خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
اطلاعات جدیدی که ازطریق رمزگشایی از یک پیغام توییتری منتشر شده، به مشخصات احتمالی ۶ عضو خانواده پردازنده‌های گرافیکی اینتل از سری Xe HPG اشاره دارد.

گیمرها و علاقه‌مندان به سیستم‌های قدرتمند کامپیوتری مشتاقانه منتظر ارائه یک رقیب قابل اتکا از سوی اینتل برای رقابت در بازار پردازنده‌های گرافیکی هستند. قرار است در سال جاری میلادی دومین سری از پردازنده‌های گرافیکی این شرکت از رده‌ی جدید Xe موسوم به Intel Xe HPG معرفی شوند که حرف G در انتهای نام آن به گیمینگ مربوط می‌شود.

تقریباً دو هفته قبل، راجا کودوری، رئیس بخش گرافیک اینتل ازطریق حساب توییتر خود از اخبار بسیار مهمی درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی این شرکت رونمایی کرده و برای اولین‌بار به نخستین کارت گرافیک مجزای کلاس دسکتاپ گیمینگ اینتل، یعنی Intel Xe HPG اشاره کرد. در این توییت به یک تست بنچمارک UL 3DMark Mesh Shader Feature اشاره شده بود که یکی از چهار بخش مهم DirectX 12 Ultimate درکنار ری تریسینگ، سایه‌زنی با نرخ متغیر و Sampler Feedback محسوب می‌شود. کودوری در آن زمان اطلاعات زیادی را از نتایج تست‌های بنچمارک پردازنده‌های گرافیکی Xe-HPG ارائه نکرده و تنها به اشاره به اجرای چند آزمون پیچیده و دشوار روی این پردازنده‌ها بسنده کرده بود.




مشخصات احتمالی پردازنده‌های گرافیکی Xe-HPG اینتل

 

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
حالا امروز شایعه جدیدی در وبسایت VideoCardz منتشر شده که ظاهراً با رمزگشایی از یک پیام مخفی که در یک حساب کاربری توییتر به نام Raichu منتشر شده و به مشخصات احتمالی ۶ عضو خانواده پردازنده‌های گرافیکی اینتل اشاره دارد. در این پیام از شش پردازنده مختلف سری Intel Xe-HPG به همراه برخی مشخصات فنی آن‌ها از قبیل پهنای رابط گذرگاه (Bus) و اندازه‌ی حافظه VRAM نام برده شده است. به‌خاطر داشته باشید که احتمال بی‌اساس بودن این ادعا همچنان وجود دارد، اما باتوجه به همخوانی آن‌ها با اطلاعاتی که پیش از این در منابع غیررسمی فاش شده بود، توجه به آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

  • 512EU (4096 SP) / 256bit-bus / 8 or 16G VRAM
  • 384EU (3072 SP) / 192bit-bus / 6 or 12G VRAM
  • 256EU (2048 SP) / 128bit-bus / 4 or 8G VRAM
  • 192EU (1536 SP) / 128bit-bus / 4G VRAM
  • 128EU (1024 SP) / 64bit-bus / 4G VRAM
  • 96EU (768 SP) / 64bit-bus / 4G VRAM
همان‌طور که مشاهده می‌کنید، پردازنده‌های سری Xe-HPG در گزارش VideoCardz با تعداد واحدهای اجرایی یا EU نام‌گذاری شده و مثلاً مورد اول به‌صورت Xe-HPG 512EU معرفی می‌شود. براین اساس، پردازنده Xe-HPG 384EU قبلاً با اطلاعات بیشتری از قبیل اندازه ۱۹۰ میلی‌متر مربعی GPU فاش شده بود. شما می‌توانید در ادامه تصویری از شش ماژول حافظه GDDR6 در این مدل را مشاهده کنید.



مشخصات احتمالی پردازنده‌های گرافیکی Xe-HPG اینتل

 

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از نکات جالب توجهی که درباره طراحی سری Xe-HPG مطرح شده، شباهت زیاد آن‌ها به پیکربندی پردازنده‌های Radeon RX 6000 است؛ با این تفاوت که پردازنده‌های گرافیکی RDNA 2 شرکت AMD به حافظه Infinity Cache و کلاک بـ*ـو*ست‌های بالا به منظور تقویت پهنای باند حافظه مجهز شده‌اند. لذا باید دید که اینتل برای عقب نماندن از این رقابت چه ترفندی را به کار گرفته است.

جدیدترین اطلاعاتی که از اینتل منتشر شده، به احتمال استفاده از یک شرکت تولید کننده خارجی برای پیشبرد این پروژه اشاره داشته که احتمالاً TSMC این مسئولیت را برعهده خواهد داشت. Xe-HPG درحال‌حاضر تنها عضو خانواده‌ی Xe به‌حساب می‌آید که پردازنده‌ی گرافیکی‌اش (یا حداقل المانِ پردازشی آن) به‌طور کامل در کارخانه‌ای متفرقه ساخته می‌شود. حال باید دید که در شرایط فعلی بازار آیا TSMC می‌توان بدون مشکل به تأمین یک رقیب جدید در بازار پردازنده‌های گرافیکی گیمینگ برای پی سی بپردازد یا شرایط به نحو دیگری رقم خواهد خورد.


مشخصات احتمالی پردازنده‌های گرافیکی Xe-HPG اینتل

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا