی نیست تا به مراکز خرید، رستوران ها، هتل های مجلل و تفریحات مصنوعی و دست ساز بشر فکر کنیم. جاذبه های طبیعی و بکر هم می توانند لحظات مهیج و جذابی را برای ما خلق نمایند.


با غارهای شگفت انگیز جهان آشنا شوید.

همیشه وقتی برای سفر و خرید بلیط هواپیما برنامه ریزی می کنیم؛ نیازی نیست تا به مراکز خرید، رستوران ها، هتل های مجلل و تفریحات مصنوعی و دست ساز بشر فکر کنیم. جاذبه های طبیعی و بکر هم می توانند لحظات مهیج و جذابی را برای ما خلق نمایند. دریاها، سواحل و صحراها مناظر فوق العاده بکری برای استراحت و آرامش دارا هستند. امروز می خواهیم یکی از جاذبه های فوق العاده طبیعی را برای شما معرفی کنیم. این جاذبه های ترسناک و کمی رازآلود بدون شک یکی از بهترین تجربه های سفر برای شما خواهند بود. غارهای شگفت انگیز جهان موضوعی است که با هم آن را بررسی می کنیم. در واقع غارها، آثار طبیعی شگفت انگیزی هستند که بر اثر فعل و انفعالات در زیر زمین بوجود آمده اند و مکان های بسیار مرموز و جذابی را پدید آورده اند.

غار کنگو


یکی از شگفت انگیز ترین غارها در جهان غارکنگو در جنوب آفریقای جنوبی است. غار کنگو را یکی از سهل الوصول ترین غارها و زیباترین جاذبه های طبیعی زیر زمینی در آفریقا می باشد. استالاگمیت های بزرگ و تونل ‌های بزرگ از ویژگی های منحصر بفرد غار کنگو هستند. تورهای پیشرفته ای برای علاقه‌مندان به صخره نوردی در غار کنگو برگزار می شود. همچنین بهتر است بدانید که مسیر های پیچیده غار با استفاده از چراغ ‌های مختلفی برای آسایش بیشتر گردشگران روشن و نورانی شده است.

غار کارلزبد

غار کارلزبد در پارک ملی ایالت نیومکزیکو با طول 44 کیلومتری، یکی دیگر از شگفت انگیزترین غارهای جهان محسوب می شود. جالب است بدانید که داخل غار کارلزبد در کوه های گوادلوپ در جنوب نیومکزیکو در طول صد ها هزار سال بر اثر فرسایش آب، صخره‌ های زیبا و منحصر بفردی بوجود آمده اند. این صخره ها به اندازه ای خاص و جذاب هستند که مثل تابلوی با دست تراشیده شده، نمای خارق العاده ای را در ورودی غار خلق کرده است.

غار فونگ نا


غار فونگ نا ویتنام در پارک ملی فونگ نها-که بانگ واقع شده است. بد نیست بدانید که پارک ملی فونگ نها که با مساحتی حدود 2000 کیلومتر مربع در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. جالب است بدانید که در این پارک بیش از 300 قرار وجو دارد که همگی آنها مورد بررسی و کاوش قرار می گیرند. لازم به ذکر است گه گردشگران که به ماجرایی در غارها علاقه دارند، فقط اجازه بازدید از یک مایل اول غار را دارند.


منبع: سفرستان


غارهای شگفت انگیز جهان

 

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
غار بارتون کریک


غار بارتون کریک از جاذبه‌ های زیرزمینی کشور بلیز یکی از شگفت انگیز ترین غارها در آمریکای مرکزی است. بر طبق شواهد باستانی و مطالعاتی که بر روی این غار انجام شده است، غار بارتون کریک توسط مایا ها به عنوان مکانی برای دفن اموات خود استفاده می شد. با منقرض شدن تمدن مایا و گذشت قرن ها هنور هم می توان بقایای انسانی در داخل غار را مشاهده کرد. صخره های شگفت انگیز و تاریخ غنی غار بارتون کریک را به مکانی فوق العاده جذاب برای گردشگران مبدل ساخته است.

غار ویتومو گلورم


از میان شگفت انگیزترین غارهای جهان، می توان به غار ویتومو گلورم در شمال جزیره نیوزیلند اشاره کرد. بهتر است بدانید که غار ویتومو گلورم بخاطر زیبایی بی نظیر و غیر قابل وصف خود، لقب بهشت روی زمین را بخود اختصاص داده است. دلیل اینکه غار ویتومو گلورم زیبایی خریه کننده ای دارد؛ وجود تعداد زیادی کرم شب تاب که فقط در نیوزلند زندگی می کنند، است.

این کرم ها برای جذب حشرات کوچک جهت تغذیه، از خود نور منعکس می‌کنند و در شب، منظره حیرت‌انگیزی را پدید می آورند. وقتی سوار بر قایق در داخل غار مشغول بازدید از غار هستید، تماشای تعداد بسیار زیادی کرم نورانی که از سقف و دیوار ها آویزان هستند، منظره فراموش نشدنی را خلق می کنند.

غار هاریسون


غار هاریسون یکی از بزرگترین غارها در کشور جزیره‌ای باربادوس در میان دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی و یکی دیگر از غارهای شگفت انگیز جهان می باشد. یکی از مزیت های غار هاریسون دسترسی آسان حتی بـ*ـو*سیله غارنوردان آماتور می باشد. تونل ها و راهرو های تو در تو بسیار زیادی بر اثر فرسایش طبیعی صخره های آهکی در طول چندین سال شده است. شما در طی پیاده روی در غار هاریسون نقاشی، استالاکتیت ها و استالاگمیت هایی با اشکال عجیب و غریب که بر اثر حرکت آب در غار پدید آمده اند را خواهید دید. بدون شک شما از تماشا این همه زیبایی طبیعی شگفت زده می شوید.

غار ماموت


غار ماموت از غارهای شگفت انگیز جهان است که در ایالت کنتکاکی آمریکا قرار دارد. غار ماموت از جذاب ترین و سهل‌الوصول‌ ترین غارهای آمریکا محسوب می شود. غار ماموت با تونل ها و راهرو های بی‌انتها، مکانی بسیار مناسب برای غارنوردان تازه‌کار، گردشگران و پژوهشگران کنجکاو است. لازم به ذکر است که غار ماموت با 350 مایل طول به عنوان طولانی ترین غار دنیا شناخته شده است. شما می توانید در غار ماموت، ماهی های کوری که در تاریکی و فضای بدون نور می‌توانند زندگی کنند، را ببینید.

همیشه در گوشه و کنار دنیا افرادی هستند که به ماجراجویی و کشف چیز های جدید در طبیعت علاقه فراوانی دارند. غارها مکان های بسیار مناسبی برای افراد نترس و شجاع هستند. انسان ها با عبور کردن از تونل های تاریک و راهرو های نمناک غارها حس ترس و هیجان را با هم تجربه می کنند. اگر شما هم از جمله این افراد هستید، حتما مقصد بلیط هواپیمای خود را به سمت و سوی غارهای شگفت انگیز جهان ببرید.

منبع: سفرستان


غارهای شگفت انگیز جهان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا