خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
لوسیزن و های‌سیزن چیست؟

شاید بارها واژه‌های لوسیزن و های‌سیزن را از گردشگران با تجربه شنیده‌‌اید، اما نمی‌دانید این واژه‌ها به چه معنی هستند. اگر درست حدس زده‌ایم، این مقاله مناسب شماست. احتمالاً شما هم می‌دانید که سیزن به معنای فصل است، پس وقتی با چنین اصطلاحاتی مواجه می‌شوید بدانید که درباره فصل‌های رونق یا افول گردشگری یک مقصد گفته می‌شود، یعنی اینکه یک مقصد گردشگری در فصلی خاص به علت داشتن چندین ویژگی مملو از گردشگر است یا اینکه گردشگران کمتری به نسبت دیگر فواصل به آنجا می‌روند.

مجله گردشگری تاریخ ما در ادامه توضیحات کامل‌تری در این باره به شما ارائه می‌دهد، همراه ما باشید.

های‌سیزن چیست؟

وقتی از گردشگران با تجربه اصطلاح های‌سیزن را شنیدید، بدانید که آنها درباره بهترین فصل یک مقصد صحبت می‌کنند. یعنی آن مقصد دراین فصل بهترین شرایط آب و هوایی خود را دارد. به عنوان مثال کشور خودمان ایران!! فصل بهار های‌سیزن محسوب می‌شود. مثالی دیگر برای درک بهتر ها‌ی‌سیزن این است که اگر قصد سفر به یکی از جزیرهای جنوبی مانند قشم را دارید، برای اینکه از گرما در امان باشید باید فصل زمستان را انتخاب کنید و بر عکس فصل تابستان در شهرهای سردسیری مانند تبریز های‌سیزن محسوب می‌شود.



به طور کلی فصل‌های های‌سیزن فصل‌ها‌ی رونق گردشگری محسوب می‌شوند و از آن جهت که آب و هوای مطلوب و دلچسبتری به نسبت دیگر فصول دارند، گردشگران بسیاری در این ایام سفر می‌کنند به این ترتیب ممکن است با مسائل مختلفی مانند شلوغی مکان‌ها‌ی تفریحی، هزینه‌های بالای وسایل حمل و نقل، هزینه‌های بالای اقامتگاه‌ها در سفر خود روبه‌رو شوید یا حتی در این فصل‌ها با مشکل پیدا نشدن بیلط‌ هواپیما یا گاهی قیمت‌های بالای بلیط رو به رو شوید.

در چنین شرایطی اگر می‌خواهید سفر خود را از دست ندهید، بهتر است از مدت‌ها قبل برنامه سفر خود را تدارک ببینید.

لوسیزن

در واقع لوسیزن فصل افت گردشگری است و مسافران برای مقاصد گردشگری بسیار ریزش می‌کنند. در فصل لوسیزن گردشگران تمایلی به رفتن به مقاصد مختلف ندارند. در واقع دلایل مختلفی مثل آب وهوای نامطلوب که فصل پر بارش و سردی باشد مثلا زمستان‌های روسیه و یا فصل گرم باشد مثل تابستان‌های دبی می تواند باعث لوسیزن شدن فصل شود.



شولدر‌سیزن

در واقع شولدر‌سیزن فصلی ما بین های‌سیزن و لو سیزن است . در واقع قبل و بعد از های‌سیزن را شولدرسیزن می‌گویند. بسیاری از مسافران حرفه‌ای این فصل را برای سفر بر می‌گزینند چرا که شاید آب و هوا به خوبی فصل‌های سیزن نباشد اما نزدیک به آن هواست با این تفاوت که از شلوغی زیاد دور هستید و هزینه سفر کمتر از فصل‌های سیزن است . در واقع بلیط حمل و نقل هم راحت‌تر پیدا می‌شود و هم به گرانی فصل‌های سیزن نیست.

منبع: مجله تاریخ ما


لوسیزن و های‌سیزن

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا