خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^~SARA~^

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/20
ارسال ها
884
امتیاز واکنش
4,993
امتیاز
228
زمان حضور
113 روز 16 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
تاثیر آب سرد بر تارهای صوتی

مهم است که هنگام گویندگی گلوی خود را روان کنید ، زیرا تارهای صوتی خشک ، می توانند به صدای خشن منجر شوند و حتی به گلو شما آسیب برساند. گذشته از این در نظر گرفتن اینکه کدام نوشیدنی برای گویندگان خوب و بد است ، آیا شما هم می دانید که دمای مایعات شما روی تارهای صوتی شما نیز تأثیر می گذارد؟ بنابراین آیا صداپیشگان باید آب سرد یا آب گرم بنوشند؟
آب سرد می تواند تارهای صوتی را شوکه کند و تنشی ایجاد کند که دامنه و توانایی صوتی شما را محدود کند. اما ، آب گرم می تواند باعث التهاب شود و تولید مخاط را افزایش دهد. بنابراین آب با دمایی برابر با دمای محیط بنوشید و انعطاف پذیری را در تارهای صوتی خود ایجاد کنید

آیا تکه های یخ برای گویندگان خوب است یا بد؟
دمای قطعه های یخ می تواند تارهای صوتی را شوکه و علاقه‌مند کند – مخصوصاً هنگامی که یخ تنها خورده می شود و در یک نوشیدنی نیست . هنگام ورزش ، شما از قبل عضلات را گرم می کنید ، زیرا اگر بر روی ماهیچه های سرد ورزش کنید ، احتمال آسیب دیدن بیشتر است . کار با صدا نیز به همین صورت است. قطعه های یخ با اختلال در انعطاف پذیری تارهای صوتی ، می توانند صدای شما را تحت تأثیر قرار دهند تا نتوانند به درستی کار کنند.
به منظور فریاد زدن ، تار ها یا سیم ها باید کشیده شوند . اما اگر در معرض سرما باشند ، سرد می شوند یا یخ می زنند و این عمل بسیار سخت تر است . به همین ترتیب ، گرم کردن صدا و سپس خوردن تکه های یخ نتیجه ای نخواهد داشت . با این حال ، قطعه های یخ در برخی از حالات برای شما مناسب هستند . اگر تارهای صوتی تان متورم شده اند یا بیش از حد از حنجره و صدای خود کار کشیده اید ، به نظر می رسد ، تکه های یخ می توانند به شما کمک کنند تا هرگونه ناراحتی را برطرف کنند . حالت نادرست ، فشار زیاد به صدا و کار کردن با صدا برای مدت طولانی می تواند بر روی تارهای صوتی فشار وارد کند . این فشار معمولاً در اثر تورم ایجاد می شود و نگه داشتن یک بسته یخی به گلو شما می تواند این تورم را کاهش دهد ، بنابراین می توانید دوباره ادامه دهید


.آیا آب سرد برای گویندگان خوب است یا بد؟
مورد اول اینکه هنگام بحث در مورد آب سرد ، ما به نوشیدن یک بطری آب مستقیم از یخچال اشاره می کنیم . به احتمال زیاد بطری آب سرد دریک روز تابستانی با طراوت خواهد بود . آبرسانی مناسب از اهمیت کار کردن با صداست زیرا در این صورت تارهای صوتی رطوبت کافی برای حرکت آزادانه را دارند. در اطراف تارهای صوتی ، ماهیچه هایی وجود دارد که به گسترش و ایجاد نت های بالا کمک می کند . آب سرد بر این عضلات تأثیر می گذارد.
آب سرد می تواند ماهیچه های اطراف را محدود کند تا صدای شما نتواند حرکات مورد نیاز خود را بدست آورد . تصور کنید که شما در یک اتاق سرد هستید . کمتر تمایل دارید که بخواهید حرکت کنید ، و حتی اگر این کار را انجام دهید ، عملکرد شما مانند این نیست که گرمتر باشید. این همان اصل با تارهای صوتی سرد است .


آیا آب گرم برای گویندگان بهتر است؟
اما اینکه بگوییم آب سرد برای گویدگان بد است ، دلالت بر این دارد که آب گرم بهترین گزینه است؟ اما این طور نیست. مایعات داغ مخاطی را که حلق را روان می کند ، افزایش می دهد . همچنین ، اگر مایعات گرم را بخورید ، احتمالاً باعث ایجاد التهاب می شود که باعث افزایش حساسیت می شود و گویندگی را به طور کلی دشوار و ناراحت کننده می کند . اگر آبی که می نوشید حدود 65 درجه سانتیگراد است ، شما در معرض آسیب رساندن به تارهای صوتی خود هستید – که ممکن است بلافاصله بعد از نوشیدن احساس نکنید.


آب دمای اتاق
ما به صداپیشگان توصیه می کنیم آب با درجه دمای اتاق بنوشند زیرا مزایای زیادی برای صدا دارد . 30 دقیقه قبل از نوشیدن آب خود را در یک اتاق بگذارید تا دما بتواند با محیط اطراف شما تنظیم شود.

آب با دمای اتاق می تواند مخاط ضخیم را کاهش دهد ، و همه ما می دانیم که مخاط علاقه‌مند کننده چگونه استaa. آب شیرلوله با مواد شیمیایی و سموم ترکیب شده است ، بنابراین از اخطار تصفیه استفاده کنید یا ظرف آب را بجوشانید و آب را بگذارید تا به دمای اتاق برسد.

منبع: گوینده


آب سرد برای گویندگان مفید است یا آب گرم؟

 
  • تشکر
Reactions: Elaheh_A
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا