خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,155
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
به نام خدا
موقعیت اقلیمی
میانگین‌ها
  • میانگین حداقل دمای ماهیانه: ۱/۴ – درجه سانتی گراد (دی ماه)
  • میانگین حداکثر دمای ماهیانه: ۴/۲۲ درجه سانتی گراد (تیر ماه)
  • میانگین حداقل دمای سالیانه: ۶۵/۱ درجه سانتی گراد
  • میانگین حداکثر دمای سالیانه: ۹/۱۷ درجه سانتی گراد
  • میانگین دمای سالیانه: ۸/۹ درجه سانتی گراد
  • میانگین بارش سالیانه: ۳/۳۲۴ میلی‌متر
  • میانگین رطوبت نسبی سالیانه: ۳/۴۸ درصد
  • تعداد روزهای یخبندان در سال: ۱۵۲ روز
  • میانگین تبخیر سالیانه: ۱۶۰۶ میلی‌متر
  • فشار بخار آب اشباع جو: ۱۱/۱۲ میلی بار
  • فشار بخار آب واقعی جو: ۱۴/۵ میلی بار
  • توان تابش جو منطقه: ۸٬۸۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ وات بر متر مربع
ضرایب اقلیمی
  • ضریب اقلیمی کوپن: اقلیم مرطوب
  • ضریب اقلیمی سلیلنینوف: استپ معمولی
  • ضریب رطوبتی ایوانف: بیابانی
  • شاخص اقلیمی تورنت وایت: میکرو ترمال (سرد)
  • ضریب اقلیمی گورزینسکی: بری شدید
  • اقلیم‌نمای آمبرژه: نیمه خشک سرد
نهایت اینکه اقلیم منطقه بین شاخص‌های اقلیمی معتدل تا سرد خشک در نوسان است.
تقسیمات کشوری
  • بخش مرکزی شهرستان چادگان
    • دهستان کاوه آهنگر
    • دهستان کبوتر سرخ
شهرها: چادگان و رزوه
  • بخش چنارود
    • دهستان چنارود جنوبی
    • دهستان چنارود شمالی
موقعیت ریاضی
شهرستان چادگان در محدوده‌ای به مختصات ۵۰ درجه و ۱۳ دقیقه تا ۵۰ درجه و ۵۱ دقیقه طول شرقی و ۳۲ درجه و ۳۲ دقیقه تا ۳۲ درجه و ۵۸ دقیقه عرض شمالی واقع شده‌است؛ بنابراین از طولی معادل ۸/۳۸ دقیقه یا ۹/۵۸ کیلومتر و عرضی معادل ۵۸/۲۵ دقیقه یا ۱/۴۷ کیلومتر برخوردار می‌باشد.
موقعیت نسبی[
مرکز شهرستان در فاصله تقریبی ۱۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان واقع گردیده‌است و با مساحت ۱۲۰۰ کیلومتر مربع از سمت شمال و شرق با شهرستان تیران و کرون، از سمت شمال غرب با شهرستان فریدن، از سمت غرب با شهرستان فریدون‌شهر و از سمت جنوب با استان چهارمحال و بختیاری هم‌مرز می‌باشد.
موقعیت توپوگرافی:
بلندترین و پست‌ترین نقاط ارتفاعی شهرستان به ترتیب برابر ۳۹۱۵ متر و ۱۹۵۰ متر از سطح دریا هستند که بر این اساس ارتفاع متوسط منطقه ۲۹۳۲ متر محاسبه می‌شود، در صورتیکه تراز سطوح ارتفاعی، میانگین ارتفاع شهرستان را بین خطوط تراز ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ متر نشان می‌دهد.مهم‌ترین رشته کوه‌های شهرستان در حاشیه شمالی شامل ارتفاعات بزی نو (۲۹۵۲ متر) و دالان کوه (۳۹۱۵ متر)، در حاشیه جنوب غربی شامل کوه خوربه (۳۰۵۰ متر) و کوه سرچشمه گرگونک (۳۳۰۰ متر)، در حاشیه غربی شامل کوه سفید (۳۲۱۳ متر) و کوه ترکی (۳۰۸۵ متر) و در حاشیه جنوبی شامل کوه برآفتاب (۳۱۴۵ متر) و کوه شیدا (۲۸۴۰ متر) می‌باشند. شیب عمومی منطقه در دو جهت، از سمت شمال به جنوب و از سمت غرب به شرق کاهش می‌یابد. ارتفاع متوسط شهر چادگان ۲۳۱۰ متر محاسبه شده‌است.
منبع: ویکی پدیا


معرفی شهرستان چادگان

 
  • تشکر
Reactions: ح. عبدالهی

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,155
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
موقعیت زمین‌شناسی:
شهرستان چادگان بر اساس تقسیمات اشتوکلین که ایران را به نه واحد ساختمانی–رسوبی تقسیم کرده در واحد سنندج–سیرجان قرار گرفته‌است. این واحد در مرز جنوبی خود چسبیده به زون زاگرس مرتفع و هم روند با آن می‌باشد و از دیدگاه جغرافیایی ارتفاعات موجود در شهرستان را قسمتی از سلسله جبال زاگرس (کوه‌های بختیاری) به حساب آورده و به همین جهت از آن به پیش کوه بختیاری نیزیاد می‌شود. پهنه زمین ساختی شهرستان متنوع بوده و تشکیلات دوران‌های مختلف در آن یافت می‌گردد که قسمت اعظم آن را آهک، دولومیت، شیل و ماسه سنگ‌های دوره دوم و رسوبات آبرفتی دوره چهارم تشکیل داده‌است. ساختمان زمین ساختی شهرستان به شکل یک ناودیس به نظر می‌آید که از دو سو توسط تاقدیس‌هایی احاطه گشته‌است. محور ناودیس و تاقدیس‌ها روند شمال غرب به جنوب شرق را حفظ کرده که مطابق با روند عمومی زون سنندج–سیرجان است.سیستم‌های گسلی موجود نقش مؤثری در عملکرد فرآیندهای فرسایشی و شکل زایی در منطقه ایفا می‌کند. همچنین گسل‌ها و شکست‌ها عامل عمده پدیده انحلال در سنگ‌های سخت آهکی هستند و پدیده کارست و انتقال زیرزمینی آب در بسیاری از نقاط به صورت چشمه‌های کارستی تأمین‌کننده آب منطقه محسوب می‌گردد. گسل رانده زاگرس که یکی از طویل‌ترین و فعال‌ترین گسل‌های کشور قلمداد می‌شود در منتهی الیه جنوب غربی محدوده شهرستان در نزدیکی روستای سرچشمه کوگانک، جایی که رودخانه زاینده رود وارد مرزهای شهرستان می‌شود خودنمایی می‌کند. همچنین سه خط گسله اصلی دیگر، هم روند گسله زاگرس و به صورت پوشیده به ترتیب در امتداد روستای هرمانک، روستای علی‌آباد و محل سد زاینده رود پهنه شهرستان را درمی‌نوردد.
شهرستان چادگان یکی از مراکز اصلی رصد آخرین خورشید گرفتگی قرن بیستم بود. موقعیت جفرافیایی این شهرستان امکان مشاهده خورشیدگرفتگی کامل را فراهم می‌کرد.[نیازمند منبع] به همین علت شمار زیادی از بازدیدکنندگان داخلی و خارجی در آخرین خورشیدگرفتگی قرن بیستم در روز ۲۰ مرداد سال ۱۳۷۸ (۱۱ اوت ۱۹۹۹) در چادگان حضور داشتند.
جمعیت و مردم
بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت شهرستان چادگان در سال ۱۳۸۵ برابر با ۳۴۴۷۶ نفر بوده‌است.[۱] زبان اصلی مردم این شهرستان فارسی و ترکی است
اقتصاد:
اقتصاد این شهرستان بیشتر بر پایه کشاورزی، دامداری و صنایع دستی است. محصولات عمده آن، گندم ، جو ، یونجه و دانه‌های روغنی و فراورده‌های باغی شامل سیب درختی ، گلابی ، زردآلو ، حبوبات و سیب‌زمینی است. سیب‌زمینی، حبوبات و میوه‌های آن به دیگر شهرستانهای استان صادر می‌شود.[۳]
صنایع دستی
بافت قالی در این منطقه از دیرباز رونق داشته لیکن در سال‌های اخیر کمتر به آن توجه شده‌است.
منبع: ویکی پدیا


معرفی شهرستان چادگان

 
  • تشکر
Reactions: ح. عبدالهی

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,155
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
جمعيت و مردم
بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت شهرستان چادگان در سال ۱۳۸۵ برابر با ۳۴۴۷۶ نفر بوده‌است.
جهت
شهر چادگان در ۱۲۰ کیلومتر غرب استان اصفهان، در حاشیه رودخانه زاینده رود و در ۲ کیلومتر شهر چادگان دهکده فرهنگی تفریحی سد زاینده رود واقع شده است. این دهکده تفریحی که در ساحل دریاچه پشت سد زاینده رود قرار گرفته است. چادگان یکی از زیباترین شهرهای استان اصفهان است. دریاچه زیبای سد زاینده رود که تا ۵۴ کیلومتر مربع وسعت دارد، بزرگترین دریاچه منطقه مرکزی فلات ایران به شمار میرود.
تعداد گردشگر
در فصل گرما‌، دهکده تفریحی زاینده رود تا ۶ درجه سانتیگراد از اصفهان، بزرگترین کلانشهر مجاورش که در فاصله زمانی یک و نیم ساعته از آن قرار دارد، خنک تر است و از این رو در تابستان روزانه به طور میانگین ۱۴ هزار گردشگر را به سوی خود جلب میکند. دهکده زاینده رود؛ سالانه حدود ۸۰۰ هزار گردشگر را پذیرا است.
امکانات
وجود امکانات متعددی از تفریحات خانوادگی و دسته جمعی از جمله؛ ماهیگیری، غواصی، پینت بال، قایقرانی، کارتینگ، ماشین شارژی و پل معلق و... لحظات مفرح و هیجان انگیزی را برای گردشگران رقم میزند. آرامش یک استراحتگاه ییلاقی با امنیت کامل محیطی خانوادگی از نخستین ویژگی هایی است که دهکده فرهنگی تفریحی زاینده رود را برای مسافرانش محبوب کرده است. تنفس در فضای آرام و پاک کوهستانی دهکده، قدم زنی در میان انبوه فضای سبز و گلزار های پر تعداد، ماهیگیری در ساحل آرام و وسعت آبی دریاچه، به تماشا نشتن انواع گونه های گیاهی در گلخانه ای به وسعت ۵۰۰۰ متر مربع، در کنار بهره جستن امکانات وسیع ورزش هایی چون استخر ساحلی، مانژ سوارکاری، و زمین تنیس و... تجربه ای را رقم میزند.چادگان شهری از توابع بخش مرکزی و مرکز شهرستان چادگان در استان اصفهان در مرکز ایران است.چادگان از دو بخش چاد و گان تشکیل شده است. چاد(کلمه ای ترکی به معنای شیار، شکاف و دره) و گان (پیوند نسبت) می باشد. قرار گرفتن بافت قدیم چادگان در میان دره ی کوچک با معنای لغوی آن یکسان است.
منبع: ویکی پدیا


معرفی شهرستان چادگان

 
  • تشکر
Reactions: ح. عبدالهی
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا