خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^~SARA~^

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/20
ارسال ها
884
امتیاز واکنش
4,993
امتیاز
228
زمان حضور
113 روز 16 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
از شما میخواهیم دست هایتان را بهم بمالید – احساس اصطکاک وجود دارد- سپس، بیایید این بار با آب کمی صابون هم همین کار را بکنید چه اتفاقی می افتد؟
وقتی صحبت می کنید ، تارهای صوتی شما با هم برخورد می کنند آنچه که گوینده به آن نیاز دارد، یک “برخورد همیشگی” بین تارهای صوتی است تا بتواند صدا تولید کند و این امر با داشتن یک پوشش مخاط خوب روی تارهای صوتی انجام می شود.
این پوشش نیاز به آب مناسب دارد.اگر تارهای صوتی شما به خوبی مرطوب نباشند تارهای صوتی شما می توانند خیلی زود علاقه‌مند شوند و منجر به قرمزی و تورم شوند .برای مربیان صدا ، این یک “شرایط مستعد” است – مستعد آسیب های صوتی و تغییرات کیفیت صوتی. بنابراین، مصرف ناکافی آب، قطعا ایده آل نیست.
میزان مصرف مناسب آب چقدر است
اکثر کارشناسان توصیه می کنند شش تا هشت لیوان آب در روز، اما هیچ مقدار “جادویی” وجود ندارد. بدن هر کس متفاوت است و هرکسی بنابر طبع و مزاج خود باید در میزان مصرف آب برنامه ریزی کند. به عنوان یک قاعده کلی، می توان گفت ” به میزانی از آب استفاده کنید که تعادل شما بهم نریزد ”. صدا پیشگان از آب بیشتری استفاده می کنند، در صورتی که در طول اجرا آنها عرق می کنند و یا در استودیو های گرم و خشک کار می کنند. بنابراین برای مصرف آب باید برنامه ریزی کنند.
نوشیدنی های کافئین دار
چای، قهوه و دیگر نوشیدنی های کافئین دار، با افزایش تولید ادرار، آب بدن را دفع می کنند و سبب خشکی حنجره و تارهای صوتی می شوند. گوینده نیاز به جبران مصرف کافئین دارد؛ بنابر این بعد از مصرف هر فنجان قهوه و یا نوشیدنی های کافئین دار باید میزان مصرف آب خود را افزایش دهد شما اگر می خواهید مقدار مناسب آب را از روی رنگ ادرار بدانید باید آگاه باشید مولتی ویتامین ها می توانند ادرار را رنگی کنند. استرس می تواند ادرار را بیش از حد کم رنگ کند.
دمای مناسب نوشیدن آب
همونطور که گفتم هیچ مقدار جادویی از نظر مصرف آب وجود ندارد، اما آیا دمای جادویی وجود دارد؟
موتور صوتی شما نیازی به داشتن آب در دمای خاصی برای روان شدن دارد.با این حال، تارهای صوتی تنها بخشی از بدن شما جهت صدای شما هیستند . عضلات و مخاط در بینی، دهان و گلو (حلق) در تعیین کیفیت صدای گوینده نقش بسیار مهمی دارند.
عملکرد ماهیچه ها می تواند توسط مایعات بسیار سرد کاهش یابند، در حالی که مایعات بسیار گرم ممکن است باعث ایجاد آرامش بیش از حد غشاهای مخاطی که در ناحیه دیافراگم قرار گرفته اند شوند؛ این اثرات ممکن است برای بعضی از گویندگان ناچیز باشد اما از دیگر اثرات آب سرد میتوان بر افزایش ترشحات پشت حلقی اشاره کرد. از این رو بهترین دمای مصرف آب همان دمای اتاق است.

چک لیست مصرف آب
نوشیدن شش تا هشت فنجان در روز.
اما این یک “شماره جادویی” نیست ؛ مشورت با متخصص الزامی است.
مقدار آب مصرفی خود را تنظیم کنید.
عرق کردن و کافئین را در نظر بگیرید
به اندازه کافی احساس رطوبت در صدا داشته باشید.
دمای آب مصرفی خود را با دمای اتاق تنظیم کنید.
تا تشنه شدن صبر نکنید.

یک فاکتور مهم
هر ماشین همراه با یک دفترچه راهنما به مالک تحویل داده می شود. این دفترچه شامل راهنمایی هایی برای استفاده صحیح از آن ماشین و همچنین آشنایی با علائم هشدار است که به شما آموزش می دهد
که روشن شدن هر یک از علائم خطر به چه معناست. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا قبل از رسیدن آسیب شدید و جدی از ماشین خود مراقبت و خطر را رفع کنید. یکی از مواردی که در سلامت ماشین شما تاثیر زیادی دارد
روغن موتور ماشین است؛ نبود روغن کافی و یا وجود روغن کثیف و ناسالم سبب ناکارآمدی در خوروی شما می گردد. همین امر در صدا پیشگان که آب مورد نیاز بدن خود را تامین نمیکنند ، وجود دارد و آن مشکل اصطکاک است.
هیداراته نگه داشتن بدن برای گویندگان یک امر روزمره است. گردش آب در بدن و اثر گذاری بر محل مد نظر ما یعنی حنجره حدود 20 دقیقه طول می کشد. این بدین معنی است که خوردن آب قبل از اجرا اثر کافی را بر صدای شما ندارد
پس چرا به نظر می رسد سریع ترین امداد رسان در بین اجراهای صحنه ای آب است؟ آب پس از ورود به دهان و انجام عمل بلع سبب صادر شدن پیام ورود نوشیدنی به مغز می گردد. در یک چشم بر هم زدن به دلیل مرطوب شدن فضای
حلق و دهان شما احساس بهتری پیدا می کنید اما به سرعت به دلیل هیدراته نبودن بدن اثر آب نوشیده شده از بین می رود این اتفاق دو دلیل دارد.:
اول آنکه برخلاف باور عموم ، آب تارهای صوتی را لمس نمی کند و نوشیدن آب در لحظه نمیتواند فضای مرطوب مورد نظر را ایجاد کند.
دوم آنکه به دلیل تنش عضلانی ناشی از اضطراب ضبطو یا عصبی شدن به دلیل همین خشکی در گلو عضلات گردن و حنجره دچار انقباض می شوند و همان آبی که نوشیده شده است
به سرعت به سمت مری و انتهای آن حرکت میکند. در این لحظه بزاق دهان نیز کمتر ترشح شده و فضای حلقی به سرعت به خشکی قبل باز می گردد.


آب در خدمت گویندگان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا