خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

bitter sea

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/12/20
ارسال ها
235
امتیاز واکنش
6,447
امتیاز
263
زمان حضور
100 روز 8 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
نام شناسنامه‌ای:
یاسر بختیاری
زاده
۳۰ خرداد ۱۳۶۱ ‏(۳۸ سال) شهرستان تالش، استان گیلان
سبک
رپ فارسی، هیپ هاپ
پیشه
خواننده، ترانه‌سرا
سال‌های فعالیت
۱۳۸۰ تا اکنون
ناشر(ان)
فریاس، رادیو جوان
همکاری‌های مرتبط
میتا ملکی، هیچ‌کس، مجید غفوری، سارا نائینی، رضا صادقی، مسیح و آرش، سیروان خسروی و زانیار خسروی، علی گیتور، کاوه آفاق، تک ناین
نخستین کاری که نوشت و آن را خواند آهنگ بچه‌های خیابون نام داشت. نخستین آهنگ مشهور وی آهنگی با نام بم بود که پس از زمین‌لرزه بم در سال ۱۳۸۲ با آهنگ‌سازی میتا ملکی منتشر شد. این ترانه مخاطبان زیادی پیدا کرد و نام یاس را بر سر زبان‌ها انداخت.[۷] در همین سال یاس در فیلم برنا کازرانی به نام رعد، یک داستان زنانه به ایفای نقش پرداخت و خوانندگی رپ تیتراژ پایانی فیلم را نیز بر عهده داشت.


یاس در سال ۱۳۸۵ ترانهٔ سی‌دی رو بشکن را با خوانندگی مشترک آمین منتشر نمود. این دو خواننده این ترانه را به دنبال انتشار و توزیع فیلم مربوط به زهرا امیرابراهیمی، بازیگر ایرانی که قربانی انتشار فیلم خصوصی شده‌بود خواندند. یاس و آمین در این آهنگ افرادی که در پخش کردن این فیلم دخیل بودند را مورد انتقاد قرار دادند و ضمن انتقاد از «سقوط اخلاقی» جامعهٔ ایران، از شنوندگان خود خواستند که سی‌دی مربوط به این فیلم را از بین ببرند.[۱۱] این ترانه مخاطبان بسیار زیادی پیدا کرد[۱۲] و در همان روزهای نخست که در اینترنت قرار گرفت نزدیک به یک میلیون بار دانلود شد و باعث شهرت بیش از پیش یاس شد.


یاسر بختیاری در سال ۱۳۸۰ به صورت جدی فعالیت خود در موسیقی رپ را آغاز کرد. وی نام هنری یاس را برای خود برگزید

یاسر بختیاری (زادهٔ ۳۰ خرداد ۱۳۶۱) که با نام هنری یاس شناخته می‌شود، خواننده و ترانه‌سرای ایرانی در سبک رپ فارسی است. او از قدیمی‌ترین خواننده‌های رپ فارسی است که فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرد. او همچنین اولین خوانندهٔ این سبک در ایران است که توانست برای انتشار ترانه‌اش مجوز بگیرد و این ترانه «یادت نره» نام داشت که آن را به همراه مجید غفوری، خوانندهٔ پاپ اجرا کرده بود.

مضمون بیشتر ترانه‌های یاس انتقاد و اعتراض به مشکلات و بحران‌های اجتماعی نظیر فقر، کودکان کار، اعتیاد، بیکاری، جنگ، و... . او کنسرت‌های مختلفی را در شهرها و کشورهای مختلف دنیا از جمله آمریکا، لندن، دبی و دیگر نقاط دنیا برگزار کرده‌است.

منبع :ویکی‌پدیا


بیوگرافی یاسر بختیاری | خواننده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و LIDA_M

bitter sea

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/12/20
ارسال ها
235
امتیاز واکنش
6,447
امتیاز
263
زمان حضور
100 روز 8 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع


یاس






بیوگرافی یاسر بختیاری | خواننده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و LIDA_M
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا