خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تحقیقات نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی سرشار از قند می‌تواند میکروبیوم روده را تغییر داده و مقدار باکتری‌های مفید را کاهش دهد. در مطالعه قبلی، محققان ارتباط مثبتی بین الگوی غذایی «قند بالا و نوشابه» و خطر ابتلاء به کولیت روده پیدا کردند. در این مطالعه مشخص شد که مصرف زیاد سبزیجات، حتی در میان مصرف کنندگان زیاد مواد قند و نوشابه، خطر کولیت روده را تعدیل می‌کند.

قند از قبل به دلیل اثرات پیش التهابی بر بدن و ارتباط آن با تعدادی از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، چاقی، سرطان و دیابت نوع ۲ به خوبی شناخته شده است. مطالعه اخیر محققان نشان داد موش‌هایی که به مدت یک هفته ۱۰ درصد محلول قند مصرف کردند (کمتر از ۱۵ درصد موجود در اکثر نوشیدنی‌های غیرالکلی)، به طور قابل توجهی ترکیب میکرو بیوم‌های روده شأن به شیوه‌ای نامطلوب تغییر کرد؛ دو نوع باکتری تجزیه کننده مخاط، بیشتر شده و منجر به فرسودگی لایه مخاطی محافظ روده شدند، درحالیکه تعدادی از باکتری‌های خوب، مانند لاکتوباسیلوس، کاهش یافتند که زمینه بیماری کولیت روده فراهم می‌شود.

حسن زکی، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تگزاس، در این باره، اظهار کرد: تحقیق ما نشان می‌دهد که مصرف زیاد مواد قندی در افزایش نرخ ابتلاء به بیماری التهاب روده نقش دارد. محققان معتقدند علاوه بر آنکه وجود قند در رژیم غذایی غربی مقصر اصلی بروز بیماری التهاب روده است، مصرف کم سبزیجات نیز خطر ابتلاء به کولیت روده را در بین مصرف کنندگان زیاد قند و نوشابه افزایش می‌دهد.



زیره ادویه‌ای برای کاهش وزن

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که گنجاندن زیره در رژیم غذایی برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن و کاهش سطح کلسترول بد مؤثر است. محققان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوق ایران به طور تصادفی ۸۸ زن دارای اضافه وزن یا چاقی را برای مدت سه ماه به دو گروه تقسیم کردند. هر دو گروه مشاوره تغذیه‌ای دریافت کردند و میزان کالری دریافتی روزانه آنها به طور متوسط ۵۰۰ کالری کاهش یافت.

یکی از این گروه‌ها که اعضای آن سه نفر بودند روزانه کمی کمتر از یک قاشق چایخوری پودر زیره به همراه ماست مصرف کردند. پس از پایان این سه ماه، مشاهده شد افرادی که زیره مصرف می‌کنند، سه برابر گروه دوم که به رژیم آنها زیره اضافه نشده بود، وزن کم کردند. همچنین گروهی که زیره مصرف می‌کردند، درصد چربی بدن خود را تقریباً ۶۴/۱۴ درصد کاهش دادند که تقریباً سه برابر گروه دوم بود که حدود ۹۱/۴ درصد چربی بدن خود را از دست دادند.

همچنین گروهی که زیره مصرف کردند ۲۳ واحد کاهش چربی خون یا تری گلیسیرید را داشتند، در حالی که گروه دیگر فقط ۵ واحد کاهش این نوع چربی را داشتند. زیره سرشار از فیتو استرول است. این ماده یکی از مواد شیمیایی شناخته شده است که از جذب کلسترول در بدن جلوگیری می‌کند.

منبع: ایمنا


۶ دلیل برای خوردن زنجبیل در زمستان

 
  • تشکر
Reactions: Awen

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
به ۶ دلیل در زمستان زنجبیل بخورید

زنجبیل یکی از ریشه‌های گیاهی پُرخاصیت است که مصرف آن خواص فراوانی برای بدن دارد. یکی از خوراکی‌های ارزشمندی که می‌توان در فصل زمستان به رژیم غذایی اضافه کرد، همین زنجبیل است زیرا مصرف این ریشه گیاهی در زمستان می‌تواند برای بدن مفید باشد. ۶ دلیل ضرورت مصرف زنجبیل در زمستان عبارتند از:

۱- مبارزه با میکروب‌ها

از آنجایی که احتمال اُفت عملکرد سیستم ایمنی بدن در فصل زمستان بیشتر می‌شود بنابراین ممکن است که بدن ما در روزهای سرد زمستانی بیشتر با خطر رشد میکروب‌ها یا باکتری‌های مضر مواجه شود. مصرف زنجبیل تازه می‌تواند به از بین بردن میکروب‌های احتمالی موجود در بدن کمک کند و باعث بهبود عملکرد سیستم دفاعی شود.


۲- از بین بردن حالت تهوع

بعضی از افراد در روزهای سرد سال تمایل کمتری به خوردن غذا پیدا می‌کنند و به‌دلیل اُفت خلق‌وخو به‌خاطر تاریک شدن زودهنگام هوا با بی‌اشتهایی یا حالت تهوع مداوم مواجه می‌شوند. مصرف زنجبیل به‌عنوان چاشنی غذا یا استفاده از آن در انواع دمنوش‌ها می‌تواند شدیداً باعث کاهش مشکلات گوارشی، خصوصاً حالت تهوع در روزهای سرد سال شود.


۳- بهبود شرایط عضلات و مفاصل

از دیگر مشکلاتی که معمولاً در روزهای سرد زمستانی برای بعضی از افراد، خصوصاً میانسالان و سالمندان اتفاق می‌افتد، ابتلاء به خشکی مفاصل یا گرفتگی‌های عضلانی است. بهتر است بدانید که مصرف روزانه مقداری زنجبیل می‌تواند از طریق کاهش شدید التهاب در بدن باعث بهبود دردهای عضلانی و مفصلی شود.


۴- کمک به کاهش فشار خون

اگر شما هم به فشار خون بالا یا بیماری قلبی مبتلا هستید و در روزهای سرد سال مشکل تان تشدید می‌شود، بهتر است بدانید که استفاده از زنجبیل می‌تواند به کاهش فشار خون یا تنظیم فشار خون کمک کند. افراد مبتلا به فشار خون بالا می‌توانند روزی یک وعده دمنوش زنجبیل مصرف کنند.



۶- افزایش قدرت سیستم ایمنی

زنجبیل حجم بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها را در خود جای داده است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زنجبیل به کاهش استرس در بدن و پیشگیری از آسیب‌دیدگی DNA کمک می‌کنند. از این‌رو، زمانی که شما زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل خالص را به‌صورت روزانه مصرف می‌کنید، خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن و متابولیک مانند فشار خون، چربی خون، قند خون، بیماری‌های قلبی و ریوی را کاهش می‌دهید. به این ترتیب، میزان التهاب در بدن کاهش پیدا می‌کند و سیستم ایمنی بدن می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. علاوه بر این، مصرف منظم زنجبیل در روزهای سرد سال به هضم بهتر غذا در سیستم گوارشی هم کمک می‌کند.


۶ دلیل برای خوردن زنجبیل در زمستان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا